Gisteravond laatste pil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Andrea001, 9 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Hallo :D ,
    Ik ben nieuw hier en heb meteen wat vraagjes. Vanavond neem ik voor het eerst geen pil meer in. Wat kan ik verwachten? Ik ben nu meer als een jaar niet ongi geweest door de pil (was normaal volgens gyn :(: ). Heb je meteen een eisprong als je stopt? Ik wil het liefst nog een maand of 2-3 ontpillen. Kan ik de cyclusbanner ook gebruiken als vorm van anticonceptie?
    Alvast bedankt!
     
  2. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Volgens de gyn was het normaal dat je nu al meer dan een jaar niet ongesteld bent geweest??
    Wat voor bijzondere pil slikte jij dan?

    Het is toch heel normaal dat je in je stopweek ongesteld wordt. Of heb je de pil gewoon doorgeslikt?

    Als je niet weet hoe je cyclus was voordat je aan de pil ging, is het nu moeilijk te zeggen hoe lang je cyclus zal zijn.

    En ook tijdens de pil kun je gewoon een eisprong hebben hoor. Dat zal dus niet veranderen. Maar dan nog vind ik het vreemd dat die gyn het normaal vond dat je al een jaar niet ongesteld bent geweest... :(
     
  3. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ja, ik begreep het ook niet. Het schijnt vaker voor te komen. Je hoeft geen bloeding te hebben in je stopweek tijdens de pil(dat zei die gyn.). Eerst was ik naar de huisarts geweest en heeft me 3 verschillende pillen binnen 6 mnd voorgeschreven, hielp allemaal niets. Toen ehm.. een pilletje dat ik 6 dagen moest gebruiken voor de stopweek, dan zou ik hevig ongesteld worden. Maar gebeurde niks. Daarna ben ik naar gyn. gegaan, omdat ik zat was te wachten. Gyn vertelde dat hij het eigenlijk niet eens nodig vond dat ik kwam, pas als ik zou stoppen met de pil en er kwam niks, dan moest ik me zorgen maken. Tevens die dag uitstrijkje gemaakt en echo. Alles in orde... Kweetet ook niet.
    Sorry voor lange uitleg
     
  4. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Nou zelfs na het stoppen met de pil heb je kans dat het nog 6 maanden duurt voor je ongesteld wordt.
    Hoop niet dat je zo lang in spanning moet zitten.
    Maar je kan wel een hoop zwangerschapkwaaltjes krijgen als je net stopt.
     
  5. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Bedankt voor het antwoord. Weet ik een beetje wat ik kan verwachten...
    Groetjes!
     
  6. Angelinheaven

    19 jan 2006
    8
    0
    0
    Student
    Hoofddorp
    haaii,

    Aangezien mijn menstruatie meer dan 1,5 week duurde had mijn dokter mij als advies gegeven dat ik beter elke keer 3 of 4 maanden me pil door kon slikken. Aangezien mijn moeder dat niet helemaal vertrouwde heeft ze meerdere dokters om advies gevraagt. Het bleek dus dat het helemaal niet kwaad kan. Maar een jaar lang de pil door slikken lijkt mij inderdaad ook niet helemaal ok.

    Groetjes,
     
  7. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Ik zal als ik jou was de cyclusbanner nog maar niet gebruiken als anticonceptie want tis nog even afwachten hoelang jij cyclussen zijn .
    Maar in iig veel suc6 met zwanger worden

    Groetjes :)
     
  8. Andrea001

    Andrea001 Bekend lid

    9 jan 2006
    932
    0
    0
    in de zorg
    Ik ben erg benieuwd hoe het gaat lopen allemaal. Misschien komt er wel niks van ontpillen :oops: . Zou ik ook niet erg vinden hoor!! :D
    Bedankt in elk geval!! :)
     
  9. Sanne

    Sanne Fanatiek lid

    18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    haha nee kdenk dat iedereen het wel lekker zou vinden als er niks van ontpillen komt en je direct zwanger bent maar helaas moet je toch meestal ontpillen of geluk hebben zoals sommige
     

Deel Deze Pagina