Gisteravond miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door Sophie, 20 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Gisteravond heb ik een miskraam gekregen. Ik vind het voor de verwerking fijn om hier ook even mn verhaal te doen. Heb heel veel steun gekregen bij de september 2007 en november 2008 mama's, zo ontzettend fijn!, maar wil t daar verder niet teveel meer onder de aandacht brengen. Dit is toch een betere plek daarvoor.

Vanaf zaterdagochtend had ik bloedverlies. Eerst beetje bruin, al snel helder rood en werd steeds meer. Hoeveelheid leek een normale menstruatie. Ik had geen krampen.
    Maandagmiddag heb ik toen ik uit mn werk kwam toch maar de spoedlijn van de vk gebeld. Zij gaf aan dat ze nog weinig konden doen. Ik zou tot woensdag wachten. Dan had ik intake vk. Omdat sinds maandag bloedverlies net menstruatie leek, heeft ze woensdag een spoedecho voor die avond geregeld. Was erg blij dan zekerheid te krijgen. De vk vond het ook opvallend dat ik totaal geen krampen had. Dus hoop, hoop, hoop dat t toch een andere reden had al dat bloedverlies.
    Voordat we naar het zkhs gingen, ben ik nog snel even gaan douchen. En daar kreeg ik, totaal pijnloos, een miskraam (verloor het vruchtje).
    Ik voelde van onderen ineens iets zitten, voelde en kon het zo opvangen. Van schrik liet ik t vervolgens vallen.
    Heb mn man geroepen en samen hebben we het bekeken en in een bakje gedaan. Had gelezen dat het goed is voor de verwerking om het op te vangen. Vond het wel heel moeilijk. Kon alles niet zo goed onderscheiden, maar we dachten t vruchtje te herkennen. In ieder geval leek t zeker dat ik alles verloren was. Behoorlijk groot was het.
    We hebben vervolgens Sophie naar mn ouders gebracht en zijn naar het zkhs gegaan. Daar constateerde ze met inwendige echo dat baarmoeder bijna helemaal schoon is, hooguit nog wat oud bloed.
    Klinkt misschien apart, maar we zijn vooral erg opgelucht dat de onzekerheid voorbij is. En ook fijn dat alles schoon is en ik geen curretage o.i.d. hoef.
    De afgelopen dagen heb ik als een soort rouwproces ervaren. Dat scheelt nu ook wel denk ik. Ben wel verdrietig maar zal de komende dagen wel slijten. Probeer het dan een plekje te geven. De vk gaf me aan dat ik er rekening mee moet houden dat ik over twee weken alweer een eisprong heb. Dat vond ik dus goed nieuws ;)
    Ik wil weer snel op die roze wolk klimmen :D
    Komende dagen doe ik even heel rustig aan. Gelukkig heb ik vrij, zodat ik het een plekje kan geven. Ben in elk geval al heel gelukkig met mijn man en Sophie :p Dat besef ik des te meer!
    Bij mijn ouders hebben we, toen we Sophie ophaalden, nog even een wijntje gedronken om lekker te slapen.
    Vanochtend kreeg ik even een dip toen ik mijn banner aanpaste. Maar nu gaat t weer goed gelukkig. Sophie is vandaag een half jaar en wil ook vrolijk zijn!

Wat ik verder nauwelijk 'verteld' heb, houdt me nu wel bezig. Toen ik zwanger was van Sophie, maar t nog niet wist, droomde ik over een meisje. Toen ik nu net een positieve test had, zag ik 's nachts in bed allemaal wazige zwarte beelden voor me. Ik schrok, maar wilde niet geloven dat t iets zei. Dacht dat ik misschien erg angstig was of zo. Heb t daarom ook maar ver weg gestopt. En nu dus een miskraam.
    Toen ik zwanger was van Sophie, had ik vanaf t begin een heel sterk gevoel dat t goed zat. Nu deed ik de ene test na de andere, was heel erg onzeker. Op gegeven moment dacht ik dat ik onzeker was omdat we Sophie al hebben en misschien nog meer beseffen hoe bijzonder het is als alles goed gaat. Toen durfde ik er iets meer in te geloven. Maar dus toch een miskraam.

Heel veel sterkte voor iedereen die ook een miskraam heeft gehad.

Liefs, Sophie

2. OemOethmen

OemOethmen Actief lid

13 jan 2008
    164
    0
    0
    Het spijt me voor het verlies.

Ik weet precies wat je bedoelt, een soort voorgevoel, dat had ik met de eerste ook totaal niet en nu had ik 't alleen maar over een miskraam en tweelingen. Een miskraam heb ik gehad of er sprake is van een tweeling daar kom ik straks achter, dan moet ik voor een echo.

Ik wens je veel sterkte!

3. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    heel veel sterkte gewenst in deze moelijke tijd
    het is allemaal niet niks...

sterkte! voor jullie....

4. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Heel veel sterkte!

5. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    heel veel sterkte meid!

6. Heel erg veel sterkte! Ik vind dat je behoorlijk dapper bent!

7. marit123

marit123 Actief lid

2 jan 2007
    330
    0
    0
    Heel veel sterkte hoor!
    Dat voorgevoel ken ik hoor: ik heb drie weken geleden een miskraam (missed abortion) gehad en had ook heel erg gevoel dat het niet goed zat. Ook veel testen versleten en gedroomd vooraf aan de echo dat het niet goed was. Ik ben er van overtuigd dat dit een oergevoel wat je als vrouw gewoon weet.

Ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn!

Liefs, Marit

8. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    hey meid.
    ook ik wil je heel veel sterkte wensen.
    we zitten helaas in het zelfde schuitje.
    ik heb vorige week woensdag een miskraam gehad.
    bij mij gaat het nu alweer wat beter.
    hoop dat je snel ook weer wat beter gaat voelen.
    liefs tamara

9. Truusje77

Truusje77 Actief lid

10 mrt 2008
    152
    0
    0
    Net over de grens
    Ook ik wil je veel sterkte wensen.

10. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank jullie wel, erg lief van jullie!

Sterkte voor degenen die ook een miskraam hebben gehad.

x Sophie

11. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Oemoethmen, weet je al iets?

x Sophie

12. miriam25

miriam25 Fanatiek lid

9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    ook namens mij heel erg veel sterkte
    de komende tijd. liefs miriam

13. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    ach sophie.,.. ging juist kijken hoe het met je ging..
    Slechte berichten dus....
    Weet helaas ook hoe het voelt.. neem de tijd!

Heel veel sterkte en geef je kleine meid maar een extra knuffel als je het moeilijk hebt

14. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Hey Sophie,

Ik had dinsdag al gelezen bij de septembermama's dat je bloedverlies had enzo, ik heb echt heel veel aan jou/jullie gedacht en bleef hopen dat het goed zou komen.

Tot ik donderdag las dat je een miskraam hebt gehad, was echt verdrietig voor jullie!

Ik vind dat je er heel dapper mee omgaat en wens je veel sterkte!

Wat ik je nog meer toewens, is dat je snel terug op die roze wolk mag klauteren!

Knuffel,

Virginie

15. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank jullie wel lieverds xxx
    Heb een paar keer een dip gehad, maar gaat gelukkig goed. Ben zo blij dat we Sophie al hebben :D
    Het vruchtje hebben we in de diepvries gedaan :oops: Ik wist niet zo goed wat ik ermee zou doen. Toen kwam mijn man met deze oplossing. Heb nu bedacht het te willen begraven. Dat vind ik wel een mooie afsluiting. Op de een of andere manier kan ik me daar nog niet toe zetten. Maar misschien zondag of maandag.
    Heb gisteren nog een test gedaan. Streepje is al een stuk lichter. Over een week doe ik het nog een keer. Wil namelijk heel graag weer snel zwanger worden :p
    Bloeden is gelukkig al heel stuk minder. Hopelijk komt mijn cyclus snel op gang. Volgens de vk/echoscopiste heb ik een gezond lichaam omdat mijn lijf alles in een keer netjes eruit heeft laten komen. Op echo zag alles er schoon uit. Ik denk en hoop dat ze bedoelt dat mijn cyclus dan ws snel weer op gang komt.
    We hebben vanochtend nog even naar het vruchtje gekeken. Althans, heb alles tegelijk verloren en we vermoeden wat t vruchtje is, maar weten t niet zeker helaas. Vind 't heel bijzonder en verdrietig om ernaar te kijken en te bedenken dat het ons minimensje is/was. Het is wel een hele troost dat de natuur selectief is geweest en wij zelf niet voor een vreselijke keuze hebben moeten staan.

x Sophie

16. Nena77

Nena77 Actief lid

7 dec 2007
    445
    0
    0
    Heel veel sterkte.

17. olifantjes

28 feb 2008
    24
    0
    0
    leidster kinderopvang
    Amersfoort
    he "sophie" Wat een heftig verhaal zeg maar ik zag het gewoon helemaal gebeuren zoals je het vertelde...Ik wil je heel veel sterkte wensen en geniet van je dochtertje dat helpt vast!

18. Margarita

Margarita Lid

15 mrt 2008
    66
    0
    0
    Heel veel sterkte gewenst. Wat goed dat je zoveel steun hebt aan je dochter! Hoop dat er gauw een nieuwe roze wolk voorbij komt!
    X M

19. Sophie

Sophie Fanatiek lid

28 jul 2006
    3.129
    0
    0
    Noord-Holland
    Dank jullie wel!

We hebben gisteren het vruchtje gecremeerd in de tuin van m'n ouders, in hun tuinkachel. Ik vond begraven toch niet zo prettig, wil zelf ook 't liefst gecremeerd worden. Ben heel blij dat we het zo gedaan hebben. Wilde er eerst een mooie kaart met tekst bijdoen, maar die heb ik bewaard als aandenken.

Af en toe heb ik even een heel verdrietige dip. Verder gaat het goed. De zwangerschapshormonen zijn natuurlijk ook niet zomaar uit m'n lijf. Was net een beetje gewend aan het idee zwanger te zijn en dan nu alweer ontzwangeren. Ben een beetje in de war van alles.
    Verder vol goede moed aan het wachten tot we weer aan de klus kunnen ;) Ik hoop weer snel zwanger te zijn :D :p
    Sophie is een schatje en geniet ook erg van haar.

x Sophie

Deel Deze Pagina