Vandaag de 2e echo gehad. Volgens de eerste echo bij Babyvision zou ik vandaag precies 8 weken en 5 dagen zijn. Vandaag in het ziekenhuis bij de gyn geweest. Tijdens de echo werd het kindje opgemeten, en wat blijkt, precies 8 weken en 5 dagen zwanger. Verder heb ik het hartje zien kloppen, en zelfs de kleine een beetje zien bewegen! Echt geweldig. De vorige keer zat het hartje nog buiten het lichaampje, maar nu zat het al duidelijk in het lichaam. Echt leuk dat ik diabetes heb, en daarom nu zo vaak een echo krijg. De volgende echo staat ook al gepland op 10 juli. Dus over 3 weken al! Maar ik ben zo blij dat alles nog goed gaat en ik zo vaak het kindje kan zien. Ook kregen we nog de vraag of we wilden laten onderzoeken op eventuele afwijkingen (zoals down), maar we hebben besloten dat we dat niet willen. We gaan het kindje daarom sowiezo NIET laten weghalen, en het maakt me eigenlijk niet uit of het kindje down heeft of niet. Dus dat gaan we niet doen. Wel hebben we ervoor gekozen om met de 20 weken-echo te kijken of alles erop en eraan zit (alle organen goed zijn enzo. Maar goed, dat duurt nog een tijdje... Voor nu gaan mijn man en ik lekker genieten O ja, ik ga me zometeen aanmelden bij moeders voor moeder.
Fijn te lezen dat alles goed is, leuk he om te zien dat het hartje klopt, en idd als je niet achter de onderzoeken staat moet je het ook zeker niet doen. Ik ga binnenkort ook een afspraak maken bij babyvision, hoe was je ervaring daar ?
Dank je Denise. Ik ben inderdaad ook zo blij! Ik vond het alleen nog jammer dat ik het hartje niet kon horen, maar die functie om te luisteren zat niet op het echoapparaat. Dus dat was wel heel erg jammer. Maar ik ben al lang blij dat alles zo supergoed gaat! Bij Babyvision heb ik echt alleen maar een goede ervaring gehad. Ik wil er zelf over 3 weken nog een echo laten maken. De apparatuur die ze daar hebben is toch wat beter dan in het ziekenhuis (gewoon 2D) dus de eerste foto van Babyvision is echt duidelijker dan de 2e die ik nu van het ziekenhuis gekregen heb. Verder is het kamertje heel rustgevend ingericht. Ik was de vorige keer heel erg stressy (lees mijn verhaal onderzoeken en echo's, het andere topic van mij), maar dat viel gelijk van me af. Ook de vrouw die de echo's maakt voel je duidelijk dat ze er veel ervaring mee heeft. Ik bleek toen 6 weken en 6 dagen zwanger te zijn, maar ondanks dat ik nog zo vroeg in de zwangerschap zat konden ze toch al duidelijk het hartje zien, wat bij de gyn niet lukte.