wie kan me helpen?

Discussie in 'De lounge' gestart door lievemama19, 27 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lievemama19

    lievemama19 Fanatiek lid

    12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    hallo dames

    ik ben bijna 18 jaar en ga naar zwolle naar een project begeleid wonen.
    wil graag terug naar school en moet dus studiefinanciering aanvragen
    nu heb ik een aantal vragen en misschien kunnen jullie die beantwoorden
    zal eerst even situatie uitleggen misschien dat dat helpt

    ben dan 18 en mijn zoontje word 3
    ik ga onder begeleid wonen en moet daar zelf rekeningen ed betalen
    ga hele dagen naar school en mijn zoontje naar mkd, mijn ouders kunnen mij geen geld geven dus alle kosten komen op mij neer, huur zal wel niet veel zijn maar moet toch betalen he

    nu de vragen;

    -Hoe hoog zou mijn studiefinanciering zijn? (zonder lening want kan niks terugbetalen en wil graag uit schulden blijven)
    -Hoelang van te voren moet je dit aanvragen?
    -Kun je er goed mee rondkomen als je eigen appartementje heb?
    -Wat zijn de voor en nadelen van een studiefinanciering...

    hoop dat iemand me kan helpen want snap er echt niks van

    groetjes
     
  2. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    mijn vriend studeert en krijgt omdat hij zorgplicht (aan Sam en mij) heeft 500 euro extra.
    misschien is het meer als je moeder bent, maar dat weet ik niet.

    ik krijg helaas geen studiefinaciering, omdat ik 1 dag naar school ga en 4 dagen werkt, ( voor niks)
     
  3. Gina

    Gina Fanatiek lid

    20 dec 2005
    1.755
    0
    0
    Ik kan je er helaas niet helpen, maar ik wil je wel veel succes wensen met alles.
     
  4. Female

    Female Niet meer actief

    Hoi meid!

    Je hebt het aardig pittig lees ik! Kun je niet eens bellen met de instantie oid die hierover gaat, of ze telefonisch even kunnen berekenen hoe veel je studiefinanciering gaat zijn? Lijkt me wel fijn om te weten...

    Veel succes meid!

    Groetjes
     
  5. lievemama19

    lievemama19 Fanatiek lid

    12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    wil graag een opleiding die niet te lang duurt een jaartje ofzo is nog even genoeg, hoef daar maar een jaar heen, dan kan ik daarna in mijn eigen woonplaats weer verder ren eventueel.
    ben ook helemaal niet bekent in zwolle, heb nu wel aanmeldingsformulier geprint, maar weet helemaal niks ervan... heeft er iemand tips voor me
    instanties kan ik wel benaderen maar dan duurt t nog erg lang, wil zo snel mogelijk met opleiding beginnen... en als ik me nu aanmeld zou ik misschien dit schooljaar kunnen beginnen? kan vanaf 1 sept intrekken in dat appartementje
     
  6. Female

    Female Niet meer actief

    Als je je nu aanmeld zou je toch 1 sept zeg maar kunnen beginnen? Anders gewoon even rondbellen! Maar weet je wel wat je wilt gaan studeren dan?
    Zwolle zeg je, waar woon je nu dan?
     
  7. lievemama19

    lievemama19 Fanatiek lid

    12 mrt 2007
    1.813
    1
    36
    woon nu in wageningen maar vanaf 1 september dus in zwolle om dat project te volgen
    heb geen diploma dus zal op niveau 1 moeten beginnen en wil dan graag de zorg in... helpende zorg en welzijn niveau 2 maar moet dan geloof ik eerst niveau 1 zorghulp gaan doen en een diploma halen voordat ik niveau 2 kan doen...
    oktober word ik 18 dus dan pas kan studiefinanciering krijgen
     
  8. Yvon

    Yvon Actief lid

    25 okt 2006
    319
    0
    0
    Neem eens een kijkje op www.ibgroep.nl Daar kun je berekenen hoeveel studifinanciering je krijgt. En dat je niet wilt lenen om geen schulden te krijgen is een mooi streven.... maar je kan nergens zo goedkoop lenen als bij de ibg, en na je studie krijg je een baan waar je dat wl terug van kan betalen (% van je loon, je hoeft niet alles in 1 keer terug te betalen...)
     
  9. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    inderdaad is het een mooi streven, ook wij hebben een lening van 300 euro.!
    en het is inderdaad goedkoop lenen.!

    maar ik zou inderdaad even gaan kijken bij ib-groep en misschien kun je ook even kijken bij nubid
     
  10. babsie

    babsie Fanatiek lid

    10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    hey hallo,

    Ik neem aan dat als jij daar per 1 september gaat wonen je op dit moment ook begeleiding krijgt. klopt dit? dan zou het niet meer dan logisch zijn dat je begeleider samen met jou gaat kijken wat de mogelijkheden zijn zodat je alles geregeld hebt als je daar gaat wonen.

    groetjes
     
  11. De basis uitwonende beurs voor uitwonende is 233,53 euro omdat je een alleenstaande ouder bent (begrijp ik uit je verhaal in ieder geval) krijg je 1 ouder toeslag dat is € 423,34 per maand.

    Ook kan je aanvullende beurs aanvragen als je ouders niet veel geld hebben om je bij te staan (dit word namelijk verwacht dat ze dat doen)

    Je zit nu op een bedrag van ongeveer ruime 650 euro. je kan wat ik op de site zie maximaal 310 euro aanvullend krijgen maar dit is per situatie anders.

    Ik denk dat je uiteindelijk op een 800/850 euro uitkomt (weet dus niet het inkomen van je ouders)

    Ik zou zo snel mogelijk een opleiding kiezen en inschrijven en dan kan je meteen ibg aanvragen.

    Als je dan een brief aankrijgt met wat je krijgt enzo staat er ook altijd bij vader en moeder een bedrag bij, of 0 euro, staat er een bedrag en krijg je of kan je dat niet krijgen van je ouders dan je ouders daar bezwaar op laten maken dat dus hun inkomen zo minimaal is dat ze je niet kunnen financieren. dan moet je maar ff ibg bellen hoe je dat kan doen.

    Succes!
     
  12. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    je hebt 15 jaar de tijd om delening af te lossen, er word gerekend naar je inkomen, en als je na 15 jaar nog wat open hebt staan hoef je dat niet meer te betalen
     
  13. Dat was ik idd vergeten te vertellen over het terug betalen.

    je hoeft pas een bedrag van 10 euro per maand te betalen als je 900 euro per maand krijgt ofzo
     
  14. guppie81

    guppie81 VIP lid

    13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik woon in Zwolle en ken het project begeleid wonen vrij goed, een aantal leerlingen van mij zitten daar ook in.

    Als je in Zwolle niveau 1 gaat doen moet je eerst een orienterend jaar doen, dat is bij beide MBO instellingen zo. Als je dat haalt (duurt een jaar) kan je doorstromen naar niveau 2.

    Misschien een heel rottige opmerking, maar ik weet ook dat de meiden binnen het begeleid wonen verplicht de prikpil moeten. Ik weet niet of dit algemene regel is, maar misschien handig om even na te vragen.
     

Deel Deze Pagina