Gisteren bevallen met keizersnede, wie ook keizersnede??

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door 23mama, 18 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 23mama

23mama Lid

23 jun 2012
    48
    0
    0
    Noord holland
    Dag dames,

Eindelijk mijn prachtige dochter geboren !! Heeeel trots!

Ik zou ingeleid worden afgelopen maandag maar kreeg ballinkatheter (was erg teleurgesteld omdat ze dit niet van te voren hadden gezegt) en die hebben ze pas dinsdagochtend eruit kunnen halen. Toen gewacht op meer ontsluiting (had na ballon 2/3cm) schoot niet op, wee opwekkers gehad, maar na 4uur 1 kleine cm erbij.. Moest toen keuze gaan maken om of voor keizersnede te gaan of nog proberen met ruggenprik en boost opwekkers, ik wou toch ondanks heel veel pijn op de 'natuurlijke' manier bevallen. Dus aardige dosis weeen opwekkers, op den duur ruggenprik erbij(die bij mij niets deed)en gelijk ook een scheut van de spuit met weeen opwekkers (een boost zegmaar omdat ik lang bezig was) en na 14uur weeen te hebben gehad trok ik het echt niet meer!! Zeker niet toen de boost opwekkers allemaal achter elkaar kwamen en de ruggenprik niet werkten :( moest dus echt keizersnede. De operatie op dat moment was gewoon relaxed te noemen! Eindelijk voelde ik geen weeen meer! Maar nu zijn we dagje verder en natuurlijk pijn in buik!!
    Wie hebben nog meer keizersnede gehad en hoe snel herstelde jullie??? Het kan zijn dat zins opbouw raar is, zit al anderhalve dag aan morfine haha. Wou even dit verhaal kwijt!

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Gefeliciteerd met de geboorte van jullie kleine :)

Ik heb bij de eerste een ks gehad omdat ze tijdens het persen niet indaalde ....
    Ik was vrij snel op de been woensdag middag ks gehad en vrijdag begin van de middag was ik weer thuis... Nu moet ik zeggen dat ik ook heeell graag naar huis wilde en echt op mn tanden beet die eerste dag maar opzich gimg het herstel bij mij vrij snel..

Als de kleine nu niet uit zichzelf komt wordt hij volgende week ook met een ks gehaald dit x gepland .

3. Mickey18

Mickey18 Actief lid

4 mrt 2008
    149
    0
    0
    Allereerst gefeliciteerd met je meiske!
    Bij mijn zoontje heb ik ook na 20uur weeën (infuus met opwekkers) en blijven hangen op 8cm ontsluiting een keizersnede gehad. (meneer bleek 9 pons...) Dat was op vrijdagavond. De epiduraal hebben ze er zondags uitgehaald, en vanaf toen heb ik het op paracetamol gedaan. Als je het regelmatig blijft slikken hou je die spiegel op peil. Ik heb er vrijwel geen pijn aan gehad.
    Vrijdag krijg ik een geplande keizersnede, aangezien dit kindje tot nu toe hetzelfde scenario volgt als grote broer. Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan.
    Wat ik toen heb gedaan is echt veel rust nemen. Dinsdags mochten we naar huis, en de zaterdag erop ben ik pas voor het eerst even beneden in de woonkamer geweest. Daarna ging het heel vlot met herstel, en had ik ook al gauw een goeie conditie.
    Succes met je herstel, denk ook goed aan jezelf en neem je rust op tijd! (en natuurlijk genieten van je gezinnetje!)

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gefeliciteerd met je meisje!

Ik heb bijna 20 maanden terug ook een keizersnee gehad, vliezen gebroken en wel 4cm ontsluiting maar geen weeën. Kreeg wee opwekkers maar na 18 uur aan de wee opwekkers had ik nog maar 6 cm ontsluiting. Dochter had in vruchtwater gepoept en moest dus binnen afzienbare tijd geboren worden. Toen een keizersnee gekregen en was net als jij opgelucht; eindelijk is ze er! Maar wat een pijn zeg, het viel me echt mega tegen! En daarna heb ik er ook heel erg veel moeite mee gehad dat ik haar niet zelf heb kunnen baren. 't Herstel viel me ook flink tegen, had snel pijn aan mn wond, kon ze nie zo goed zelf verzorgen ( badderen enzo ) en voelde me gefaald in 't huishouden; 6 weken niets mogen en kunnen doen... Toch zou ik er dit keer, als de bevalling niet zelf op gang komt, wel weer voor tekenen hoor, uiteindelijk komt 't namelijk allemaal wel goed!

5. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Ik ben 13 juni bevallen dmv een ks, na 2 dagen inleiden, 12 uur gebroken vliezen en flink weeënopwekkers daalde de kleine niet in en bleef ik hangen op 7 cm ontsluiting.
    Op het moment dat ik zoiets had van...jeetje...en dan moet ik ooit ook nog gaan persen en het echt niet meer zag zitten kwam de VK met het plan van de KS omdat het waarschijnlijk niet veel verder zou komen dan dit.

Toen de ruggenprik gezet was....heeeerlijk :p eindelijk geen weeën meer...totdat de beste man het mes in mijn buik zette en ik dat nog wel voelde, gelukkig was dat snel voorbij en heb ik verder niks gevoeld.

Bij mij was het ook relaxed omdat de kleine niet in nood was (maar ze het dus niet wilden afwachten).

De nasleep...ik was vrij snel op de been in de zin van dat ik uit bed, naar de wc kon en kon douchen. Woensdagavond (23:30) KS gehad en op zaterdag ging ik naar huis.

Ik heb veel ingeleverd qua conditie (ook al voor de bevalling) en merk dit nog steeds 5 weken later. Bij mij speelt wel enorm mee dat ik ook nog een zwangerschapischias heb die me beperkt. Gelukkig wordt de conditie wel langzaam beter, maar meer dan een blokje om met wandelwagen en hond is voor mij nog meer dan genoeg.

Badderen kan ik haar nog steeds niet, dat moet manlief doen (die doet dat trouwens met veel plezier, echt zijn momentje).

Psychisch heb ik wel een dobbertje gehad met de verwerking, met name de eerste dagen. Het ging allemaal ineens heel snel en ik had moeite met het feit dat ik mijn kleine de eerste dagen helemaal niet heb kunnen verzorgen.

Maarr...misschien stom...als er ooit een tweede zou komen? Geef mij maar een primaire KS zonder het uitputtende voorstuk, want dit niet weer (eerst gewoon en dan alsnog een KS).

6. 23mama

23mama Lid

23 jun 2012
    48
    0
    0
    Noord holland
    Ik heb inderdaad ook erg veel moeite dat ik zelf der nog niet kan oppakken etc.
    Ben toch wel blij om te lezen dat het gemiddeld robd drie dagen is.
    Even wachten nog en ik ga het heel rustig aandoen zodat ik snel hier weg mag!
    Thanks !

7. Anni85

Anni85 Fanatiek lid

14 jan 2011
    3.399
    0
    0
    Mama van 2
    Zuid-Holland
    Hier ook een keizersnede gehad.
    Bij mij is de verwerking al begonnen op dag 2 en 3, doordat ik onder volledige narcose ben gebracht, en de bevalling dus niet heb meegemaakt.
    Nu op dag 9 en 10 heel erg last van kraamtranen, maar mede ook doordat de kraamhulp vandaag voor het laatst was.
    De wond doet steeds minder pijn, dus ik hoop zaterdag voor het eerst buiten te kunnen wandelen met de kleine man.
    Het zal een klein rondje worden, maar oh wat ben ik mijn bed zat!

Heel veel sterkte, neem je rust en geef het tijd.
    Ik merk zelf dat dat het beste is!

8. Lady1985

Lady1985 Niet meer actief

Ik ben 30 juni bevallen dmv een keizersnee... De kleine had in het vruchtwater gepoept dus moesten we naar het ziekenhuis waar ik weeenopwekkers kreeg. Op een gegeven moment waren de weeen erg heftig en ging bij iedere wee de hartslag van de kleine heel erg naar beneden (naar slechts 45 slagen per minuut) Na de ruggenprik werd dit helaas ook niet beter. De gyn wilde geen risico nemen en dus werd het een keizersnee. Had op dat moment ongeveer 5 uur weeen gehad, dus was zelf nog in goede conditie.

Mijn herstel verloopt erg goed! Ben op een zaterdag bevallen en zondagavond stond ik voor het eerst weer naast mijn bed. Dinsdagochtend mochten we naar huis, dus heb 3 nachten in het ziekenhuis moeten blijven. Precies een week later liep ik voor het eerst achter de kinderwagen en vandaag heb ik alweer een hele dag geshopt met mijn moeder ;) Lichamelijk gezien gaat het dus echt goed en is het me allemaal hardstikke meegevallen.
    Heb wel erg veel moeite gehad met het verwerken van alles wat er is gebeurd (nu nog steeds wel een beetje). Vond het ook heel moeilijk dat ik onze kleine man niet direct zelf kon verzorgen. Gelukkig heb ik die gemiste tijd nu al ruimschoots in kunnen halen :D

Deel Deze Pagina