Ben hele weekend van slag geweest, het is nml 4! weken geleden dan ik mijn vruchtwaterpunctie had, nog steeds geen uitslag!Had het echt zaterdag verwacht of eerder. Ik haal mij alles in het hoofd, waarom duurt het zo lang, ze vertelden dat het drie weken zou duren, al rekening houdend met de feestdagen. Ik baal ontzettend, kan nog steeds niet genieten. Nu het volgende: heb morgen mijn screeningsecho, alleen ik wil hem niet laten doen voordat ik de uitslag heb, dus ik bel af.Het feit dat je morgen dan naar je kindje kijkt wat vrolijk ronddarteld in je buik, dan misschien later een slechte uitslag krijgt van de punctie?Ik zou het niet aan kunnen! Ik wil eerst de uitslag, of reageer ik nu overgevoelig? Ze zullen er wel niet blij mee zijn, maar het moet maar.Ik wil gewoon niet anders.Ik heb er eerder geen last van gehad maar het feit dat de uitslag zolang op zich laat wachten maakt mij erg onzeker.En mijn zwangerschap gaat verder, wat als het niet goed is? De beslissing om de zwangerschap af te breken, bij dit termijn? Moet er niet aan denken.Kortom, zorgen en nog eens zorgen. Sorry, lang verhaal, maar even opschrijven helpt.
Jeetje dan duurt de uitslag wel lang vind ik. Bij ons duurde t ff ruim n weekje. Als ik jou was zou ik morgen gewoon eerst bellen of ze al wat meer weten.. Succes!
K zou idd ook even bellen, het kan heel goed dat ze het gewoon stomweg vergeten zijn... Ergens snap ik jouw redenatie wel maar of je dan nog snel een 20 weken echo zal kunnen krijgen? Ik zou het gewoon even voorleggen morgen aan het echoburo. Succes
Vandaag gebeld, duurt de uitslag nog zeker een week!Het is echt belachelijk, vijf weken dus! En wat als er enstige afwijkingen zijn? Ben dan ruim 22 weken, niet te geloven gewoon. Echo wel kunnen verplaatsten naar volgende week, ze begrepen de situatie wel. Nog steeds stress
Jees dat snap ik! Heb je ook gevraagd waarom het zo lang moet duren? Ik heb er geen verstand van maar denk idd dat 5 weken wel een beetje belachelijk is. Gelukkig hebben ze bij de 20 weken begrip maar kan die echo niet tot maximaal 22 weken?
hoi Ninetje, Klopt, echo kan tot 22 weken.Dus dat is nog net op het randje. Vruchtwaterpunctie uitslag duurt twee tot drie weken, vandaar mijn boosheid over nu 5 weken. Het excuus zijn de feestdagen, ik heb hier weinig begrip voor, een week langer, kan nog maar twee weken? Die onzekerheid is al lang genoeg. Bedankt voor je reactie, fijn zo'n forum, kun je toch even je verhaal kwijt. groetjes Patricia
Graag gedaan! Feestdagen of niet, volgens mjij werkt zon ziekenhuis en zon lab gewoon door hoor, zou wat zijn zeg. Ik snap je woede en je hebt er alle recht op om boos te zijn, probeer anders je HA of je VK erachter te zetten? Misschien maakt het nog enigsinds verschil. Ondertussen duim ik dat alles goed is!
Feestdagen zijn géén excuss, dan werken de laboranten gewoon door. Stel je voor dat er geen laboranten aanwezig zijn in een ziekenhuis en er komen ongelukken binnen, wat doen ze dan? Ik zou er ook niet mee kunnen lachen, ze door de telefoon sleuren eerder... En dan die spanning ondertussen, zalig (NOT!). Goh, ik leef met je mee meid!
Hoi Platliggetje, Dank voor je reactie. Je verwoord precies hoe ik mij voel. Ik ben nog steeds laaiend, je hebt het tenslotte over mensen en gevoelens, maar blijkbaar hebben ze er geen boodschap aan.Alle vrouwen die op die dag geprikt zijn wachten nog, dus de kans dat er bij een van hen een afwijking gevonden wordt is best groot, ieder heeft een rede dat ze zo'n onderzoek moeten laten doen, denk maar aan erfelijkheid.Je moet er toch niet aan denken dat je de zwangerschap moet afbreken bij 22 weken!?Stelletje debielen zijn het. groetjesss
Ik snap dat het heel vervelend voor je is, en dat je stress hebt. Maar om te gaan schelden op mensen die net als ieder ander recht hebben op hun vakantiedagen e nfeestdagen vind ik wel wat ver gaan. Ook ziekenhuizen draaien met een kleiner ebezetting en alleen spoedgevallen gaan dan door. Wordt die prenatale test normaliter niet al bij 14 weken uitgevoerd? Daarbij een zwangerschap afbreken met 20 of met 22 weken lijkt me allemaal even erg. Ik wens je veel sterkte en hoop dat de uitslag goed is.
Ik ben het niet met je eens wannabee.Het is duidelijk dat je niet in dezelfde situatie zit! Tuurlijk hebben ze recht op vrije dagen, maar als de uitslag normaal twee tot drie weken duurt, en nu ineens vijf!weken!?terwijl er drie vrije dagen tussenuit zijn.Nee, kan ik niet begrijpen. Toen ik vroeg wanneer de uitslag bekend zou zijn, hielden ze al rekening met de feestdagen, met het antwoord dat het zeker drie weken zou duren, maar moet het dan vijf weken duren? Ik werk ook in de zorg, ik heb met feestdagen gewerkt, nee, geen brgrip dus van mijn kant dat het maar liefst vijf weken duurt, en ze kunnen de garantie niet eens geven dat ik deze week de uitslag ook daadwerkelijk krijg, hoezo onzekerheid.En deze mening deelt mijn huisarts, mijn verloskundige ook met mij, dus mijn reactie is volkomen normaal.Tuurlijk is abortus met 20 weken net zo erg als 22 weken, het is puur psychologisch, maar daar kan toch rekening mee gehouden worden? Iedere dag dat ik geen onbezorgde zwangerschap is een teveel! En ik heb niet lopen "schelden" het is puur hoe ik mij nvoel, mag ik? Ik heb pas gebeld voor de eerste keer na vier weken, lijkt mij netjes. Zal ook zeker niet aan mij liggen. Kortom, Wanabee, niet met je eens, maar dat is jouw mening, ik heb het mijne. groetjes Patricia
Je had het over een stelletje debielen ( leest je post maar na ),dat valt bij mij wel onder schelden, en dat schoot me een beetje in het verkeerde keelgat ( zeker gezien het onderwerp) Aangeven dat ik niet in die situatie zit ( of heb gezeten) kun jevanaf dit medium internet niet zien. Ik wenste je niet voor niets veel sterkte, want natuurlijk begrijp ik dat je gek wordt van dat wachten en dat je ze wel kan wurgen daar. Ik probeerde alleen even de andere kant van het verhaal te laten zien, een beetje te relativeren. Het leek me dat je er ook niets mee opschiet als iedereen meeroept wat een debielen er daar zijn. Excuus als dat in je verkeerde keelgat schoot.
Jeetje Patries, wat rot voor je! Echt, ik hoopte nog zo dat jullie de uitslag toch voor oudjaar zouden hebben. Wat vreselijk om zo lang in spanning te moeten zitten. Ik vind het ook een idioot excuus hoor, die feestdagen! Natuurlijk zullen ze met minder werken, maar dit zijn wel belangrijke testen die niet te lang mogen blijven liggen. En de feestdagen zijn maar 3 werkdagen geweest. De uitslag 2 weken later krijgen dan normaal de maximale wachttijd is, vind ik echt te ver gaan! Bovendien zit jij dan 5 weken in spanning, wat niet echt bevordelijk is voor je zwangerschap. En je komt in de knoop met de screeningsecho. Je doet je uiterste best om je niet te veel te hechten aan het kindje in je buik, want stel je voor dat het toch niet goed is. Dat is al moeilijk genoeg, want intussen zul je het ook wel voelen bewegen en je buik wordt steeds dikker. Wat een rotsituatie! Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen en ik duim nog steeds voor je dat de uitslag goed is. En gooi het er maar lekker uit hier op het forum. Je moet je boosheid toch even kwijt (schelden mag...) Liefs, MissV
Och jeetje Patries! Ik heb hier geen woorden voor.. Ik vind het net als iedereen hier ronduit schandalig dat het zolang moet duren voor je de uitslag krijgt. Dat je het zolang hebt volgehouden om na vier weken te gaan bellen vind ik al heel knap! Ik had waarschijnlijk al veel eerder aan de lijn gehangen vanwege de stress en de angst. Ik kan heel goed begrijpen dat het er met het verstrijken van de weken allemaal niet makkelijker op wordt. Meid ik hoop uit de grond van mijn hart dat het allemaal goed is met je baby en dat je straks e i n d e l i j k kan gaan genieten van je zwangerschap, want dat heb je zeker verdiend! Een dikke knuffel voor jou! Liefs, Patries! (hihih ik heb dezelfde naam als jij)
Bedankt voor jullie begrip, doet goed. Vandaag nog geen uitslag. Wannabee, ik neem niets terug, voel mij nog steeds laaiend boos! Ik heb gewoon gewerkt de feestdagen, omdat zorg aan mensen nu eenmaal doorgaat. Een vruchtwater punctie beslist ook over een leven, namelijk die van mijn baby. Heel cru gezegd maar zo is het wel En dan vonden ze het vreemd dat ik mijn screeningsecho annuleerde, want die kon immers gewoon doorgaan, vonden ze!Want tja, een nieuwe afspraak kon maar moeilijk gemaakt worden.Pas na mijn uitleg, dat ik veel moeite had met een half uur kijken naar mijn kindje in de buik, terwijl misschien de punctie niet goed zou zijn; moet ik hierna dan nog beslissen om het af te breken? Ik moet al zo mijn best doen om afstand te bewaren, ik doe niet voor niks deze onderzoeken.Tja, toen wat meer begrip, ik had al rekening gehouden met de afspraak in eerste instantie, rekening houdens dat de uitslag misschien wat langer zou duren. Daarom pas na 4 weken, terwijl ze drie hadden gezegd, dus ik deed er voldoende aan om alles goed te laten verlopen, maar vijf weken? Werk jij toevallig zelf in het lab, wannabee?Ben wel nieuwsgierig, gezien je reactie. Want iedereen reageert eigenlijk zoals ik of erger, zelfs op mijn werk, dat zijn dan medici, collega's etc.
Ah meid wat moet het enorm moeilijk voor je zijn om afstand te bewaren van je wonder dat je zo graag in je armen wilt sluiten. Ik kan daar zo treurig van worden dat er zo makkelijk met jou gevoelens en het leven van je baby wordt omgesprongen door de artsen. Ik denk aan je en hoop dat je nu echt snel uitsluitsel krijgt over de gezondheid van je kindje. Dikke knuffel, Patries
Hoi Naamgenootje, bedankt voor je lieve woorden. Het is nog steeds afwachten, vandaag geen uitslag, ik lig bijna op wacht bij de brievenbus. Ik hou jullie op de hoogte, Groetjes Patricia
Geen dank hoor! Als ik in jouw schoenen stond, zou ik het ook fijn vinden als mensen met mij mee zouden leven. Het is tenslotte niet niks. Och meis, ik kan me voorstellen dat je zowat op wacht staat bij de brievenbus. Krijgt je huisarts ook de uitslag van het onderzoek? Anders zou ik die eens bellen en vragen of hij/zij er wat meer druk achter kan zetten omdat het voor jou gewoon te zwaar wordt. Veel liefs, Patries
Huh patries... Uitslag van zon onderzoek wordt gewoon via de post gestuurd naar jouw huis? Dat meen je toch niet! Jees hoe vaak raakt de tnt iets wel niet kwijt...Snap jij dan alle medische termen die erop staan? Wat een vreselijk raar ziekenhuis!
Ik zou gewoon contact opnemen met je huisarts want die krijgen dat soort uitslagen (van onderzoeken die een andere arts heeft besteld) ook binnen. Misschien kunnen ze je daar al meer vertellen en anders weten ze misschien wel met wie je dan contact op moet nemen om de uitslag te krijgen. Groetjes Anita