Ineens weer verlatingsangst? (zoontje 4,5 jaar)

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by MissyZuilen, May 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

May 14, 2007
    9,519
    1
    36
    Female
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Zoals de titel al zegt.. Is er rond de leeftijd van 4,5/5 jaar weer een soort fase van verlatingsangst?

Hij heeft het altijd naar zijn zin gehad op school, er is ook recent niets voorgevallen.. Maar sinds afgelopen week hangt hij ineens helemaal aan mijn been als ik de klas wil verlaten 's morgens.
    Echt helemaal huilen en overstuur dat ik OF moet blijven OF hij weer meewilt naar huis.

Ook met naar bed gaan in de avond heeft hij moeite. Nog nooit problemen mee gehad, maar nu ineens wilt hij liever bij ons blijven of bij ons in bed (nooit gedaan). Gisteravond was mijn moeder oppassen en die heeft echt allerlei toestanden moeten uithalen om hem op bed te krijgen. En pas toen wijzelf weer thuiskwamen ging hij rustig slapen.
    Daarvoor de hele tijd roepen om ons en huilen.. Echt zó zielig!
    Gelukkig waren we maar een half uurtje later dan hij naar bed ging thuis.

Herkent iemand dit rond deze leeftijd?

2. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Hier klinkt het helaas bekend.
    Wanneer wij (met name ik) onze dochter naar school of de BSO wegbrengen dan is het huilen geblazen en hangt ze aan mijn been.
    Bij mijn man doet ze het niet, hij is kort en duidelijk hierin.
    En wanneer de BSO haar naar school brengt is het ook niet.
    Nu zijn we gestart met een kaart op school en de BSO en wanneer ze niet huilt wanneer ik wegga mag ze een sticker op de kaart plakken en bij 10 stickers mag ze de kaart mee naar huis nemen.
    Afgelopen donderdag voor het eerst mee gewerkt en het werkte goed, dus ik hoop nu van harte dat het zo blijft gaan.

Sterkte ermee, want ik weet dat je hart breekt als je je kind zo verdrietig achter moet laten.

Share This Page