Wij hebben vanmiddag de 20-weken echo gehad en alles leek mooi in orde, hoewel het kindje wat kleiner was dan gemiddeld. Vergeleken daarmee liep de lengte van de bovenbeentjes nog met 5 dagen achter ongeveer. Ook constateerde de echoscopiste wat meer vruchtwater en leek het maagje weinig inhoud te hebben. We zijn nu doorverwezen voor een GUO volgende woensdag. Ze voegde toe dat het `ook gewoon een momentopname kon zijn` Zijn er mensen met een soortgelijke ervaring? Ik heb vooraf even genoemd dat mijn halfbroertje downsyndroom heeft, eerst zei ze daarop dat dat zelden erfelijk is, vervolgens na de echo haalde ze het toch weer aan. We vroegen ons dan ook af of ze iets van het beentje gezegd zou hebben als we Down vooraf niet vernoemd zouden hebben. We zien wel, ik ga me er niet druk in maken
Mijn meisje had bij de 20 weken echo ook te korten beentje Liepen meer dan een week achter! Kreeg bij 30 weken extra groeiecho, en toen was alles weer normaal??? Alleen buikje loopt erg voor minimaal 2 weken(dus gewoon dik!) krijg nu op 35 weken weer echo, om te kijken dat ze niet te dik wordt! Ben overigens 3 x getest op suiker en dat was oke. Dus tja die groei echo's, alle opmetingen zijn maar een moment opname. Zou me inderdaad niet te druk maken hoor!
zowel mijn dochter als mijn aankomende zoon hebben korte beetjes volgens de echo... mijn man en ik zijn ook klein dus daar zal het wel aan liggen... verder geen afwijkingen. Mijn zoon wordt zelfs op 4200 gram geschat bij de geboorte...
Hier ook een 20 weken echo gehad met daarop te zien korte bovenbeentjes en tevens vergrote nierbekkens. Nierbekkens komen regelmatig voor bij 20 weken , is bij 30 weken echo vaak weer normaal zeiden ze , en in de familie van mijn partner zie je ook vaak korte benen. Daar probeer ik me aan vast tehouden, maar de combinatie kan echter ook wijzen op een chromosomale afwijking. In de familie hebben we die voor zover ik weet niet , ik ben wel ''al'' 40. Loop dus wel risico en ben ook best nerveus. Maandag mag ik ook die uitgebreide echo laten maken.
@nina: spannend, succes! Bij ons waren de niertjes wel in orde maar mijn vriend en ik hebben beiden lange benen. We duimen gewoon dat ze snel bijgroeien
Hallo, Al van in het begin van onze tweelingzwangerschap was er onrust. De ene was groter dan de andere. Op 12 weken zien ze dan dat de kleinste maar 1 arterie heeft in de navelstreng waardoor het normaal zou kunnen zijn dat die kleiner is. Ik ben nu 19 weken zwanger en ook bij mij verleden week korte beentjes vastgesteld. Voor de rest alles in orde... Maar samen met de dunne navelstreng breng dit weeral de nodige onrust met zich mee... Ik word vanaf nu elke 3 weken opgevolgd in Leuven. Hopelijk is er volgende keer niet weer iets anders...
Mijn dochter had ook vrij korte beentjes bij de 20 weken echo, maar niet zorgwekkend genoeg om er verder onderzoek naar te doen. Uiteindelijk is het een supergezond meisje! Ze heeft wel een, naar verhouding, lang bovenlijf, maar dat heb ik ook. En het is mij nooit opgevallen dat dr beentjes kort zijn, daar heeft ook niemand ooit iets over gezegd. Veel succes!
Bas heeft ook altijd korte beentjes gehad, maar ja dat heb ik zelf ook en mijn man ook. Terwijl mijn man wel heel erg lang is en ik erg klein, dus dat wil niet meteen wat zeggen. Ik heb dus korte beentjes omdat ik klein ben en mijn man heeft gewoon een lang bovenlijf. Tja dat zegt echt niet alles hoor. Ik denk dat de maaginhoud belangrijker is. xx Joycex
Hier ook bij 20 weken opvallend achterblijven van de beentjes t.o.v. de rest, bij 30 weken idem. Hij is nu bijna twee en aan zijn beentjes niks bijzonders hoor! laravelk: lees dat je GUO prima was, fijn hoor! Thirza en Nina: hoop dat het bij jullie ook goed uitpakt!
Ik ben gisteren weer voor controle geweest ,en de beentjes hadden ten opzichte van de rest inderdaad een groeispurtje gemaakt . Ze zitten nog onder het "normale" maar het gaat de goede kant op. Ook de niertjes leken iets kleiner. Over6 weken, met 32 weken, moet ik nog een keer terug en dan wordt er meer verteld over eventuele behandeling bij/ na de geboorte als de niertjes nog te groot zijn . Ik maak me niet zo heel zenuwachtig (meer) . Sterkte iedereen met zorgwekkende uitslagen.
Hier ook een mannetje dat bij 20 weken kort beentje/bovenbeenbotje had. Bij de geboorte met 39 weken ook klein (net 2500 gram en lang mt. 44 aangehad) Nu is het een heerlijke peuter van 2,5 jaar maar nog steeds in verhouding erg klein, onder de groeilijnen van het CB. Verder een enorme klimmer, klets en vlug in zijn ontwikkeling. Hier zie je dus nog wel een klein manneke, maar verder geen 'afwijkingen', hoewel ik dat soms anders zie