2,5 jaar en slaap advies nodig

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Rostie, 26 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rostie

Rostie Actief lid

23 jun 2014
    199
    0
    0
    Als ze smiddags slaapt dan valt ze vervolgens s`avonds pas laat in slaap hoop gedoe, continu uit bed komen.
    Als ze niet slaapt dan trekt ze dat soms en dan is ze moe en huilerig en dan valt ze s'avonds wel normaal in slaap.
    We zijn radeloos en laten haar nu helemaal niet meer slapen maar nu valt ze gewoon in slaap op de bank tja, wat moet je dan.
    Ene keer is de andere keer niet.

We hebben al van alles gebrobeerd, zo lang mogelijk slapen, max een uur max 3 kwartier (dan is ze super chaggie rest van de middag)
    vroeger slapen.

Iemand de gouden tip?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn oudste had dat ook, hij kon echt niet zonder die middagslaap. Hij deed hem wel, maar ging dan rond half 9 pas naar bed. Dan ging hij wel vlot slapen..

De jongste kan er wel zonder, dus die slaapt al een half jaar niet meer in de middag, als hij het wel doet is het spoken in de avond en vroege ochtend. Alleen hij kan dus wel prima de dag rond zonder slaapje..

3. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hier precies hetzelfde. Maar vandaag een half uur laten slapen in de middag en met als gevolg vanavond meteen na 5 minuten slapen. Hij trekt het niet om op te blijven maar zo met een half uur lukt het wel en slaapt hij in de avond wel meteen.

4. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.052
    2.553
    113
    Limburg
    Hier gaat het momenteel ook zo, hij heeft echt zijn middagslaapje nog nodig maar is dan 's avonds nog lang wakker in bed. We doen hem nu meestal rond half 8/8 uur naar bed ipv 7 uur en dan ligt hij nog vaak een uur te kletsen.

Geen tips dus, wel herkenning ;)

5. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ja hier ook. Gisteren geslapen, was weer half tien dat ze sliep. Vandaag niet en het was kwart voor zeven, toch wat fijner. Ik hou mijn dochter wakker, behalve als ze naar de psz is geweest dan is ze te moe.

6. Rostie

Rostie Actief lid

23 jun 2014
    199
    0
    0
    Ik heb haar vanavond om half 9 op bed gebracht en nu maar hopen dat ze dan nu gelijk gaat slapen.
    Fijn dat we niet de enigen zijn :D

Het is wel lastig dat de oudste dan ook graag op wil blijven.

7. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier exact hetzelfde probleem. Mijn meisje wordt over een kleine maand 2. We doen haar nu ook later naar bed. Er wordt wat van onze avond afgesnoept maar ja het werkt wel. Niet slapen in de middag is hier nog geen optie.

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon deed op een gegeven moment om de dag of om de twee dagen een middagdut.

En ik ging vaak naar buiten op slaaptijd zodat hij geen "tiid" had na te denken en dan ging op een dag zonder middagdut om 18uur naar boven en direct slapen.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat was hier snel over toen ik de oudste zei dat hij dan ook in de middag moest slapen. Dus na school eerst 2 uur naar bed..
    Dat was ook niet de bedoeling.:D

10. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Wat hier goed helpt is dat ik tegen mijn zoontje zeg (zowel 's middags als 's avonds) dat hij niet hoeft te slapen, maar in ieder geval even lekker in zijn bedje gaat liggen. Hij mag even spelen of zelf "lezen", maar niet zijn bedje uit. Gewoon even lekker liggen.
    Ik weet dat hij uiteindelijk toch wel in slaap valt. Verder maak ik mij er niet druk om.

11. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.052
    2.553
    113
    Limburg
    Hier heeft zoon standaard een boekje in bed liggen, soms vraagt hij om een nieuw, moet toch wat afwisseling zijn he.:D
    Ik heb hem vandaag na 1,5 uur uit bed gehaald (anders.slaapt ie zo 3 uur) dus ben benieuwd of hij vanavond dan minder lang wakker is.

12. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Dat doen wij idd ook. Verder geen tips, wel herkenning.
    Als mijn dochter niet slaapt, dan gaat ze 19.00 naar bed. Als ze wel slaapt, dan om 20.00.
    Verder slaapt ze niet elke dag, we bekijken het per dag. We gaan dan wel iets actiefs doen tijdens slaaptijd, ter afleiding. Aan het eind vd middag is ze niet te genieten, maar het feit dat ze dan zo vroeg slaapt is het wel waard. Als ze slaapt, laten we haar vaak max 1 tot 2 uur slapen. Wakker maken moet dan met rust en beleid, anders is ze de rest van de middag chaggo :D
    Bij ons duurt dit al maanden... Fijn om te lezen dat anderen hetzelfde hebben!

13. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Jep hier ook. Geen middagslaapje is niet echt een optie, dan zit ik de hele dag met een chagrijnig kindje. Maar het is nu wel eens 21u voordat ze eens slaapt. Ze komt niet uit bed en we gaan er ook niet naar toe in principe, dat werkt hier het beste.

14. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh, wat heb ik dan een slaapkopje. Hij slaapt van 12.00 tot 14.00 uur en ligt er tussen 17.30 en 18.00 uur weer in. Is dan 's morgens rond 6.30 uur wakker. Ook hij is 2,5 jaar.

15. gusto

gusto Niet meer actief

Hier hetzelfde, dochter is bijna 2 en kan nog niet zonder middagslaapje, maar is dan ook savonds pas laat moe. Ik laat het maar zo, ze slaapt nu meestal van 13:30 tot 16:00 uur en gaat dan om 21:00 naar bed en 8:00 weer wakker.

Zonder slaapje gaat ze wel om bijv 19:00 slapen maar is dan de hele middag niet te genieten van vermoeidheid. Ik laat het dus maar even zo, wel zo gezellig.

16. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    17.30??
    Dat vind ik wel heel vroeg en zou hier niet eens lukken want op werkdagen heb ik ze rond die tijd net van de go opgehaald.

17. Lisa2005

Lisa2005 Actief lid

14 apr 2012
    474
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, 17.30 uur. Als het na 18.00 uur wordt dan slaapt hij slechter en onrustiger.

18. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Herkenning haha :)
    Als ik hem niet op bed doe tussen de middag dan heb ik een chaggie mannetje.. Slaapt hij wel dan is hij de avond nog druk met kletsen en zingen en slaapt dan soms pas om half tien.. Ach, hij is niet lastig dus ik vind het wel prima. Het zal straks toch wel minder worden qua middagslaap denk ik.

19. Taliada

Taliada Actief lid

29 mei 2012
    366
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zitten we ook sinds een week midden in het drama. In de middag sliep hij altijd prima. We laten hem maximaal 2 uur slapen. Nu is het om de avond drama. Hij gaat tussen half 8 en 8 uur naar bed maar slaapt dan met geluk rond 9 uur. als hij dan gewoon lekker kletst in zijn bed is dat prima maar nee hij krijst, gilt en schreeuwt. Wat moeten we daar nu weer mee doen. Als we niet komen gaat hij trouwens schreeuwen dat hij auw/pijn heeft waardoor ik toch maar weer heenga maar vervolgens is er niets aan de hand. Hij is ook bijna 2,5 jaar en voor ons een enorme omschakeling want hij sliep altijd prima. Ik vind het wel zwaar met daarnaast mijn zwangerschap. Mijn man helpt gelukkig wel maar hij vind het ook vervelend daardoor wordt het er tussen ons ook niet veel gezelliger op rond bedtijd. Gelukkig krijgt hij hem wel altijd stil en dat hij gaat liggen, dat lukt mij helaas niet altijd.

20. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Hier zoon van net 3, precies hetzelfde...
    Zonder slapen overdag, dat gaat niet. Hij geeft ook zelf aan dat hij een tukje gaat doen,
    gaat heerlijk liggen.
    En het duurt s'avonds inderdaad wat langer voordat hij slaapt.
    Hij ligt ook te kletsen en te zingen (lief!).
    Ik heb me er maar bij neergelegd.
    Als ie dit over 4 jaar nog doet, dan is het een ander verhaal.:D

Deel Deze Pagina