30 weken zwanger teveel vruchtwater!

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by 1986cindy, Sep 13, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

Aug 24, 2011
    777
    398
    63
    Kapster en ik hou van taarten bakken
    Den bosch
    Hè lieve meiden,
    Ik heb gister een echo gehad hieruit bleek dat ik teveel vruchtwater had.
    Mag tot 25 zijn ik zit op 28.
    Dat mijn buik groot is is wel duidelijk.
    Dat is zoiezo altijd geweest ook bij mij dochter, maar toen lag mijn index op 24.
    Er net onder.
    Krijg regelmatig de vraag of ik op mijn laatste dagen loop.
    Nu moet ik maandag voor een suikertest met drank ( ook dit bij mijn dochter gehad kwam niks uit) en nu dus opnieuw.
    Daarna moet ik een guo2 laten doen.
    Ben toch wel zenuwachtig en had gister veel harde buiken, ben bang dat er wat zou zijn.
    Hebben jullie hier ervaring mee?
    Hoor graag van jullie,
    Liefs cindy

2. jodi0909

jodi0909 Actief lid

Apr 17, 2014
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi cindy,
    Ik heb afgelopen woensdag een uitgebreide echo gehad omdat ze een extra systole hoorde bij het hartje van de beeb. Uit de echo kwam er geen afwijkingen bij het hartje gevonden zijn, maar wel dat ik iets teveel vruchtwater heb. Ze hebben het vruchtwater in 4 hoeken gemeten en dat teden ze op, dan mag je 20 hebben en ik had 22. Dinsdag moet ik dus ook de suikertest gaan doen en een week later krijg ik nogmaals een echo om het vruchtwater te meten en om de groei van de beeb in de gaten te houden. Afgelopen woensdag was de groei van de beeb goed, precies op het gemiddelde.
    Ik zit dus ook in afwachting of er een oorzaak is van het tevele vruchtwater, het hoeft geen oorzaak te hebben is mij gezegd en kan tijdelijk zijn, net als de systole die zxe hoorde.
    Ik zie net dat ik exact op dezelfde datum als jou ben uitgerekend. Ben dan ook benieuwd wat er bij jou uitkomt en hoe het verder gaat. Als ik meer weet zal ik het delen.

3. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

Sep 28, 2011
    1,490
    0
    0
    Bij mijn laatste zwangerschap. Zagen ze ook dat ik te veel vruchtwater nhad. Had ook een mega buik maarmhad ik bij alle 4 mijn kids. Later een nieuwe echo gehad en toen was het weer goed. Kwam door de ligging van het kindje datze het niet goed hebben gemeten. Geen testen verder gehad. En een gezonde meid geboren.
    Hopelijk is het niks succes

4. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

Jun 9, 2013
    1,868
    2
    38
    Ik had ook teveel vruchtwater. Vroegen ze ook wanneer ik moest bevallen (ik was net op de helft....). Heb suikermeting gehad, dat was goed. Kreeg wel hogere bloeddruk. Ben spontaan bevallen met 34 weken.

5. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Ik had ook teveel vruchtwater en dat kwam bij mij doordat mijn zoontje een afwijking had aan zijn slokdarm. Als je meer wilt weten mag je altijd een pb sturen.

Maar dit komt niet vaak voor en zoals je hierboven leest zijn er genoeg ervaringen waarbij er niks aan de hand is. Hopelijk is dat bij jou ook zo!

6. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

Aug 24, 2011
    777
    398
    63
    Den bosch
    @jodi0909:
    Hè meis, met mijn dochter zat ik toen ook net onder de grens ik had toen 24.
    Gek dat ze zeggen dat de grens 20 is denk misschien met jou meting ofzo?
    Jij ook succes met je suikertest laat je even weten hoe het is gegaan?

@esje1981:
    Ja ik heb met 28 weken een 3D echo gehad, toen schatte ze mijn kindje op 7pond met de geboorte dus niet 8 pond net als nu.
    Ben benieuwd of ze met een volgende echo minder vruchtwater zouden meten?
    Kleintje lag nu met hoofd bovenin kont onder en de voetjes voor zijn gezicht :)

@jatobe:
    Wat moet je geschrokken zijn met 34 weken aan de gang.
    Stond je koffer al klaar? En het kamertje enzo al af?
    Wat heb je gekregen een meisje of een jongen?
    Gaat alles goed?

@jewel83:
    Ja dat klopt heb nu heel veel goede verhalen gelezen maar je bent toch onzeker, ik wil graag weten als er iets is.
    Ga je even een pb sturen, is misschien voor jou fijner.
    Ik vind geen probleem er hier over te praten misschien voor anderen?

Heel erg bedankt meiden, mijn dag vandaag is redelijk gedaan, ben er heel veel mee bezig geweest.
    Kreeg het niet goed uit mijn hoofd.
    Je bent toch zenuwachtig en zeker met mijn geschiedenis.
    Iedereen een fijn weekend en hopelijk gaat alles goed komen.
    Liefs cindy

7. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

Aug 24, 2011
    777
    398
    63
    Den bosch
    Nou meiden zit nu in het zh heb net geprikt en die vieze drank op.
    Getver!
    Mag donderdag in Nijmegen komen, krijg dan de guo2.
    En morgen uitslag van mijn bloedwaardes.
    Hoe is het met jullie?
    Liefs Cindy

8. DJR

DJR Actief lid

Nov 9, 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,

Ik ben nu 26+3 en mensen denken dat ik eerdaags moet bevallen.
    Ook hier teveel vruchtwater. Schijnt geen kwaad te kunnen voor de baby alleen erg zwaar voor mij.... En dan te bedenken dat ik nog minimaal 12 weken te gaan heb(wordt ingeleid)
    Heb 2 weken geleden suikertest gehad en die was goed.
    Ze denken dat de baby veel plast en er daardoor zoveel vruchtwater is.
    Hoop dat voor jou ook alles goed is!! Heel vies die suikertest!!
    Liefs

9. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

Aug 24, 2011
    777
    398
    63
    Den bosch
    Hoi djr.

Heb jij ook extra echo gehad om te onderzoeken of je kindje gezond is?
    En wat kwam daar uit?
    Ja indd wat een vies spul. Maar we hebben het weer achter de rug.
    Morgen uitslag ben benieuwd denk niet dat er wat uitkomt lijkt me sterk.
    Heb geen symptomen die daar op lijken.

10. DJR

DJR Actief lid

Nov 9, 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Cindy,

Ik heb bij 16 weken een pretecho laten maken voor de geslachtsbepaling. Deze echo bleek niet goed en ben sinds dien in een molen van aandoeningen,afwijkingen, uren lange echo's,onderzoeken etc terecht gekomen.
    Om een lang verhaal kort te maken, wij verwachten een dochter met een buikwanddefect (de aandoening heet: omphalocele). Ik loop nu maandelijks in het Erasmus in Rotterdam voor echo's en moet daar ook bevallen. Ik kom zelf uit den haag.
    2 van de 3 kindjes met deze aandoening hebben een chromosoom afwijking en zijn hierdoor niet levensvatbaar. Gelukkig zitten wij bij die 1 van de 3 en heeft ons kindje gezonde nieren, mooi hartje en zijn de hersens in orde.
    Dat maakt het helaas nog niet makkelijk want heb nog steeds verhoogd risico op bepaalde syndromen die ze niet op de echo kunnen zien en die ze niet konden Zien met de vwp die ik met 16 weken heb gehad.
    Gelukkig kan het extra vruchtwater geen schade voor het kindje en plast ze waarschijnlijk gewoon veel. Het kon wel iets met de aandoening te maken hebben maar gelukkig buiten levens gevaar.
    Hoop nu dat de komende 12 weken snel voorbij gaan zodat ik na een zware zwangerschap eindelijk zekerheid heb dat we er een gezonde dochter bij hebben!
    Liefs

11. 1986cindy

1986cindy Bekend lid

Aug 24, 2011
    777
    398
    63
    Den bosch
    Hè djr.
    Wat een heftig verhaal laten we maar hopen dat ze buiten haar buikwand dan toch verder helemaal gezond is.
    Ik ga duimen voor je!
    Hoop dat je toch een beetje van je mooie buik kunt genieten.

Ik heb uitslag gehad vandaag en heb geen zwangerschaps suiker.
    Maar of dat nou wel of niet positief is?
    Donderdag na Nijmegen dan weten we meer.

12. jodi0909

jodi0909 Actief lid

Apr 17, 2014
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb gister de suikertest gedaan en vandaag de uitslag gehad, de uitslag was goed geen suiker. Volgende week krijg ik opnieuw een echo om te kijken of de hoeveelheid vruchtwater toegenomen is, is dat het geval willen ze verder testen, maar hoe of wat dat weet ik nog niet. Ook moet ik morgen en volgende week nog een keer een ctg laten maken.

13. Jewel83

Jewel83 Fanatiek lid

Jan 22, 2009
    1,847
    0
    36
    Hoe was de echo afgelopen donderdag 1986Cindy?

Pff heftig hoor DJR, sterkte met alles en hopelijk heeft je dochter geen meer afwijkingen

Jij ook succes jodi!

Share This Page