Gisteren echo gehad met 12 weken en 1 dag

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by -, Feb 13, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

Gisteren dus die echo gehad en het was super! We hebben hem mee op dvd gekregen en leuke foto's, zelfs 3d foto's! Echt hartstikke leuk.

Hij was de hele tijd heel druk aan het springen en lag met zijn handjes voor het gezicht.

Maar wat ik me afvroeg, toen ik vroeg of ze al kon zien of het een jongen of een meisje is, kon ze het ons voor 80 % zeggen en toen zei ze dat het een jongen was. Voor zich zelf wist ze het zeker zei ze, maar ze kon het ons voor 80 % zeker zeggen, omdat ik dus nog maar 12 weken ben. (dit was trouwens niet bij een verloskundige, maar meer een echobureau).
    Klopt dit wat ze zei, denken jullie? Kun je dit al zo vroeg zien?

De baby was nu 5,5 cm, is dit een normale lengte bij 12 weken? (met benen erbij ongeveer 11 cm. Het hoofdje was 2,1 cm. (klein he?)
    Het hartje hebben we ook gehoord, was volgens mij 162 per minuut.

Kan ik er nu van uit gaan dat alles goed is en blijft? Omdat ik zo'n stresskipje ben?
    Ik wil er nu eens van genieten eigenlijk.
    En ik wou dat ik eens een buikje kreeg :D

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Indy25,

wanneer je de echo bij een erkend echobureau hebt laten maken via de verloskundige mag je ervan uit gaan dat wat de echoscopiste verteld medisch onderbouwd is. Als je bijvoorbeeld naar een pretechobureau gaat, niet. Al zijn dit wel mensen die veel ervaring hebben met echo's maken hoor, maar officieel mogen die medisch gezien niets zeggen.
    Het geslacht kan bij 12 weken heel soms wel eens worden gezien (ook een kwestie van geluk hebben), maar hou echt nog maar een slag om de arm. Het is allemaal nog zo klein. Bij de 20 weken echo kun je het wel zien als de kleine er goed voor ligt. Dan heb je 95% betrouwbaarheid.
    De maten zijn trouwens prima, lekker genieten meis!

Groetjes Brigitte

3. Niet meer actief

Ok dank je wel!

Het maakt mij ook helemaal niet uit wat het wordt hoor. Maar ik was wel benieuwd.

Bedankt voor je reactie.

Share This Page