Hallo, Heeft iemand ervaringen met dat op de 20-weken echo een jongetje te zien was en dat het toch een meisje bleek te zijn? Ik was nl. overtuigd dat ik een meisje krijg, maar nu lijkt het op de echo een jongetje. De echoscopist zegt ook een jongetje. Ik ben heel benieuwd, want diep in mijn hart wil ik zo graag een meisje, al worden sommigen boos als ik dat zeg. Asrie Edit moderator: verplaatst naar Onderzoeken en Echo's. Graag goed opletten waar je iets plaatst.
Ik was ook heel erg overtuigd van een meisje bij Daan. Maar het was een ventje heel erg duidelijk te zien. Nu krijgen we volgende week weer een 20 weken echo en ik denk dat ik nu wel een meisje krijg omdat heel me zwanerschap zo verschikkelijk anders is. Ik denk dat ik nu wel wat teleur zal zijn want het zit zo in me kop hihi we wachten nog 1 weekje af.
Als ze een jongetje zien, kunnen ze er bijna niet naast zitten! (Meisjes willen ze nog wel eens een keertje verkeerd zien). Je zal dus moeten wennen aan het feit dat het een stoere vent gaat worden!
Ik was ook er helemaal van overtuigd dat het een meisje zal zijn. En niet alleen ik maar iedereen in mijn omgeving. Het woordt "jongen" viel hier niet eens. Mijn verbazing was dan ook erg groot toen het wel een jongen bleek te zijn. Ik had absoluut geen voorkeur, maar moest wel wennen aan het feit dat het geen meisje is. Enne...inderdaad als een jongen zien, dan is het een jongen. Daar kun je je echt niet in vergissen!
Ik snap dat zoiets een teleurstelling is, maar is de titel van het onderwerp niet een beetje verkeerd? Feit dat je een jongen krijgt i.p.v. een meisje wil nog niet zeggen dat de echo verkeerd is toch?
kan me niet voorstellen dat je dat een teleurstelling vind je moet blij zijn dat je kind gezond is en dan maakt het geslacht toch niet uit
ik was er helemaal overtuigt van dat we een jongen zouden krijgen nu. en had me daar eerlijk gezegt ook op ingesteld en we krijgen een meisje dat is een hele omschakeling dus het is even wennen
Bij mij hebben ze het andersom verkeerd gezien tot 4 keer aan toe. Bleek met 26 weken een jongetje (zie album). Maar ik snap dat je even moet wennen, maar verkeerd is het toch niet? Trouwens: Jongetjes zijn leuk!
Doordat ik een vruchtwaterpunctie heb gehad wisten we al dat we een meisje kregen. Op de echo was het later ook te zien. Stiekem hoopte ik al op een meisje, bij mijn man kwam dat helemaal niet op, die dacht alleen maar in jongenstermen (een soort Kluun zeg maar, 'zoon i.u.', voor diegenen die 'Helpt ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' hebben gelezen). Maar die is nu hartstikke blij, zijn eerste reactie was: "Het wordt dus een papa's kindje!", tja, grote kans dat ze zich later tegen mij gaat afzetten en naar haar papa toetrekt. Jongetjes hebben zo hun voordelen als moeder zijnde... Misschien helpt dat om aan het idee van een zoontje te wennen?
Je kan er met je gevoel flink naastzitten hoor. Ik was ook heilig overtuigd dat deze een meid zou worden, ik had/heb een totaal andere zwangerschap als bij de eerste. Bij de eerste had ik energie voor tien, en nu heb ik tot 15 weken echt op handen en voeten doorgebracht. TOCH word het weer een knul, dat hebben we nu meerdere keren gezien op de echo's. Ze maken vaker een vergissing met meisje -- jongen, dan bij jongen -- meisje. Ik zou een beetje aan het idee gaan wennen, en zeker niet bij je gevoel blijven vasthouden dat het een meid gaat worden. Als je echt twijfel over de echoscopiste dan kan je altijd nog een pretecho laten maken.
Ik had juist begrepen dat een meisje makkelijker te zien is dan een jongen...of dat ze er in elk geval minder snel naast zitten als het een meisje is, want er kan ook een navelstreg 'in de weg zitten' als ze denken een jongentje te zien. Zo vertelde in elk geval mijn echoscopiste.
Dus als ik het goed begrijp hoop je echt dat de echo verkeerd was, en dat het toch een meisje wordt? Kan begrijpen dat je effe moet slikken als je dacht dat het misschien een meisje werd, maar je went heus wel aan het idee,toch? Met een lekkere gezonde knul zul je toch ook wel blij zijn?
Als mam van 2 jongens kan ik alleen maar zeggen: genieten genieten genieten! Bij de 2e had ik heel sterk het gevoel dat het een meisje zou worden, zeker ook gezien de hele andere soort zwangerschap, maar op de echo was het al snel duidelijk te zien. Ik was ff bang een beetje 'teleurgesteld' te zijn, maar helemaal niet, ik geniet van mijn kerels!
Ik zou zeggen: geef je ZOON op voor adoptie. Zijn vast wel heel veel liefhebbende ouders die heel graag een kindje willen, ongeacht het geslacht...Win-win situatie... Nu ff serieus..Ik kan snappen dat als je er vol van overtuigd bent dat je een meisje krijgt, het even omschakelen is als het een jongetje is. Maar toen je zwanger wilde worden wilde je toch een KINDJE? Daar heb je nl. 2 smaken in . Ik snap echt je verdrietige smiley niet, je hebt het hier wel over je zoon..Ik heb zelf een zoon en hij is mijn allergrootste trots en een echt mama's kindje
Ik vind het echt maar vreemd hoor. Heb dat hele topic gemist van de week, maar blijkbaar zit ze er wel heel erg mee in dr maag. Lekker lullig voor dr zoon later, arm jong.
Ik wil Asrie toch een beetje steunen hier. Ik heb al een tijdje met haar gpb't. Ze heeft al een dochter, en een zoon en is nu opnieuw zwanger van een jongen. Ik kan aleen zeggen (doormiddel van pb) dat ze een hoop nare dingetjes heeft mee gemaakt met jongens (mannelijk geslacht in het algemeen) Ik g hier niet teveel over uitwijden want dat moet ze zelf maar doen als ze daar behoefte aan heeft. Het eenige wat ik kan zeggen is dat ze op zoek isgegaan naar profecionele hulp. Daar is ze nu echt mee bezig. Ik had al een topic geopend over: Jongens zijn leuk. Dit omdat het natuurlijk ook zo is...maar ook voor Asrie om een beetje mee te kunnen lezen zonder dat er nare reactie komen. Laten we haar steunen inplaats van aanvallen. Ik was het er ook absoluut niet mee eens hoe haar eerste berichtje er bij stond. Maar ben van mening dat we haar niet helpen door haar "weg te jagen". Dus laten wij positief zijn en haar laten zien hoe leuk jongens wel niet zijn Liefs Linda
Ja maar Linda, dit is geloof ik het 3e topic al dat ze er over opent..De eerste is zelfs verwijderd door de reacties die ze kreeg, dan kun je toch op je natte sokken al aanvoelen dat je bij de andere 2 topics ook geen vriendelijke reacties krijg?