Hallo, De meeste gyn. zeggen het geslacht maar vanaf zo'n 17weken. Nu eigenlijk wordt het reeds gevormd rond de 12w zwangerschap. Er zijn dan ook gyn. die reeds vroeger het geslacht prijsgeven. Ik vroeg me af waarom dat zo moeilijk is. Zijn er mensen die echo's hebben van het geslacht rond 12-13 weken waarop ze al gezegd hebben of het een jongen of een meisje wordt(kan je ze hier anders plaatsen). Ik zag op 12.3 w echo iets heel duidelijks op de echo, maar volgens de gyn kan je dat nog niet zeggen. Zie je bij de meisjes dan eerst ook iets tussen de beentjes misschien? Wat zagen jullie? Kunnen jullie je echo hier anders plaatsen van de geslachtsbepaling en erbij zetten of het een jongen of meisje is. Kunnen we zelf eens zien en vergelijken. Merciekes
Bij mij konden ze het geslacht pas met 19 weken zien, en ook nog onduidelijk. Het schijnt dat in een vroeg stadium van een zwangerschap de geslachtsorganen van een meisje en jongen erg op elkaar lijken. Gisteren heb ik een dvd gezien waarop te zien was hoe de baby zich ontwikkeld in de buik, daar lieten ze met 13 weken zien dat een meisje erg veel op een jongentje lijkt... Bij Beide lijkt het of ze een Piemeltje hebben. Pas later wordt het duidelijker... Dus nog even geduld hebben bij 25 weken zwangerschap kregen we tijdens een pretecho heel duidelijk het geslacht te zien, bij 19 weken twijfelden ze nog of het wel een mannetje is...
met 12-13 weken hebben zowel jongens en meisjes het zelfde hangen dus is nog helemaal niet tezien wat het wordt zei mijn vk met 15-16 weken gaat het geslacht zig helemaal vormen
In mijn album een echo waarop geslacht te zien is bij 17 weken, dus niet zo heel vroeg. Maar bij 12-13 weken is het moeilijk te zien omdat de clitoris van een meisje net zo groot kan zijn opgezwollen als een piemeltje. Dat maakt het verschil zo vroeg te moeilijk om te zien.
Bij mijn echo bij 11 weken en 1 dag had hij het over het schaambot, als dat omhoog steekt zou het een jongetje zijn en als het parallel loopt aan het ruggetje dan zou het een meisje zijn, maar hij dacht eerst dat het een jongetje was en later zei hij een meisje, dus wat word het nou? en het lijkt me dat het zo vroeg toch nog kan buigen dan?!.
100% zekerheid heb je pas bij de geboorte haha..kijk maar eens bij onderzoeken en echo's staan ook wel mensen van wie ze het zeker wisten dat het bij 16 weken een meisje zou zijn enneh t was uiteindelijk bij 37 weken ineens een jongen.... Maar in t begin lijkt het inderdaad heel erg op elkaar
http://baby2see.com/gender/external_genitals.html hier een site waar ze heel mooi laten zien, dat een kindje met 12 weken een soort pieletje heeft uitsteken. alleen bij een jongen staat het meer rechtop en bij een meisje wijst het de zelfde kant op als het onderste gedeelte van de wervelkolom, het staartbot zeg maar. ik heb zelf een echo waar je dat dingetje ook goed ziet. en met bijna 17 weken hebben ze met een echo gezien dat het een meisje word. ik wacht nog even af wat ze met de 20 weken zien. foto staat in mijn album
hier kan je hetzelfde uitsteekseltje zien zitten, 12 weken echo omdat het zo uitstak dacht ik dus een jongetje, maar het schijnt dus toch richtig dezelfde kant als het staartbotje te wijzen
Bij die van mij wijst...tenminste als dat..t geen is waar ik naar moet kijken...de achterkant is beetje wazig...recht naar achter....misschien dus toch eindelijk n meid? Ik ben zo benieuwt heh...bij de vorige 2 wilde ik t nooit weten...maar nu....pfff
bij 12 wkn kun je soms het geslacht zien, maar niet door te kijken hoe het eruit ziet. bij deze termijn zijn jongens en meisjes namelijk 'hetzelfde'. het enige wat soms wat zegt is de hoek van het 'piemeltje'; als dat naar boven wijst zou het een jongetje zijn en als het naar beneden wijst een meisje. Maar het feit dat je iets tussen de beentjes ziet hangen zegt op zich zelf dus helemaal niets! Mensen die vaak naar die hoeken kijken kunnen dan met 95% zekerheid het geslacht bepalen. Dus nog 5% kans op missers, best veel om een behangetje aan te wagen..... Bij mijn eerste hadden ze het ook goed. En over 2 weken hoor ik of ze het ditmaal ook goed hebben want dan krijg ik de geslachts bepaling. http://i6.photobucket.com/albums/y246/n ... an0013.jpg Kan je de foto zien! Het zou een meisje worden zei ze.
Ik zal mn foto zo even verkleinen...Had hem al eens in mn album willen zetten maar hij was te groot en ik op dat moment te lui En die echo van jou klavertje44 geeft me hoop dat t een meisie is...ziet er ongeveer t zelfde uit. Ff foto verkleinen...
ja klavertje bij jou denk ik ook een meisje. bij ons lag de kleine gebogen, dus er steekt zowieso wat uit. maar het stak zo te zien toch richting staartbot. wilma ben benieuwd naar jouw echo en ben benieuwd of er nog meer van deze echos hebben
wat geinig zeg dat het dan toch zo vroeg te zien is, het blijft een gok natuurlijk maar heb daar nooit een geslacht in gezien
Hey, Noura, die site is echt interessant! Vroeg me af hoe het kon uitsteken bij een meisje en je ziet het daar inderdaad goed! Op mijn echo heeft de gyn. bewust geen foto van tussen de beentjes, om verwarring tegen te gaan. Hebben het wel gefilmd. Het blijft dus gokken, maar wel leuk om weten en doen. Nog iemand foto's!
ik ga mijn echofoto's ook even in mijn album zetten! maar de echo was met 11 weken (en 1 dag) dus zou het nog niet kunnen veranderen na die echo? ben benieuwd
ja hij zei dus eerst een jongen 90 % en daarna; ohnee toch een meisje 90%, dus ben benieuwd, ja ik laat het zeker weten!
Zijn 90% is dus weer 50-50% geworden. Ben benieuwd. ( het wijst naar beneden dus...) Heb mijn film nog es bekeken, maar je kan niets zien. Nog 6 weekjes wachten hier.