Iemand ervaring met screeningsecho bij "Sicht" (MC

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Setteke, Feb 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb voor over een week of 6 een afspraak voor een screeningsecho bij verloskundigenpraktijk "Sicht" in het Medisch Centrum Leeuwarden. De vorige keer ben ik bij dr. Amelink geweest in Garyp, maar helaas zit hij nu al helemaal vol. Bij hem kregen we een dvd mee van de echo en foto's enzo. Is dit bij Sicht ook het geval? En wat vond je er verder van?

Zou het erg jammer vinden als we geen dvd krijgen.

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Hoi Setteke,

Sicht is toch alleen voor medische screenings-echo's? Voor zover ik weet krijg je geen dvd mee en is het alleen op de medische kant gericht. Je kunt wel vragen wat het geslacht is, maar het is geen pret-echo. Wel krijg je wat foto's mee. Tenminste dat is wat ik ervan begrepen heb van hun folder. Dus alleen de standaard 20 weken-echo wordt er gedaan, zoals die vergoed wordt door je verzekering.

Wij zijn trouwens voor de 3D-echo naar Babyview in Oosterwolde geweest, maar daar doen ze ook gewone 2D-echo's. Dan krijg je wel een dvd en foto's mee, maar dit is dus wel een pret-echo en dat moet je zelf betalen.

Groetjes,
    Jippie

3. spirit70

spirit70 Fanatiek lid

Sep 3, 2007
    1,389
    0
    0
    Friesland
    Bij sicht krijg je geen dvd mee, ik weet het uit eigen ervaring. Ze geven wel een duidelijke uitleg en nemen er echt de tijd voor. Je krijgt wel een paar foto's mee. Als ze iets niet vertrouwen sturen ze je gelijk door naar de gynaecoloog. Volgens mij laat een kennis van mij de 20 weken echo bij babyview in Oosterwolde doen, je kan daar altijd informeren als dat vergoed wordt en of ze ook een dvd maken. Ik ga zelf over 2 weken voor een 2 en 3d dvd daarheen maar dat moet je zelf betalen.

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb er nog even naar gevraagd bij de verloskundige en zij zei dat ze sinds kort ook dvd's maken bij Sicht. Ik moest er maar even over bellen. De assistente die ik aan de lijn had bij Sicht zei dat ze bezig zijn met dvd's maken van de echo, maar dat het nog niet helemaal duidelijk is wat de kosten zijn als je dat wilt. Ik moet nu in de week van de echo terugbellen en dan kan ze me meer vertellen. Maar het kan tegenwoordig dus wel! Gelukkig!

Share This Page