7e of 8e week vroege echo doen?

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by MamaZE, Jun 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb vanmiddag de verloskundige gebeld om me aan te melden.
    Nu kan ik meteen 2 echo's krijgen. Er wordt in mijn woonplaats een soort proefproject uitgevoerd om de babysterfte te verminderen in Nederland. Mijn intakegesprek op 26 juli met de verloskundige, zal in het ziekenhuis zijn, waarbij ik eerst een echo krijg (dit is meteen de 1e termijnecho), daarna de intake met mijn eigen verloskundige en dan nog een gesprek van 10min. met de gynaecoloog. Een hoop info, maar voor degene die het willen lezen, Welkom. Is een link..;)

Maar nu mijn vraag, ik schat tussen de 5 en 6 weken zwanger te zijn, maar weet het niet zeker. Ook omdat ik vorig jaar een vmk heb gehad, kon ik van mijn verloskundige eerder alvast een echo laten maken. Ze had het zelf over rond de 7 weken. Maar is er al wat te zien bij 7 weken of kan ik beter bij 8 weken gaan?

Groetjes MamaZE

2. mariska3010

mariska3010 Bekend lid

Apr 28, 2011
    509
    1
    16
    utrecht

Hoi mamaZE,

Mijn ervaring na drie zwangerschappen bij 6 weken of eerder nog niet veel te zien maar van 7 tot 8 weken al een echt kindje en zeker kloppend hartje ik zou zeggen gewoon lekker doen. En anders vraag je een inwendige echo dan hoef je je echt geen zorgen te maken. Hoop dat je hier wat aan hebt. Succes. Groetjes Mariska.

3. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

Jun 29, 2012
    1,061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    In de 2e zwangerschap kreeg ik mijn 1e echo met 6,5 week (wel inwendig) en was er al een mooi kloppend knipperlichtje te zien...
    Als ze geen inwendige echo maken is er misschien een stuk minder te zien, dat durf ik niet te zeggen. Succes

4. shaantje

shaantje Fanatiek lid

Feb 8, 2007
    1,332
    0
    0
    Dit was mijn echo (inwendig) van 7+5. Daar was een schattig "boontje" te zien met een kloppend hartje :D! Ik zou het zeker doen ;)

5. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

@shaantje, jouw echo is inderdaad al heel duidelijk! Ga het er denk ik tussenin doen, met 7 weken en een beetje..net wanneer er plek is. Dank jullie wel voor de tips!

6. Nicci1982

Nicci1982 Niet meer actief

Hier was t met 6+3 duidelijk uitwendig te zien incl kloppend hartje. Heb begrepen dat vanaf 6-7weken er meestal een hartje te zien moet zijn. Maar omdat de meeste mensen geen duidelijk zichtbhebben op hun cyclus en dus eisprong etc denkt men vaak verder te zijn en dan is er dus niets zichtbaar.

7. La Palma

La Palma Fanatiek lid

May 24, 2010
    2,721
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een vroege echo gehad ivm eerdere vmk!
    Ik zag idd een boontje met kloppend hart. Hele geruststelling was dat

8. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Ik heb de 1e echo tussen de 7 en 8 weken in. Volgens de voorlopige berekening zou ik dan 7 weken en 6 dagen zijn. Maar het is echt een schatting dus ben wel blij dat ik hem niet al te vroeg heb. Straks ben ik veel korter zwanger dan verwacht en dan hoor of zie ik nog niets:)

Ben benieuwd!

9. Lappie

Lappie VIP lid

Aug 27, 2012
    5,599
    1
    0
    In mijn album echo-foto's van 6,4 wk 7,4 wk en 8,4 weken.
    Bij allemaal een knipperlichtje gezien.

10. twoboys

twoboys Fanatiek lid

May 30, 2013
    3,707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    In Gent maken ze altijd echos VANAF 6.3 weken.
    Omdat er dan een hartslag moet zijn, ik had alle keren dus rond deze termijn een echo, 5 keer met een twijfelachtige hartslag, groei iets te klein...en dus onzekerheid.

Bij mijn zoontje heb ik ervoor gekozen om 'pas' op 7.3 weken een echo te doen.

Als het dan niet goed is dan weet je waar je aan toe bent.

Ik ben via de mmm zwanger via icsi of iui zwanger, dus weten wel precies wanneer ik geinsemineerd was, maar natuurlijk niet wanneer er ingenesteld is.

11. paulus

paulus Lid

Aug 9, 2011
    88
    5
    8
    flevoland
    Heb gisteren een echo gehad met 6 weken en 3 dagen daar was duidelijk een klein ukkie te zien met een snel kloppend hartje!!! Ben zwanger geraakt door iui... Hiervoor 4 vmk gehad en gisteren voor het eerst een hartje gezien, zo speciaal maar zo onwerkelijk!

Attached Files:

12. MamaZE

MamaZE Niet meer actief

Ziet er goed uit zeg! Gefeliciteerd met je mooie echo!
    Ik moet nog even wachten, heb hem over precies 2 weken. Dan kom ik hem ook even laten zien:)

Share This Page