hallo dames, vorige week schreef ik hier over die vervelende verstopping waar ik last van had. Ik wist alleen maar niet dat het ook best wel gevaarlijk kon zijn. Ik kreeg van alles voorgeschreven en vrijdag de hele nacht ernstige buikkrampen gehad. Ik dacht natuurlijk dat het door mijn darmen kwam of gewoon bijwerkingen waren van die zakjes met vezels. Uiteindelijk was de pijn echt niet normaal meer, ik kon niks meer dan op bed liggen en huilen. Mijn man was het zat en belde met ziekenhuis dat ze ons echt moeten helpen. Ik mocht langs komen. Nou wat blijkt ik had een hele zware blaasontsteking en voorween, ook mijn baarmoeder mond was al beetje open. Gelijk hebben ze me opgenomen, zware antibiotica gegeven en flinke klysma die de boel wel heeft "leeg gekregen". Ik zet het hier zo dat andere dames die ook plotseling zo erg buikpijn krijgen door de verstopping het wel serieus nemen. Als mijn man niet zo alert was dan was ik nu al aan het bevallen. Groetjes
maar... is er een verband tussen het een en het ander? Het is volgens mij niet zo dat je van een verstopping aan het bevallen slaat. Even om te voorkomen dat hier paniek ontstaat bij vrouwen die een moeilijke stoelgang hebben.
Er zat wel verband wel tussen ja, door de verstopping had ik moeilijker kunnen plassen schijnbaar. Ik moet wel zeggen dat mijn verstopping echt heftig was hoor. Ik heb ook dikke 2 weken niet kunnen poepen. Ik bedoel als je dan zo lang niet kan poepen en ernstige buikpijn door hebt ga dan echt op je strepen staan en laat je onderzoeken.
Heftig Magda! Nu alles weer onder controle? Twee weken geen ontlasting hebben is echt veel en veel te lang, een x aantal dagen niet naar t toilet kunnen is al reden om aan de bel te trekken. Het zorgt al snel voor problemen namelijk. Moraal van dit verhaal: trek op tijd aan de bel als je ontlasting niet wil! Het kan gevaarlijk zijn als t meerdere dagen niet komt.
Jemig, heftig! Ik hoop dat alles nu weer een stuk beter gaat en dat je beebje nog lekker een paar weekjes blijft zitten zeg..
Zo,dat was schrikken... Hopelijk maken jij en je kleine het nu weer goed en blijft die uk nog even warmpjes zitten.
Bedankt voor lieve reacties. Het gaat nu weer uitstekend met ons, maar dat was echt een hel. Ik heb in die 2 weken wel van alles gekregen maar schijnbaar zat de verstopping ergens boven in de darmen daarom hielpen die kleine klysmas niet en de andere middlen ook niet. en idd als het te lang duurt en je hebt van alles geprobeerd dan maar zo een grote klysma vragen, leuk is het niet maar echt de enige wat helpt.
Zeker schrikken!!! Er is in ieder geval een verband tussen blaasontsteking en weeën. Blaasontsteking kan weeën opwekken. En de blaas heeft al weinig ruimte en niet goed uitplassen wekt blaasontsteking in de hand...
Jeetje wat een heftig verhaal!! Wat fijn dat manlief zo heeft doorgezet!! Hopelijk heb je er nu geen last meer de laatste weken!
De weeën zullen idd door de blaasontsteking zijn gekomen, maar de blaasontsteking kan natuurlijk prima door een verstopping komen. Heel erg balen zeg! Ik heb in mijn vorige zwangerschap ook weken geen ontlasting gehad, ik lag toen in het ziekenhuis vanaf week 28 ivm vroegtijdige weeactiviteit en kon daar gewoon niet naar het toilet. Heb toen ook echt van alles gekregen, mijn redmiddel was 5 liter darmspoeling (ja dat spul waar je voor een darmoperatie 1 of max 2 liter van moet drinken) en toen kwam het op gang, anders zou ik gewoon naar de operatietafel moeten. Dus zeker belangrijk voor zwangere dames om op tijd aan de bel te trekken. Deze keer zal het me ook écht niet gebeuren hihi... Bij de eerste x moeilijk gaan, heb ik al aan de bel getrokken.
Pffff zo een darm spoeling lijkt me geen pretje zeg. Ik ben echt blij dat het nu bij mij weer vanzelf gaat.