41+ en weeën zakken telkens af of stoppen

Discussie in 'De bevalling' gestart door MamaSamm, 6 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Bloggen op weerzownmamablogger.wordpress.com
    Drenthe
    Hallo Dames,

Ik weet het even niet meer. Ik ben vandaag 41+2 en de kleine zit nog altijd in m'n buik. Nu vind ik dat hele over tijd geen probleem (terwijl mensen om me heen bijna neervallen van spanning) Ik wordt alleen zo moedeloos van al m'n weeën die nergens toe leiden. Het geeft elke keer weer valse hoop.

Het begon met 37 week al, om de 4 min weeën die een minuut aanhielden. Na een uur was het abrupt gestopt! Later met 38 week we flink weeën en vk gebeld, maar alles rustig en slechts een vingertopje ontsluiting. Daarna gelukkig alleen nog wat minder serieuze weeën. Vanaf 40 week wel weer wat heftigere weeën maar na 4 of 5 weeën stopte het weer. Nu ben ik gister gestript en had ik al 3 cm ontsluiting en bmm was voor 3/4 verweekt. Ze schatte de kans dat de kleine nog vanzelf kwam dus groot in. Na het strippen gelijk al zwaar onderbuik gevoel, en later die dag ook weeën. Begon heel onregelmatig met af en toe een pittige er tussen. Rond 5 uur kwamen ze om de 7 min. Maar ze waren soms al wat korter en soms weer wat langer. En inderdaad na even in beweging te zijn geweest stopte ze ermee.
    Zat ik weer rustig kreeg ik heel af en toe weer wat. Savonds nog flink gelopen, maar daarna was het eigenlijk helemaal gedaan met de pret. Op een enkel krampje na niets meer.
    Vanacht heerlijk geslapen, heb slechts 1 wee vernomen maar sinds ik wakker ben nog niets weer.

Is dit normaal? Het lijkt wel alsof het altijd zodra ik in beweging kom stopt! Bij de meesten moet dat juist toch opwekken!

2. Mamatje89

Mamatje89 Bekend lid

5 nov 2012
    541
    0
    16
    Vrouw
    Mama :)
    Z-holland
    Ik zou voor de zekerheid toch even de vk bellen en vragen of ze kan kijken. Veel succes alvast!

3. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Morgenochtend bel ik gelijk. Dan zou ze nmlk langs komen en weer strippen als het nodig was. Vandaag weer wat weeën gehad, ook wel regelmatig, maar dan ineens weer weg. Zo vreemd!

4. Dreamer

Dreamer VIP lid

17 mrt 2011
    6.155
    33
    48
    Ben je op het moment van weeën alleen met je oudste?
    Kan er nl best voor zorgen dat het daardoor weer stopt..

5. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Nu wel, maar heb ze nu ook niet. Maar vanmiddag was ik bij m'n ouders en stopte het ook zomaar. En gister was de man gewoon thuis en maakte ook niets uit.

6. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik heb dat ook weken gehad, waren geen echte weeën al leken ze er wel verdomd veel op (helaas). Misschien dat je nogmaals gestript kunt worden morgenochtend voor een laatste zetje?

7. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Ja ik moet morgen weer bellen en dan komt ze langs om nogmaals te strippen. En anders maandag naar het zkh om afspraak voor inleiden maken. Maar blijf het vreemd vinden.

8. nora25

nora25 Actief lid

18 okt 2013
    347
    94
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Heb ik ook gehad vanaf 36w5d. Toen ik met 41w3d voor ctg in het ziekenhuis was (na 24 u gebroken vliezen) zei de verpleegkundige dat ze dacht dat het snel zou doorzetten, omdat mijn baarmoeder zo actief was. Op dat moment geloofde ik het zelf niet meer, maar toen zette het inderdaad door. Succes!

9. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Misschien wil de vk de vliezen wel breken... bij mij gedaan (41+3), omdat het steeds niet doorzette en binnen 4 uur lag mijn kleine ventje op mijn buik!

Moet er wel bijzeggen dat ik ingeleid wilde worden anders. Was t echt zat dat afwachten met weeën.

10. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Kan daar zomaar? OOK Zonder dat je weeën hebt?

11. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.750
    646
    113
    Gelderland
    Mijn vk wilde het thuis alleen doen als het echt al flink rommeld en je uiteraard 2-3 cm ontsluiting hebt, anders kan het niet.
    Hier in het zkh willen ze wel vliezen breken en dan afwachten wat je lichaam doet...krijg je daarna goeie weeën? Zo niet wordt je ingeleid.

12. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Ik had de vorige keer al 3 cm. Maar we zullen zien, ik bel zo

13. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    hoelaat mag je vandaag? Hopelijk zet het door, zo lang overtijd lopen lijkt me geen pretje.. zet m op!

14. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Ze zou proberen hier rond 12 uur te zijn. Dus ben heel benieuwd. Vanmorgen weer een groot gedeelte van m'n slijmprop verloren, maar weeen worden er niets niet anders van. Echt alsof m'n lichaam het tegenhoud.

15. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    he jakkie, miss is dit dan net het laatste zetje!? Ik gisteren een klein stukje verloren.. (tenminste denk dat het dat was, bij mijn eerste nooit gezien). Nog uur!!!

16. kimberly1989

kimberly1989 Fanatiek lid

23 sep 2013
    1.743
    277
    83
    Vrouw
    Jeugdhulpverlener
    Heel veel succes vandaag! Hopelijk heb je vandaag (of morgen) je kleintje in je handen!

17. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    *duimt voor je* :)

18. MamaSamm

MamaSamm Bekend lid

23 okt 2011
    942
    24
    18
    Drenthe
    Nou ze is langs geweest! Ze heeft me gestript, voor zover het lukte. Alles was al zo los en week dat het zelfs al lijkt alsof ik al aan het bevallen ben. Alleen ontbreken de weeën. Na veel geregel hebben ze kunnen regelen dat, mocht het vandaag niet doorzetten, dan gaan ze morgen m'n vliezen breken. Dus met een beetje geluk vandaag of morgen de kleine meid in onze armen :D

19. beebielove

beebielove Bekend lid

18 jan 2012
    957
    33
    28
    ooh wat heerlijk zeg! heel fijn, naja bevallen zonder weeën is ook niet erg toch :p succes meid ik duim voor je!

20. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Ohhh, dat is fijn nieuws! :D

Deel Deze Pagina