We krijgen vanmiddag bezoek. Wilde ik een chocolade taart maken. Maar nu zie ik dat mijn eitjes 2 dagen over de datum zijn. Het ergste is, is dat ik die eitjes gisteren pas gekocht heb. Nu mag ik ze natuurlijk niet meer gebruiken of toch nog wel?
Ik weet het niet. Als ik eieren in de winkel koop zijn ze altijd nog heel lang houdbaar. Dan zou ik zeggen dat 2 dagen niet zoveel uitmaakt. Misschien kun je er eens 1 tje openmaken en kijken of het er nog goed uit ziet.
maak er 1 open, als eieren verrot zijn ruik je dat echt meteen. ik gebruik wel eens eieren die langer "overdatum"zijn.
Je kan het ei ook in een glas water doen, als het ei zakt kan je het ei nog gebruiken als het ei boven blijft drijven dan is het niet meer goed. oja nog even een aanvulling als het ei in het midden blijft dan is het niet meer zo vers maar nog wel eetbaar En zodra je een ei breekt en het ruikt gewoon goed (niet rot) dan kan je het nog wel gebruiken. Mijn vriend eet ook wel eens een ei over de datum...
nou ik ben dus wel heel moeilijk daarmee...een beetje te moeilijk. Ik weet dat bij sommige vrienden ik echt geen koffiemelk hoef te nemen want zij drinken het zelf niet en dat is gegarandeerd over de datum. Dus ik zou het ook niet fijn vinden om te krijgen maar zou het ook niet geven Maar zoals ik al zei: ik ben echt heel erg. Soms kun je dingen echt nog wel eten hoor zoals mss ook in dit geval.
oe ik moet zeggen dat ik nog nooit op de houdbaarheidsdatum van eieren heb gelet, wat dom zeg! Meestal liggen ze ook wel een tijdje... Maar ja nog nooit ziek geworden
Ik vind het nogal wat om dat voor andere mensen te beslissen. Je gaat een taart maken voor bezoek dus misschien moet je hem maken en dan aan je gasten uitleggen dat de eieren over datum waren en ze dan de keus laten. Ik weet wel hoe ik zou reageren....
Nou ik heb de eieren in water gelegd en ze zakte meteen naar beneden. Dus ik denk dat ze gewoon nog goed zijn. Ze ruiken ook nog heel erg goed. @Angel 81 ik ga het ze ook zeker zeggen, ik heb nog eventueel een abrikozen taart dus daar kunnen ze ook voor kiezen. Maar hun kennende doen ze niet zo moeilijk. Want daar is regelmatig iets over de datum. Bv een paar maanden geleden was daar de koffiemelk over de datum. De koffiemelk zag er nog goed uit maar ze dronk het toch.
Er staat toch altijd tht op. Het is niet zo dat je ze na die datum niet meer kan gebruiken. Ja ik ben daar niet zo moeilijk in, ik doe altijd even de geur-test (al stinken eieren sowieso). Ik zou rustig een stukje proeven van jou chocoladetaart, hmm ik denk dat ik straks nog even naar de supermarkt ga haha. (Misschien als je het niet aandurft, is er ook 1 bij jou in de buurt open vandaag?)
telaat ik heb hem al gebakken Maar als je wilt mag nog wel een stukje komen halen hoor. Ik heb toch maar even verse eitjes gehaald bij mijn schoonmoeder. Dan is het ook altijd goed. De taart is klaar. Ik heb die taart gemaakt van dr oetker, en ik heb er chocolda slagroom ertussen gesmeert. Kan ik de taart beter in de koelkast zetten?
lijkt me wel verstandig als je hem nog wil eten, slagroom wordt warm en gaat schiften dan zakt je hele taart in elkaar dus doe verstandig en zet hem in de koelkast!!!!
Oeh, ik krijg helemaal trek in chocoladetaart! Gelukkig gaan we vanmiddag een vriend van ons verrassen die vandaag 40 is geworden, maar er niks aan doet. Een vriendin heeft een taart gemaakt met 39+1 erop Hopelijk is dat ook zo'n lekkere taart!
Ohhhhh die taart was me toch lekker Mijn bezoek zei, jeetje daar heb jij wel veel werk opgehad, ze vonden hem zooo lekker. Ik zei ja. Ik heb uuuuuurrrren in de keuken gestaan Maar hij was overheerlijk. Mijn moeder heeft ook een stukje gehad vanmiddag en die zei, deze moet je met sinterklaasavond ook maar maken.