Goedemorgen dames, Ik ben gisteren ontzettend gestruikeld over een stoepje en hard op mijn buik gevallen. Ik ben 31 weken zwanger en ongerust. Ik voel het kindje nog wel bewegen, maar het lijkt veel minder te zijn dan eerst. Denken jullie dat het slim is om het te laten checken of dat kindje zo goed 'verpakt' zit, dat er weinig aan de hand is.....? Dank! Groetjes van een ongeruste aanstaande mama
jeetje zeg dat is dan schrikken als je je ongerust maakt kun je toch even de vk bellen die vindt dat vast niet erg
En heb je gebeld? Ben benieuwd... zal echt wel schikken zijn... Ik zak wel eens door mijn knieen ivm bekken... als ik van de trap af loop... tegenwoordig hou ik me zo onwijs goed vast aan de leuning omdat ik maar wat bang ben om te vallen.... Maar ik hoop dat alles goed is bij jou!
Altijd de vk bellen bij zo'n val hoor! Zeker als je de kleine minder voelt bewegen. Zij zal je dan waarschijnlijk doorsturen naar de gyn voor een echo en een ctg om te checken of alles in orde is daarbinnen. Ik heb een negatieve resusfactor en ook ik ben gevallen op mijn buik. Had er geen rekening mee gehouden dat zo'n val wel eens niet goed kan uitpakken voor de kleine. Er hoeft maar een klein scheurtje te zijn ontstaan in de placenta, wat zorgt dat de antistoffen bij de kleine komen. Dit breekt dan weer het bloed af van de kleine beeb. Hier had ik dus geen rekening mee gehouden! Ik dacht alles is goed, voel de kleine...blablabla...Kreeg dus op mijn donder van de vk, toen ik pas een week later haar vertelde tijdens de controlle dat ik gevallen was. Moest gelijk door naar het ziekenhuis. Gelukkig was alles in orde. Dus meid, zeker als je resus negatief bent, gelijk bellen! Maar ook als je niet gerust bent....altijd bellen.
Sowieso bellen idd! De kleine kan nog wel goed bewegen, maar je weet niet of de placenta ook schade heeft ondervonden aan de val, dus kun je beter het zekere voor het onzekere nemen. Succes!
Ik zou zeker effe bellen al is het gewoon voor je eigen geruststelling. want de stress of alles wel goed is is ook weer niet goed voor je kindje.
Lieve dames, Dank voor jullie reacties! Kom net uit het AMC (had al medische indicatie). Ik had ze gebeld en ze vroegen me direct te komen. Er is een hartfilpje van de kleine gemaakt, een echo en bloed afgenomen om te zien of ik inwendige bloedinkjes heb gehad. Alle uitslagen zijn goed! Dus de val heeft geen schade gedaan. Pffffffffffffffffffffffffff! Maar het was zeer zeker goed om te laten checken omdat je inderdaad ook door zou kunnen lopen met een scheurtje in je placenta en dan ben je ver van huis! Nou, goed......kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat jullie allemaal beter in evenwicht blijven op straat dan ik en dat we allemaal prachtige gezonde kindjes zullen krijgen! Groet, Gwendolyn
ik ben gevallen toen ik 24 weken zwanger was van Merijn. Heb de VK gebeld en die heeft mij uit voorzorg doorgestuurd naar het ZH om een echo te laten maken (vk doet het hier niet zelf). Was gelukkig niets aan de hand