hb is te laag...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sonya one love, 25 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ben vandaag naar de verloskundige geweest. mijn hb was te laag...ijzertekort...ik moest mijn voeding gaan aanpassen, ze heeft me wat tips meegegeven, heeft iemand dit ook gehad...en wat heb je er toen aan gedaan? alle tips zijn welkom

2. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Veel groene groentes eten, daar zitten veel ijzer in!

Gr

3. Tanja20

Tanja20 Fanatiek lid

6 sep 2006
    2.958
    0
    0
    In spinazie en appelstroop zit veel ijzer !

4. Female

Female Niet meer actief

slik je wel ijzer? (foliumzuur)

5. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    hoi,mijn hb is ook veel te laag,ik gebruik floradix op aanraden van me vk,is homeopatisch kruiden suplement,gebruik het nu 2 weken en voel me langzaam aan fitter worden ook is me hb gestegen....te koop bij da of apotheek......succes

6. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    DE TIP: floradix
    Te koop bij drogist en de Tuinen.
    Toen ik bevallen was was mijn hb ook veel te laag door bloedverlies. Ik wilde niet aan de ijzertabletten vanwege de kans op verstoppingen. Dus raadde de vk mij floradix aan.
    Je mag het tijdens de zwangerschap en bij borstvoeding.
    Ze hebben tabletten en drank.
    Ik had de drank maar die is niet echt lekker. Nu heb ik al een doosje klaar liggen voor na de bevalling.

7. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb gewoon een receptje gekregen met ijzerpillen...

8. Niet meer actief

augurken!.....

9. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    die pillen had ik ook op recept maar ik raakte er van verstopt en dat is een veel voorkomde bijwerking.

10. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoi!

Heb zelf heel lang gekampt met bloedarmoede (niet van een zwangerschap) en wat goed helpt is, als je je moe voelt, vitamine B complex Forte bij slikken. Hier zit nl Vit. B12 in en dat zorgt voor een goede ijzeropname! Binnen een paar dagen voelde ik me al een stuk fitter, en wat je teveel slikt, plas je uit, dus kan geen kwaad.

Om het te voorkomen gebruik ik nu ook Roosvicee Ferro.

11. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Ik heb gewoon ijzerpillen voorgeschreven gekregen.. :)

12. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Had je bruine of roze?

Twee kiwi's op de nuchtere maag, succes verzekerd.. ;)

13. sonya one love

bedankt voor de tips...ik slik al vanaf de eerste zwangerschaps dag toyaal vitamine van vsm. zit ook ijzer in...en ja verder zal ik maar goed op mijn voeding gaan passen...en mischien oom maar di floradix gaan proberen...iedereen bedankt!

14. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik kreeg bij beide zwangerschappen staaltabletten voorgeschreven en die bijwerking van verstopping was weer aan de kant door die siroop van roosvice tegen verstopping....

succes....

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    foliumzuur is ijzer? Sorry,maar dat is dus echt niet waar.

16. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik had rooie ijzerpillen op recept gekregen en raakte er echt mega verstopt van, echt drama gewoon :(
    Kiwi's hielpen niet, zelfs lactulose niet. Dus ben er maar lekker weer mee gestopt en probeer nu elke dag een groot glas roosvicee ferro te drinken.

17. sonya one love

nee folium is zeker niet hetzelfde als ijzer. maar in die tabletten van vsm zit folium zuur en nog apart ijzer

18. Nemo

Nemo Niet meer actief

Spinazie is een fabel.

Ik heb ook ijzdertekort gehad en deed het prima op roosvicee ferro en gezond eten.

19. AnnaS

AnnaS Fanatiek lid

25 nov 2005
    1.096
    0
    0
    Agent
    Drenthe
    Hoi,

Ook ik kreeg die mooie rode ijzer pilletjes, maar ohwee wat kreeg ik toch last van mijn darmen zeg! Ik raakte niet verstopt, maar mijn darmen deden de hele dag pijn.
    Dus daar mee gestopt en gewoon extravoeding gaan nemen zoals, Appelstroop, Brinta, en gewoon de vitaminen van Gravitamon dagelijks trouw geslikt.
    En in alle groene groentes zitten ijzer dus gewoon extra groene groente eten en tot nu was mijn HB weer netjes op pijl.

Groetjes Anna.

20. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Belangrijk is ook om geen melk te drinken in combinatie met groente/fruit, dit belemmert nl de opname van het ijzer...was tip van mijn vk toen ik destijds ijzertekort had..

Deel Deze Pagina