hallo meiden, Ik ben op van de onzekerheid! Wij zijn nu tijd bezig om zwanger te worden en vandaag 2 weken geleden hadden we een positieve test in onze handen! Heel erg blij natuurlijk. Omdat we al een tijd aan het proberen waren hadden we besloten er even helemaal niet meer zo mee bezig te zijn. Nou dat heeft gewerkt.. Alleen had ik dus de test positief en heb ik gebeld met de verloskundige omdat ik totaal geen idee had hoelang ik zwanger was mijn laatste menstruatie was heel erg weinig. Dus mochten we 21 januari vorige week komen voor een echo. Half november heb ik een heftige menstruatie gehad en 16 december was het minimaal. Dus de verloskundige was uitgegaan van de menstruatie van half november. Dus dan zou ik nu zo' n 9 weken zwanger zijn. Op de echo was een lege vruchtzak te zien met een zwangerschap van 4 a 5 weken. Ze vroeg of ik korter zwanger zou kunnen zijn ik zei ja dan is het 16 december een menstruatie geweest. Ze was erg chaotisch en zei nee daar ga ik niet van uit ging gelijk uit van een missed abortion. En ik mocht erover na denken of ik een curretage wou of de natuur zijn werk wilde laten doen. Helemaal in schok dus thuisgekomen. In de namiddag toch nog even gebeld met een andere verloskundige van dezelfde praktijk. Gek genoeg kreeg ik toen te horen dat ze op basis van die echo en de mogelijkheid op een zwangerschaap van 4 a 5 weken goed aanwezig is helemaal niet mag concluderen dat het een missed abortion is. Ik moest van haar 4 februari terug komen voor een nieuwe echo want waarschijnlijk was de echo nog te broeg om wat te kunnen zien. Ik ben ontzettend misselijk en geef veel over en druk in mijn borsten is er ook. Totaal geen buikpijn of kramp en ook geen bloed. Wel wat bruine afscheiding gehad maar dat is al een paar dagen helemaal weg, Wat denken jullie hiervan?? Ik weet dat ik pas 4 februari echt uitsluitsel krijg maar word hier zo ontzettend onzeker van .. Hoop dat jullie dat begrijpen en misschien wat ervaringen willen delen.. Groetjes Charlin
Jeetje ik snap niet dat er zomaar gezegd wordt dat het mis is terwijl dat helemaal niet persé zo hoeft te zijn! Heb je sinds je positieve test nog verder getest? Dan kun je zien of de lijntjes donkerder worden, wat op zich een goed teken zou zijn. Heel veel succes met afwachten!
Bedankt! Ja daar schrok ik ook van. Ik heb ook de doorverwijs brief voor eventuele curretage nog even doorgelezen, Daarin staat missed abortion geconcludeerd maar mogelijkheid of zwangerschap 4 a 5 weken. Ik vond het zo vreemd dat ik daarom had gebeld en toen iets heel anders te horen kreeg. De verloskundige die ik aan de telefoon had zei ook dat ze in het ziekenhuis me zoiezo naar huis hadden gestuurd omdat ze in dat geval en met die conclusies zoiezo niet hadden gecurriteerd. Ik word hier zo enorm onzeker van! Bah!
oh ja ik heb wel verder getest en de testen werden alleen maar veel donkerder nu afgelopen dagen heb ik niet meer getest. gr charlin
Denk dat je bij de echo gewoon 4 tot 5 week zwanger was. December zal je laatste menstruatie wel zijn geweest. Missed abortion vind ik wel een erg voorbarige conclusie. Even afwachten dus, hoe moeilijk ook. Grote kans dat het gewoon goed zit hoor!
Woww wat een conclusie van je vk,snap niet dat sommige vk's meteen uitgaan van het negatieve. Ik denk juist ook dat je laatste korte menstruatie gewoon je menstruatie was. Met een termijn van 4-5wk zou je inderdaad alleen zien dat wat jullie hebben gezien.. Ik zou me voor nu even geen zorgen maken!
Wat een rare reactie... Ik denk inderdaad dat 16-12 je laatste menstruatie was. Dan zou je 4 a weken zijn en dan zieje inderdaad nog niet veel. Ik heb ook zo een echo gehad. Ik durf met bijna 100% te zegge dat het goed zit nuet te druk maken hoor...
Zo wat een fijn gevoel geven jullie reacties mij!!! Weet ik ook dat ik niet de enigste ben die haar conclusie nogal vreemd vond achteraf. Nou dan nog even een weekje wachten maar met deze reacties zal het een stuk minder stressvol zijn! Bedankt!!!
Wat een vreemde conclusie! De ene menstruatie is toch erger dan de andere? Veel of weinig bloed, het was dus een menstruatie in december. En ik heb wel eens gehoord dat als mensen een miskraam krijgen de zwangerschapskwaaltjes ineens stoppen.... En jij voelt je duidelijk zwanger! Dus ik zou het proberen los te laten (moeilijk moeilijk) en dan duimen wij met zijn allen voor je, op een goeie echo!
Dankjewel! Ja ik ga het proberen los te laten! Ik zal het jullie laten weten volgende week! 4 februari spannenddddd...
Hoi, Wat een onzekerheid zeg! Maar als 16 december je laatste menstruatie is geweest, en je hebt 2 weken geleden al positief getest, dat was dan wel erg vroeg! (En zou je nu toch wel 6 weken zwanger moeten zijn, gerekend vanaf je test?) Ik vind inderdaad ook dat je vk te snel heeft geconcludeerd dat het niet goed zal gaan, hoop voor je dat je bij de volgende echo positief nieuws krijgt! Spannend! Oh.. Ik lees nu dat vorige week de echo was.. Hoe dan ook, het blijft spannend en alleen de volgende echo kan je duidelijkheid geven!
Woow wat een reactie van die eerste vlos! Onterecht iemand zo bang maken. Wat erg dat ze direct zegt dat het mis is. Het kan heel goed dat je in december nog een menstruatie hebt gehad (ook al was het weinig bloedverlies) en dan is het logisch dat je op die echo nog niet veel ziet. Ook ik heb hier een goed gevoel over. Ik ga heel hard voor je duimen en hopen dat je 4 februari een mooie echo hebt.
Hoi Charlin88, Ik snap je onzekerheid supergoed, heb zelf vorig jaar 2 keer achter elkaar een missed abortion gehad. Maar jouw vk had nooit mogen zeggen na 1 echo dat het mis is en je direct doorsturen voor curettage. Zeer onzorgvuldig. Ik zou wel overstappen naar een andere vk. Sowieso als je echo de eerste keer niet goed is, laten ze je altijd 2 weken later terugkomen ivm eventuele diapauze. Toen ik de echo had waarop was te zien dat het vruchtje al een paar weken dood was, wilden de vk praktijk koste wat kost dat ik 2 weken later nog een keer terugkwam om te kijken of het echt echt niet goed was. Daarna een week later nog een echo in het ziekenhuis om echt vast te stellen dat het niet goed zat. En dit hele circus herhaalde zich ook bij missed abortion 2. Maar ervan uit gaande dat jij in december licht ongesteld bent geweest zou het gewoon best wel kunnen dat je nu een week of 5 bent. Het vervelende bij ma's is dat zwangerschapsklachten niks zeggen en testen ook niet... Dus ik zeg hou moed tot 4 februari
pheo ik vind het wel heftig dat die vk direct over een missed aborion praat... vooral omdat je inderdaad misschien gewoon pas 5 weken zwanger bent. Ik heb zelf een missed abortion gehad met 11.3wk namelijk, met 6 weken een eerste echo gehad en toen hier nog geen kloppend hartje op te zien was moest ik 2 weken later terug komen... echo daarop was geen kloppend hartje op te zien, vruchtje was wel gegroeid en met ruim 11 weken werd ik dus pas gecurreteerd. Ik hoop en duim voor je dat alles op zijn pootjes terrecht komt en je gewoon zwanger bent! Met 4 a 5 weken is er namelijk ook echt niet meer op een echo te zien dan je omschrijft.
Hele rare conclusie inderdaad.. Ik zou ook gewoon uitgaan van je menstruatie in december en dat er gewoon nog niet veel te zien was, wat normaal is voor die termijn. Knuf voor de schrik!
Charlin Wat een drama en wat zijn ze lekker tactische he dat hebben ze bij ons bij de derde ook geflikt. Nee hoor dat is en word een miskraam maar ik was inderdaad net 4 weken. Nou net als jij helemaal in de zenuwen maar uiteindelijk heb ik die arts 8 maanden laten die miskraam onder zijn neus gehouden. Een super gezond kereltje. En nog steeds. Ze moeten Eems wat voorzichtiger worden met hun uitspraken. Ik ga voor je duimen ik weet dat het moeilijk is maar ik hoop dat je het een beetje los kan Laten. Heel veel sterkte en succes.
Hoi meiden! Wat een lieve en positieive reacties! Ik kan er inderdaad ook zelf nog niet over uit dat ze zo snel een conclusie heeft getrokken. Ik heb 4 februari ook een echo bij een andere verloskundige! Het ergste te horen vind ik dat nog meer van jullie dit zo hebben meegemaakt het zou echt niet zo mogen gaan! Teleurstellend! Maar goed we gaan inderdaad hopen op een goede echo aankomende dinsdag en ik laat het jullie direct weten! Bedankt meiden!!!!
Hoi meiden! Ik ben vandaag bij de verloskundige geweest, ennnnnnnn..... jaaaaaaaa hoor een heel mooi hartje zien kloppen en hebben t kleintje ook nog even zien bewegen. 8 weken zwanger! Dus dat was een enorm fijn beeld!! En een enorme opluchting deze verloskundige zei dat het een super mooie echo was voor 8 weken. Nu maar gauw de afspraak van 2 weken geleden vergeten!!! Nu lekker genieten van alle kwaatljes!! Groetjes Charlin