Wat een ellende!!!

Discussie in 'Vlindertjes van 17 - 24 weken' gestart door Mamavanle, 19 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik moet even van mij afschrijven....
    In april 2012 begonnen wij aan onze kinderwens direct de eerste ronde zwanger en een spontane mk met 5 weken. De ronde daarna direct zwanger van mijn dochter. Het was heel angstig en voelde niet goed. Met 39.6 werd zij geboren veel te klein en met een slechte start. Ma 1,5 jaar durfde wij weer een zwangerschap aan en direct zwanger! Tot 14 weken voelde ik me goed en zeker daarna begon ik mij raar en slecht te voelen. Met 16 weken zagen wij een gezond mannetje met de echo maar het slechte gevoel bleef. Met de 20 weken echo zakte de wereld onder onze voeten vandaan! Op de echo bleek ons mannetje in een keer een hele grote hersenbloeding te hebben en klopte zijn hartje nog maar zacht. Die avond overleed ons kleine mannetje in mijn buik en 4 dagen later ben ik ingeleid. Ons zoontje heeft een hersenbloeding gekregen omdat mijn lichaam antistoffen maakt tegen onze kindjes. Dit bleek de groeiachterstand en de slechte start van onze dochter te verklaren. Met een goed behandelplan wilde wij begin dit jaar onze kinderwens vervolgen (ik moet infusen krijgen om te antistoffen tegen te gaan) en in maart bleek ik zwanger. Weer dat nare gevoel bekroop. Bij de tweede echo een goed kloppend hartje maar het slechte gevoel bleef. Bij de derde echo was het hartje gestopt waarna een curretage volgde. In juni opnieuw zwanger. Op de eerste echo een goed kloppend hartje maar wederom dat slecht gevoel en ja bij de derde echo was ook bij dit kindje het hartje gestopt met kloppen waarna weer een curretage volgde. Bloedonderzoek toonde aan dat dit alles veroorzaakt word door mijn antistoffen en een nieuw behandelplan om met 4 weken zwangerschap te starten met behandeling
    Echter is de ellende nog niet compleet. Helaas volgde er geen menstruatie na mijn laatste curretage na maanden afwachten werd er een hystroscopie gedaan en helaas diagnose asherman (verklevingen tgv curettage). Mijn baarmoedermond en hals waren volledig verkleefd. Gelukkig hebben ze het gelijk open kunnen knippen en zit ik nu thuis met een spiraal en een hormoonkuur in de hoop dat het herstelt. 50% kans dat je met asherman nog een kindje krijgt.....

Pff een lang verhaal en een hele hoop ellende. Ik zit er doorheen zo voor de feestdagen en hou me vast aan mijn lieve wonder die er wel is want dat zij leeft is onvoorstelbaar maar wat zijn we onwijs dankbaar.

2. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Nou heftig inderdaad
    Ik hoop dat er wat geluk op jullie pad komt

3. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.709
    4.026
    113
    Overijssel
    Dikke knuffel!

4. Jaydee

Jaydee Fanatiek lid

2 feb 2011
    1.162
    0
    36
    Jeetje wat een verhaal zeg!
    Jullie dochter is met recht een wonder!
    Hopelijk hoor je bij de 50% die wel weer zwanger wordt en gaat het met behandelplan goed.
    Heftig hoor! Sterkte!

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Wat een ellende idd :( heel veel sterkte! Ik hoop dat het toch goed mag komen voor jullie met een gezond brusje erbij.

6. Moffel

Moffel Actief lid

26 aug 2011
    187
    1
    18
    Wat een verdriet.....
    Ik hoop dat je nog een mooi wonder in je armen mag houden.

Ikzelf heb ook Asherman gehad en heb 2 prachtige kindjes!
    Inderdaad ook een spiraal en hormonen, maar dat is echt de juiste weg om je baarmoederslijmvlies weer op peil te krijgen.

7. Diazz

Diazz VIP lid

28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Wat een enorm lange weg hebben jullie al afgelegd. Zo verdrietig en oneerlijk. Ik wens jullie alle kracht toe, en hoop dat een mooi wonder jullie gauw gegeven is ❤️

8. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden! Doet me goed dat jullie berichtjes sturen. @ moffel ik durf het haast niet te vragen maar hoe is het met jou gegaan na de diagnose asherman? Ik zie het momenteel niet meer gebeuren voor ons. Eerst asherman verslaan en dan die allo imuunziekte die zo agressief is.

9. neyomi

neyomi Actief lid

1 dec 2015
    275
    0
    0
    NULL
    NULL
    O ik zit dit op mjin werk te lezen en heb tranen in mijn ogen en kippevel

wat vreselijk :'(

ik wens jullie het beste toe en dat je toch nog een gezond kindje ter wereld mag brengen...en probeer fjine feestdagen te hebben met jullie dochtertje

10. conejita

conejita Fanatiek lid

14 jul 2013
    3.311
    248
    63
    Vrouw
    customer service
    Spanje
    Lieve mamavanle,

Een hele dikke knuffel voor jou, ik hoop dat je lichaam zich herstelt en er toch nog een wondertje mag komen in jullie leven!
    Fijn dat julli toch kunnen genieten van jullie dochter ook. Geef niet op, maar tis een zware weg he:(

Liefs en sterkte, C.

11. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Meiden bedankt voor jullie lieve berichtjes!! De feestdagen zijn weer voorbij en dat geeft weer lucht merk ik!! Met frisse moed gaan we zien wat 2016 ons gaat brengen....

@ conejita hoe is het met jou? Zie dat de bevalling bijna op het einde is. Wat een spannende tijd die nu komen gaat voor jullie. Ik duim voor je!

Deel Deze Pagina