Hallo allemaal, Ik wilde vragen welke kraamzorg jullie hebben gehad en of het bevallen is??? ik kom uit gelderland en had bij mijn eerste kindje kraamzorg van liemers care, wij waren blij dat de 8 dagen erop zaten!! Ik had gelukkig maar 4 uurtjes per dag anders was ik echt gek geworden, commanderen en paniek zaaien daar was ze goed in en daar baal ik wel van dus nu ik weer zwanger ben en dit eerdaags moet gaan regelen twijfel ik erg waar ik kraamzorg zal nemen. Hebben jullie tips of goede kraamzorg adressen???
Ik zie ook erg op tegen de kraamzorg. En mn omgeving zegt steeds daar moet je van genieten en het is zo heerlijk. Nee ik ben daar toch anders in denk ik, mij lijkt het vreselijk de hele tijd iemand om me heen te hebben. Ze mogen van mij ook echt geen huishoudelijke taken doen behalve een keer stofzuigen, ben daar echt heel erg in . Dus ik heb eigenlijk het liefste dat ze maar een halve dag ofzo komen, maar weet niet of ik dat nog kan zeggen als ze hier zijn? Ook mijn man is hele dagen thuis momenteel vanwege revalidatie. Dus we kunnen het volgens mij prima met zijn twee aan
Zo dachten wij dus ook de eerste keer, wij hebben dat ook gemeld dat ik niemand in huis wilde die overal in kasten en lade's zit! Mijn moeder en schoonmoeder hebben geholpen en mijn vriend was twee weken na de bevalling vrij dus we konden het samen wel redden! Gewoon aangeven bij het intake gesprek hoor!! Ik kwam thuis van mijn bevalling en gelijk stond daar een onbekende die mij vertelde dat ik naar bed moest en dat ik moest eten enz enz nou toen had ik het al..... Ze zei gelijk IK regel de visite wel, NOU MOOI NIET DUS!! Ik ben lekker beneden gebleven en heb ook duidelijk gemaakt dat ik er niet van gediend ben dat iemand in mijn huis verteld wat ik MOET doen! Ik zit nu ook echt te twijfelen of ik hetzelfde moet nemen of toch voor een andere kijken....
ik had tijdens de kraamperiode van Lorenzo, een hele lieve relaxde vrouw , je kon goed ouwehoeren met haar haha ze vroeg wat ze kon doen en alles en legde alles heel goed uit en nu met me 2de zwangerschap, heb ik aangegven bij thuiszorg patain dat ik haar weer wil
ik geef inderdaad bij de intake gelijk aan dat ondanks dat ik jong ben (23) ik niet een belerend persoon wil die denkt mij alles wel even bij te moeten brengen inderdaad, daar houd ik echt neit van! Mijn huis, mijn kind, mijn lichaam! ik ben dus ook niet van plan om aan BV te beginnen, en wil daar ook totaal geen discussie over hebben dan met zo'n vrouw!
Ik kom ook uit gelderland en had kraamzorg geregeld bij Yunio en dit is me prima bevallen. Ik zag er eerst ook tegenop om een 'vreemde' bij mij in huis te hebben, maar het viel mij allemaal reuze mee. Bij de intake was er al een beetje doorgesproken over wat ik kon verwachten van de kraamzorg en wat mijn eigen wensen en ideeën waren. In de eerste dagen van de kraamperiode ben ik (op initiatief van de kvz) met de kvz om tafel gaan zitten om mijn wensen tav de verzorging te bespreken. In dit gesprek kon ik zelf goed aangeven wat ik wel en niet wilde. En onze kvz pikte dit prima op!! Ik was erg blij dat zij er de gehele kraamperiode is geweest en dat ze de zorg voor mij, Jasmine, papa en het huishouden op zich nam. Ik vond het wel heerlijk dat ze het huishouden meepakte, zo kon ik samen met mijn man optimaal van de kleine genieten. Ze was ook nooit belerend naar ons toe. Ze zei nooit dat ik naar bed moest oid, al adviseerde zij me het wel eens. Wat ik eigenlijk wel prettig vond, want zo kwam ik wel aan mijn rust. Uit mijzelf deed ik dit namelijk niet. Ik vond het erg jammer dat onze kvz na 8 dagen weer wegging.
Ik ook, ook van Yunio en het is mij ook prima gevallen! Een hele aardige jonge meid, nog jongere dan ikzelf, en ze wist alle kneepjes van het vak! Ze was erg gedreven en niets was haar te gek. Het is natuurlijk wel afwachten wat voor iemand je in huis krijgt, bij een eventuele volgende ga ik weer bij Yunio kraamzorg afnemen! In het intakegesprek kun je inderdaad al je wensen kenbaar maken, ze proberen overal rekening mee te houden! Succes!
Ik heb ook Yunio gehad en dat is toen zo goed bevallen, dat ik nu weer voor Yunio gekozen heb. Uiteraard is 't ook nog altijd afhankelijk van wie je precies treft, maar ik hoor eigenlijk alleen maar positieve verhalen over deze kraamzorginstelling.
Ik kijk eerlijk gezegd ook een beetje op tegen de kraamzorg. Ik ben iemand die niet de hele tijd iemand bij zich/in het huis wil hebben. Eventjes is leuk, maar niet uren en dat 8dagen lang. Maarja ik probeer mij heel neutraal op te stellen en het toch een kans te geven. Ik hoop maar dat ik een lief vrouwtje zal hebben, dat zich wel op de achtergrond zal houden. Kent iemand toevallig kraamzorg DAT? En hebben jullie er leuke ervaringen mee?
Ik kreeg pas bericht dat ik straks 46+ uur aan kraamzorg zal krijgen.. ik vind dit nogal veel en eerlijk gezegd zie ik het niet zitten om de kraam hier hele dagen te hebben. De standaardcontroles vind ik prima, maar daarna wegwezen. Hier hebben we ook een soort vervanging noem ik het maar, als je de kraam niet leuk of aardig vind, wordt ze zonder pardon vervangen als er een ander beschikbaar is.. dat vind ik wel een fijn idee. Je weet nooit of je een aardige vrouw of een heks krijgt
Ik kom dan niet uit Gelderland, maar ik wil wel iets kwijt over de kraamzorg bij de eerste. Wij hadden recht op extra uren, en ik ben ook erg blij dat ik die heb gekregen! Onze kraamverzorgster was een erg lieve vrouw, waar we gezellig mee konden praten. Ik vond het juist erg fijn dat ze kleine huishoudelijke taken als stofzuigen, de planten water geven, afwassen en wassen deed. Ik heb me echt een prinses gevoeld die 8 dagen! Ik had er juist absoluut niet aan moeten denken dat mijn moeder of schoonmoeder de hele dag rond me heen zouden hebben gehangen. Wel was ik erg blij dat mijn man ook thuis was en ook de weken er na. Het was een heel bijzondere week, die ik als heel fijn heb ervaren, ook al moest de kraamverzorgster wel eens in een kastje zijn om de gieter te pakken, de beschuiten met muisjes te pakken, het beddengoed op te ruimen enz. Naar mijn idee moet je dat gewoon van je afzetten en je vooral richten op je kindje en daarna het bezoek dat voor de kleine en jullie komt. Je hoofd en dat van je man hoort in mijn ogen niet naar het huishouden te staan in de kraamweek. Ik hoop dat ik weer zo'n fijne week krijg over een paar weekjes. Succes iedereen die zich er best druk om maakt, met de kraamzorg
Dames: ik werk zelf in de kraamzorg. Vaak horo je dat kraamvrouwen opzien tegen de rkaamverzorgende, Maar ik denk dat je gewoon de eerste dga even goed kenbaar moet maken wat ej wensen zijn. Dan kan een kraamverzorgende daar rekening mee houden. Ik vraag ook altijd de eerste dag wat hun wensen zijn en wat ze van me verwachten dan kan ik daar rekening mee houden. Daarnaast evalueer ik dagelijks hoe ze vinden hoe dat het gaat en of ik voldoe aan hun wensen vind het alleen maar prettig als het gezin aangeeft wat ik wel en niet kan doen. En als je zo open bent naar een kraamverzorgende kan er heel veel geregeld worden hoor!!! Daarnaast over de uren ik zou als ik jullie was gewoon volledige zorg aanvragen dat is vaak rond de 45-49 uur in 8 dagen dit omdat je nooit weet hoe je uit een bevalling komt en soms die uren echt nodig hebt omdat je ziek bent of de kleine heeft extra verzorging nodig. dat hoop je natuurlijk niet maar je weet het nooit van te voren. Als je dit van te voren aanvraagt die volledige zorg ben je verzekerd dat die uren ook ebschikbaar zijn. Mocht alles goed gaan en in je kraambed heb je het idee met minder uren af te kunnen kan dat altijd!!! Maar andersom is vaak lastig als je bv kiest voor 3 uur zorg per dag en stel dat het minder gaat met je gezondheid of van de kleine kun je moeilijk meer uren krijgen ivm planning. Dus ik zou altijd de volledige uren accepteren en dan zelf in het kraambed beslissen of je daar ook gebruikt van maakt of toch kiest voor minder. Een tip: vraag ook even na of er kans is dat je meerdere kraamverzorgende in je kraambed krijgt. Sommige organisaties heb je kans dat je 2 of 3 of 4 kraamverzorgende in je kraamweek ziet en dat is niet voro iedereen prettig. er zijn organisaties die garanderen dat je een en dezlefde kraamverzorgende hebt het gehele bed. Is soms wel zo prettig. Daarnaast als een kraamverzorgende niet bevalt mag je altijd het kraambureau bellen en vragen om een andere!!! Het moet immers een leuke week worden en je moet je op je gemak voelen bij een kraamverzorgende. Ik hoop dat ik jullie een beetje op weg heb geholpen!
mona75: Ik weet niet waar je precies in gelderland woont maar yunio en PVG staan beide goed aangeschreven in gelderland. Ik werk zelf bij een organisatie in brabant rondom den bosch maar woon zelf wel in gelderland.
Wij hadden iemand van icare. Super meid hoor! Voelde ook heel goed aan dat ze niet de hele dag hoefde te blijven. Maar ik vind icare qua organisatie geen prettig bedrijf dus deze keer gaan wij ook voor naviva
Ik woon ook in Gelderland en heb twee keer voor De Waarden gekozen, maar die zitten niet overal in Gelderland. De eerste keer zag ik er ook wat tegenop om een vreemde in huis te hebben, maar ik kreeg een super leuke meid, helemaal niet belerend ofzo, maar behulpzaam en duidelijk. Ze maakte bovendien heel goed schoon. Je weet ook nooit hoe het van tevoren gaat lopen, mijn dochtertje had wat opstartproblemen en mijn bv was in het begin een ramp en dan is het wel fijn om iemand te hebben die je goed helpt. De tweede keer had ik een aardige vrouw, maar die was vooral goed in koffiedrinken. Gelukkig was het mijn tweede en wist ik zelf hoe het ongeveer allemaal moest. Ze kwam halve dagen en dat vond ik wel prima.
Ik sluit me bij marleentje aan. Ik ben zelf ook kraamverzorgende. M'n laatste gezin had het ook niet op kraamzorg, maar na een dag was ze al helemaal om. Aan het einde gaf ze ook aan dat ze 360 graden was gedraaid als het om kraamzorg gaat, ze vond het jammer dat ik weer wegging en ze had het zonder me niet gered. Heb ik m'n werk toch goed gedaan 'k Zou zeggen, geef het een kans. Ik werk trouwens voor Isis kraamzorg en die zitten ook in Gelderland. Ik vind het een erg fijne organisatie.
Ik woon in Drenthe en heb kraamzorg aangevraagd bij de Vuurvogel. Weet niet hoe dat is, maar moet zeggen dat ik me er nu nog niet druk om kan maken. De intake is goed verlopen, dus misschien dat ik me daarom wel niet druk maak. Als er geen klik is kun je altijd om een ander vragen en als ze in de kastjes wil kijken, ze doet maar! Heb toch geen rare dingen in de kasten liggen. Misschien dat ik er straks wel heel anders over praat, maar ik denk dat het inderdaad juist wel lekker is als er iemand is die wat taken van je over kan nemen zodat jij je meer kan focussen op de lieve kleine!
Je kunt toch de eerste dag(en) kijken hoe het is, daarin meenemen hoe de bevalling ging, hoe je je voelt, hoe de baby het doet en alles er omheen. En dan in overleg met de kraamverzorgster bepalen van hoeveel uren je gebruik maakt? Dat hebben ze ons tenminste geadviseerd. Als het zover is, kun je pas besluiten wat je nodig hebt en prettig vindt... Lijkt mij. Zelf heb ik zoiets van: fijn dat deze zorg geboden wordt; ik kijk als het zover is waar ik gebruik van maak!