Hi Had wel een topic gevonden van 2006, maar die is gesloten vandaar dat ik er nu één opent. Ik heb dus gisteren oorbelletjes laten schieten. Er was één juwelier die het deed bij een 8 maanden oude baby. Voor de rest was het vanaf 8 jaar. Voelde me toen opeens een hele slechte moeder De meningen zullen wel verdeeld zijn hierover en dat respecteer ik. Ik kan het enigzins ook wel begrijpen hoor. Maar ik vond het juist fijner voor haar als we het nu deden. Ze heeft misschien 3 traantjes gelaten en ze was het alweer vergeten en giechelde vrolijk verder. Het leek mij juist moeilijk om het te doen als ze het beseft wat er gaat gebeuren, Zo vertelde die vrouw dat ze in de middag een meisje van 3 had die heel graag oorbellen wou maar een uur van tevoren al zat te huilen omdat ze wist wat er ging gebeuren. En achteraf gaat zo'n kindje eraan pulken etc. Dus ik ben wel blij met mijn beslissing al voel ik me toch een beetje schuldig. Het staat haar wel leuk hoor
wat moet een kind van 8 maanden met oorbellen? Ze heeft er toch nog niks aan? Het is wel schattig om te zien maar dat is dus meer voor mammie dan voor haar lijkt me.
Van een kant vind ik het wel zielig, zo jong en dan al oorbellen. Maar goed het is jou kindje en jij beslist daar over natuurlijk. Maar ik vind het daar en tegen ook wel weer heel schattig staan hoor. Heb je een foto? Groetjes
Nee geen foto.. Vroeg of laat kreeg ze sowieso wel gaatjes (misschien ben ik het niet anders gewend maar iedere vrouw heft gaatjes in haar oren) Dan liever nu dan straks met pijn. Het staat leuk, en of ik oorbellen zou laten dragen later dan niet persé, net als armbandjes en soms kettingen vind ik gewoon niet lekker liggen voor een baby. Gaat meer erom dat ze gaatjes alvast heeft. Hoeft ze later niet meer pijn te lijden.
Persoonlijk hou ik er niet van. Veel te jong. Maar ja dat moet natuurlijk iedereen zelf weten. Ik vraag me wel af of het niet gevaarlijk is? Als ze zichzelf aan een oorbelletje trekt of zo?
Niet iedereen heeft gaatjes in de oren hoor.... Eva mag het als ze zelf wil, voor die tijd gebeurt het niet. Als ze straks zelf wil, kan ik ook uitleggen dat het mag, maar dat het wel een klein beetje pijn kan doen. Dan kan ze alsnog zelf kiezen wat ze wil. Vind ik niets zieligs aan.
Dacht ik ook al aan, maar ze is het volgens mij alweer helemaal vergeten. De meningen om mij heen zijn zo verdeeld. De één zegt. Zo vroeg mogelijk want dan beseffen ze het niet. Andere vinden het belachelijk en zielig en dat doe je toch niet! Aan de ene kant voel ik me heel erg schuldig want inderdaad wat heeft ze aan oorbellen? Het gaat mij ook niet om het sieraad maar voor het schieten van het gaatje voor haarzelf in de toekomst. Aan de andere kant ben ik heel blij omdat ze het zo snel was vergeten en het gaatjes prikken is voor haar al achter de rug. Geen jammerend huilend kindje straks die niet durft maar wel graag oorbelletjes wilt omdat haar vriendinnen ook allemaal met knopjes rondlopen. Mijn gevoel is gewoon zo dubbel. Buiten dat ben ik helemaal geen sieraden mens. Een armbandje moet kunnen al ben ik er geen fan van. Maar soms zie ik kettingen en zelfs ringen! Dat is een persoonlijke keuze natuurlijk, maar het zit volgens mij gewoon niet lekker. XXX
Het dochtertje van mijn zusje kreeg met 8 weken al oorbellen. Persoonlijk vind ik dat een kindje zelf moet kiezen of ze wel of geen oorbellen wil.
ook als kinderen groter zijn, zijn ze het zo weer vergeten hoor. Ik krijg ze toen ik 7 was en ik kan me er niks meer van herinneren, geen trauma dus. Mijn andere gaatjes heb ik op latere leeftijd laten schieten, toen ik 16 was.
Ik persoonlijk vind het niet zo mooi staan bij een baby-tje, het past er nog niet zo bij ofzo... maar goed, smaken verschillen natuurlijk! Maar natuurlijk mag je het zelf weten. Maar ik zou het zelf laten doen als het meisje het zelf beseft en het graag wil.... ik vond het wel wat hebben toen mijn moeder mij meenam om oorbelletjes te laten schieten, ik vond het wel heel spannend, en de volgende dag heel trots met nog rode oorlelletjes naar (kleuter) school om het aan de juf te laten zien
helemaal mee eens.. je had haar toch zelf kunnen laten kiezen? Het is niet voor niets dat juweliers het pas vanaf 5/8 jaar doen denk ik.. Het kraakbeen enzo is toch nog onwijs zacht...
Om die reden had ik t JUIST niet gedaan, haar oortjes groeien nog en het KAN zijn dat de oorbellen dat op een "verkeerde" hoogte komen te staan! Ik vind het wel heel lief staan en had ze zelf vanaf dat ik 2 jaar ben, maar ik herriner me het nog wel! En niet zozeer dat het pijn deed, maar dat het geschoten werd en dat ik eindelijk oorbellen mocht Bij mij zitten ze overigens nog steeds op een mooie plek, maar een vriendin van mij heeft er onder nog een gaatje laten prikken omdat het dus lelijk was geworden. Besef wel dat die gaatjes dus waarschijnlijk nooit meer dichtgroeien, ik kan jaren geen oorbellen in doen zondar dat het gaatje dicht groeit.
ik heb niet alles gelezen maar goed mijn mening; Kyana heeft WEL oorbelletjes... deze heeft ze gekregen toen ze 11 maanden was! het staat haar overigens super... foto's op haar site... Ik vond het zeker wel zielig maar kyana heeft nog geen minuut gehuild! ik had een fles meegenomen en klaar was ze! voor de spuitjes op het cb gilt ze langer! Daarbij heb ik het ooit met me nichtje gedaan en die was een jaar of 5 {tuurlijk kan een kind dat zelf beslissen ja ja hahaha laat me lachen} nou dat heeft pas wat voeten in aarde gehad! pff kyana heeft er geen weet van en zit er niet aan of niets heb ze altijd mogen druppelen en draaien! maar mijn nichtje bah dat was pas echt een gevecht! over HET ZELF KIEZEN... dit zeggen er meer; Als mijn kind het wil dan krijgt ze ze dan heeft ze zelf besloten! Jaja net alsof een kind van 5 of hoe jong dan ook zegt; mama ik wil ook oorbellen dan willen ze dat omdat ze dit gezien hebben! en niet omdat ze ook de gevolgen kunnen weten! een kind van 5 kun je vertellen dat het pijn doet oké maar een kind van 5 weet niet dat je er misschien wel iets van aan je evenwicht kan krijgen! ga toch weg! Kyana heeft er zelf niet om kunnen vragen nee maar dat was toch wel gekomen want mama {ik dus} heb ze ook en oma en iedereen die ik ken! ze had er vroeg of laat om gevraagd! nu heeft ze er totaal geen weet van gehad en of het leuk staat? ik vind het geweldig... oke nu vind ik een maandje of 10 wel iets anders als een baby van een paar weekjes... kyana heeft trouwens mini oorbelletjes.... maar goed ieders zijn keuze
Dit had ik kunnen typen. Ik vind oorbellen ook niet bij baby's passen. Ik heb oorbellen gekregen toen ik een jaar of 4/5 was, en heb er absoluut geen trauma aan over gehouden. Ik was hardstikke trots, en liet het aan iedereen zien. (Helaas heb ik er niet lang van kunnen genieten, aangezien ik na een jaar niet meer tegen oorbellen kon).
Ik heb ook oorbellen gekregen toen ik 8 maanden was. Als ik nu terugkijk, dan had ik het fijn gevonden als mijn moeder het niet had gedaan. Ten eerste is de oorlel bij een baby erg klein en moeten ze in het midden schieten. Nu is mijn oorlel wel gegroeid, maar zit het gaatje nog steeds in het midden. Toen ik een tweede gaatje wilde laten schieten, zou deze in het kraakbeen komen, omdat mijn eerste gaat te hoog zat. Dat leek me erg pijnlijk, dus geen tweede gaatje genomen. Ten tweede heb ik een sieradenallergie gekregen. Ik kan alleen goud en chirurgisch staal verdragen. Geen zilver of nikkelvrije sieraden. De juwelier vertelde me dat dit hoogstwaarschijnlijk komt door het erg vroeg laten schieten van gaatjes bij mij. Groetjes Saskia
er zijn echt wel kinderen die het NIET willen.. 2 vriendinnen van mij hebben geen gaatjes en wilden het als kind ook niet. Nee het zal geen weloverwogen keuze zijn maar ze geven het toch zelf aan áls ze het willen .
zo heb het niet allemaal gelezene.. maar Hier heeft alsyia ook al oorbellen.. Ze was 8 maanden toen kreeg ze ze... En een prikje heeft ze harder bij gegilt. enw aarom heeft ze ze omdat wij het lief en mooi vinden.. en nu durf ze het als ze 5 is niet meer.. en als ze ze later zelf niet mooi vind laat ze, ze toch dicht groeien.. ik snap het niet waarom vinden jullie oorbellen zielig? prikjes krijgen ze toch ook op het CB daar gilde alysai harder om en ze heeft nooit last gehad van haar oorbellen!
berna idd denk ik dat er kindjes zijn die het niet zullen willen daar heb je gelijk in al ben ik van mening dat kinderen heel makkelijk beïnvloedbaar zijn. Ik weet namelijk vrijwel zeker dat kyana later zou vragen gewoon weg omdat ik het mooi vind en oma ook... dus wij zullen dingen zeggen van; wij hebben die ook enzovoort.
natassie dat vind ik geen vergelijking prikjes heeft een doel oorbellen niet echt behalve dat mama en oma het leuk vinden staan.. en ik kan jaren geen oorbellen dragen maar die gaatjes groeien echt niet meer dicht in je oor hoor