Gisteren Oorbellen laten schieten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by MIss X, Apr 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik kan het wel begrijpen hoor dat mensen het niet vinden kunnen.. Oorbelletjes bij een baby,,, waarom?

Maar toch blijf ik erbij áls ze gaatjes krijgt dat je het beter wat vroeger kan doen.

En dan kan ik wachten totdat ze het zelf heeft besloten om het te gaan doen, Yocena heeft gaatjes en of ze er later er iets mee doet moet ze zelf weten.

Mening verschillen, Maar vooralsnog ben ik wel blij met de beslissing.

Hopelijk Yocena ook :) :oops:

2. Ik ben er persoonlijk ook echt niet voor! Ten eerste wil ik geen geprik in Mali als dat niet nodig is en vind ik haar lichaam nu te puur om daar oorbellen in te prikken.
    Daarnaast vind ik het super als zij straks zelf tegen mij zegt Mama mag ik oorbelletjes! En dat we ze samen gaan uitzoeken en dat zij supertrots met haar knopjes rondloopt. ALS zij dit wilt!
    Ik vind het ook gewoon zielig bij die kleintjes.. Voordeel hebben ze er nu niet van!Dat is een ding dat zeker is.. Of het gaat ontsteken..Of het ligt niet lekker als ze op hun zij liggen.. Of ze blijven haken of wat dan ook! Dus het is voor het plezier van de ouders zelf.
    Ik vind als je oorbellen zo mooi vind moet je ze vooral zelf nemen en als je dochter het mooi vind zal ze je dat op een gegeven moment echt wel vertellen!
    Mijn zusje is 5 jaar en al haar vriendinnetjes hebben oorbellen. Maar zij wilt dit absoluut niet, en nu ze 5 is zie ik ook dat het er het meisje niet voor is! Dus als zij knopjes had gekregen met 8 maanden was ze daar nu niet blij mee geweest. En je blijft het altijd zien!
    Maar zoals eerder gezegd.. Iedereen zijn eigen keus(of die van de ouders dan ;) )

3. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    bij mij wel.. ik ahd 2e gaatjes en zijn toch echt allang dicht... en zelfs me eerste gaatjes heb ik opnieuw moeten laten prikken...

maar dan nog je mag toch zelf weten hoe en wat..
    er zijn babys die hebben met 4 weken al oorbellen..
    en ik ben blijd at ik ook jong gaatjes had nu vind ik het eng en van vroeger weet ik het niet meer..

maar ieder toch zijn eigen keus of niet

4. Esli

Esli Bekend lid

Apr 23, 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Bij onze juwelier doen ze het pas vanaf 8 jaar.

5. Iloon

Iloon Fanatiek lid

May 5, 2007
    2,583
    0
    0
    Huismama
    Maastricht
    Serena heeft oorbelletjes gekregen toen ze net 1 jaar oud was en ze heeft ze nog steeds in en er geen last van.
    Yaeda krijgt straks ook rond haar 1e jaar oorbelletjes.

6. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Het zou nou nooit in me opkomen om bij zo'n jong meisje al gaatjes te laten schieten. Het verbaasd me eerlijk gezegt dat je iemand hebt weten te vinden die het heeft gedaan. Maar goed zoals al eerder werd gezegt ieder zijn eigen keus.

7. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Strego

8. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Ahhh wat zielig! Elke keer als ze op een oor ligt voelt ze die dingen prikken..... (ik vond het zelf al erg, laat staan een baby)

Maar ieder zijn keus, als mama het leuk vindt, dan is het goed.
    Merel krijgt pas gaatjes als ze er zelf om vraagt.

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    leuk missx alica is volgende maand aan de beurt :)

gr sandra (september mama)

10. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Oh wat spannend. Alicia is wel echt zo'n meid daarvoor vind ik. Wat wordt ze groot al he?

(Volgende keer gewoon mee he? Wil haar wel in het echt een keertje zien)

X

11. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

Dec 29, 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Leuk joh :) ! Danischa was 4 weken precies toen we haar oorbelletjes lieten schieten en ze heeft er geen moment last van gehad! Ik vind juist hoe vroeger hoe beter. Als ze ouder zijn en ze zitten er aan met hun vieze handen, kunnen ze er veel meer last van krijgen dan wanneer ze zo jong zijn.

12. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ik ben van Italiaanse afkomst en mijn ouders vonden het heel normaal om hun kinderen al als baby oorbelletjes te geven. Persoonlijk vind ik het helemaal niks. Als ik foto's zie waarop ik als jong kind met kleine gouden oorbelletjes te zien ben, erger ik me rot. Van mij had het dus niet gehoeven, en eerlijk gezegd vind ik het niet mooi staan. Naar mijn mening zijn oorbellen voor (jong-)volwassenen die ervoor kiezen hoe ze er uit willen zien. De vergelijking tussen prikjes bij cb en oorbellen laten schieten is geen vergelijking. En sorry, maar het argument: Als ze toch gaatjes krijgt, dan liever heel vroeg.... die snap ik niet. Hoe bedoel je: 'als ze toch gaatjes krijgt'? We kunnen allerlei redenen verzinnen om het voor onszelf goed te praten, maar het komt er uiteindelijk op neer dat het om de behoefte van moeder draait en niet om die van het kind.

groet
    Amber

13. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    Ik denk dat ik bij Jesse maar vast een tatoeage laat zetten :D

14. Amber70 wat ben ik het met jou eens haha! Ik dacht dat ik het al duidelijk had uitgelegd maar je zegt precies hoe ik erover denk!

15. lieniej

lieniej Actief lid

May 24, 2007
    497
    0
    0
    ik vind t zielig voor zo'n ukkie om zo vroeg al oorbellen te laten schieten...je kan toch ook ff wachten totdat ze er zelf mee aan komen? en by the way...vind t ook niet leuk staan, oorbelletjes bij n baby maar dat is dan mijn mening.

16. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    Leuk hoor oorbelletjes...!

17. unner

unner Bekend lid

Dec 17, 2006
    663
    0
    0
    juffrouw
    Zuid-Limburg
    Mee eens...

18. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    bij ons in de familie kregen de meiden ook allemaal al vroeg oorbelletjes hoor....

meestal voor de 6 mnd. Demi kreeg ze met een maand of 5, ze schrok van dat apparaat, maar daar was ook alles mee gezegd...

ze heeft er verder geen last van gehad of wat dan ook, ze is niet anders gewend eigenlijk, ook bij Zoë zal ik ze laten schieten voor of om en nabij de 6 mnd...

bij mijn zoontje niet omdat ik het voor een jongen weer net ff iets anders vindt...over het algemeen hebben de meeste vrouwen oorbellen in, zeker als ze "er mee" opgevoed worden en of niet anders zien...

bij jongens vindt ik dat zoals gezegd net ff iets anders liggen, die zal ik geen oorbel in laten schieten, als hij later wil, moet ie dat doen, wil ie niet dan ook best...

zou Demi later geen oorbellen willen nou dan doet ze ze toch uit ;)

er werd net iets gezegd over kraakbeen, maar daar waar de gaatjes in worden geschoten zit geen kraakbeen niets...dat zit hoger aan de oren, daar waar de meeste een piercing zetten, daar zit kraakbeen maar niet in het lelletje...

ik vindt het gewoon ontzettend lief staan, maar begrijp dat er ook vrouwen zijn die er niets mee hebben...zo is iedereen anders, de 1 doet het wel, de ander doet het niet...ligt er volgens mij grotendeels aan hoe je zelf bent groot gebracht...

gr.smoekie...

19. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Bij ons is het een soort traditie in de familie.. alle meiden hebben met een maand oorbelletjes gekregen. Giovanna had ze geloof ik met 10 weken.. kan ook wat later zijn. Ik vind het echt mooi maar houd het wel bij kleine knopjes..ze krijgt pas als ze 3 is ofzo een ringetje of iets dergelijks er in.

Groetjes Channie

20. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    Hier ook enkel knopjes Channie, tot ze ouder waren en "groot genoeg" voor ringetjes...

ringetjes hebben wij lang mee gewacht omdat ze daar vaak ergens mee achter kunnen blijven hangen...

Share This Page