Gisteren Oorbellen laten schieten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MIss X, 24 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    Mijn dochter wilde ze al vanaf dat ze 3 jaar was. Ik zelf vond dat nog te vroeg. Maar ze bleef er maar om zeuren. Toen ze ruim 4 was mocht ze gaatjes laten schieten....

De ene oorbel zat erin maar de andere is er nooit ingeschoten, ze begon na het schieten pas te huilen en we konden op onze kop gaan staan maar de tweede wilde ze echt niet meer.... Ze heeft een half jaar met één oorbel gelopen want ik mocht hem er ook niet meer uithalen (ze was bang dat dat ook zeer zou doen).
    Op een gegeven moment heb ik hem maar in haar slaap eruit gehaald.
    Voor haar geen oorbellen dus, en ik vind het prima.

2. Marijntje

Marijntje Bekend lid

9 nov 2006
    674
    0
    0
    Secretaresse
    Amersfoort
    Hier geen oorbellen hoor. Al ze 18 is misschien...volgens mij was ik zelf 17.

Bij een baby vind ik het echt niet staan. Netzo als andere juwelen en make up niet.

Maar ieder zijn eigen ding.

M.

3. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Ik snap best dat ze al zo vroeg oorbelletjes laten schieten nu vergeten ze het snel als ze ouder zijn dan gaan ze er juist aan pulken vaak als ze zo klein zijn beseffen ze het toch nog niet allemaal als je logisch nadenkt

4. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    bij elke baby staat het anders ;) net als met alles trouwens!

5. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind een baby met oorbellen er niet uit zien.
    Veel te volwassen voor zo'n puur wezentje, ik zou het zelf nooit doen als ik een dochtertje zou krijgen.
    Voor een jongen vind ik het ook vreselijk, arm zoontje van mij, maar die mag dus echt geen oorbel! En ook geen tatoeage!

Wat fijn dat iedereen dat dus lekker zelf mag beslissen :D .

6. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    vind ik wel heel ver gezocht z'on uitspraak ;)

7. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Leg uit ;)

8. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen

Ja daar ben ik het volkomen met je eens :)

9. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    Oorbellen en tatoo zit groot verschil in;)

10. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Natuurlijk moet ieder doen wat haar goeddunkt. Zou niet leuk zijn als we allemaal hetzelfde zijn, niet ;) ?

Ik vind het zelf een baby/peuter/kleuter met oorbellen vreselijk. Ik vind het juist nog zo geweldig dat ze zo puur zijn.

Pim

11. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    en ik vind het onwijs lief staan van die klein baby knopjes in... kijk ze zijn niet zo groot dat het super erg opvalt wij hebben hele lieve kleine glinsterknopjes erin met een verkorte achterkant dus ze prikken niet in haar hoofdje..

en ja verder ben ik het met smoekie eens ;) :)

12. Samama

Samama Niet meer actief

Hier sluit ik me volledig bij aan!

13. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Ik vind het bij sommige kindjes erg schattig staan! Net zoals dat bij sommige meisjes staartjes wel/niet lijken of jurkjes wel/niet lijken.

Ikzelf was ook nog geen 1 jaar toen ik ze kreeg, mijn moeder heeft ook echt moeten zoeken voor ze een gevonden had die t wou doen!
    Gaatjes in je oren laten schieten doet sowieso geen pijn....bij oudere kindjes zorgt het woordje 'schieten' vaak voor de meeste paniek!

Ze kan later zelf kiezen of ze oorbellen inhoudt of niet en al heb je geen oorbellen in...wie ziet nou dat er gaatjes inzitten dan!?!?

14. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    emmyg schreef:
    ""wat moet een kind van 8 maanden met oorbellen?
    Ze heeft er toch nog niks aan?""

""Het is wel schattig om te zien maar dat is dus meer voor mammie dan voor haar lijkt me.""

Ja maar dit is toch met alles zo?: kleertjes van 'mexx' en 'esprit', armbandjes met een naam erop, leuke strikjes in t haar, mini-nike schoentjes etc........

15. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn mening is, waarom zou je je kindje pijn doen als het niet nodig is. Die inentingen doe je zodat je kindje niet ziek word. Maar waarom zou je omdat mama het zo leuk vind je kind nog een keer pijn doen ?

16. jolanda1976

jolanda1976 Bekend lid

29 dec 2006
    919
    0
    16
    Telemarketing
    Arnhem
    Helemaal mee eens! [-o<

17. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik persoonlijk vind het niet mooi..maar idd ieder zijn eigen keuze.

Maar ik vraag me dan wel af of de mama's het doen omdat het kindje het wil (wat me onwaarschijnlijk lijkt zo jong) of omdat mama het geweldig vindt.

18. emmie

emmie Niet meer actief

ik vind een baby met oorbellen ook echt vreselijk! zal het niet eens over mn hart krijgen om zoiets te doen! zooooooooo zielig!

19. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ik ben het helemaal met Smoekie eens.

Verder......vind ik het echt afschuwelijk oorbellen bij een baby.
    Kleine kindjes zijn zo mooi en puur zoals ze zijn, zonder al die poespas.

En dan kun je wel zeggen dat het hetzelfde is als merkkleding maar dat vind ik onzin. Als Ruben later in Gothik wil lopen of zo dan kan hij dat lekker doen. Het is niet alsof ik zijn Esprit broek aan hem vastlijm of zo.

Die gaatjes zitten in haar oren, of ze ze nou wil of niet.

Ikzelf ben in Spanje geboren en daar is het nu nog normaal dat meisjes na 3 dagen gaatjes krijgen. Mijn ouders hebben heel bewust ervoor gekozen dit niet bij mij te doen. Het gevolg was dat veel mensen dachten dat ik een jongetje was maar ik ben er tot op de dag van vandaag blij om.

Uiteindelijk heb ik gaatjes gekregen toen ik ze wilde en ik weet nu ook niet meer hoeveel pijn het deed hoor, dus heb er geen trauma aan overgehouden ;)

Maar ik zou je nooit een slechte moeder vinden of noemen hoor.

20. Dit blijft waarschijnlijk een discussie want de 1 wil het wel en de ander vind het vreselijk.. Zoals ik al eerder zei ben ik er op tegen.
    Iedereen moet het zelf weten maar ik vind het wel raar dat veel moeders het zo proberen te draaien dat ze het eigenlijk allemaal voor hun kindje doen.. Dat is natuurlijk onzin! Als je baby kon praten zei ze vast en zeker; mama ik vind dit niet fijn! Dus als je het doet Prima! Maar zeg dan ook dat je het doet omdat je het zelf zo ontzettend schattig vind!

Deel Deze Pagina