Gisteren Oorbellen laten schieten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MIss X, 24 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    kheb ook niemand zien schrijven dat dat niet zo zou zijn...

dat is toch ook de reden dat je als ouder zijnde oorbelletjes bij je kind in laat schieten omdat het ze leuk staat...(uitzonderingen daargelaten)...

net wat er al gezegd is, wat is het nut van mexx kleertjes etc en mini nikes, die koop je toch ook omdat het "zo leuk" staat...terwijl kleding van de hans textiel net zo leuk is (kan zijn) .. ;)

2. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik vind oorbellen bij een baby/dreumes ook echt vreselijk staan. Ziet er niet uit (vind ik).

Maar over de nikes ed, daar heb ik nog steeds geen gaten voor in haar voetjes hoeven schieten hoor! ;)

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.170
    35.831
    113
    Nou als we het dan daar over gaan hebben? veel kleertjes van esprit en mexx heb ik niet voor Jesper hoor. Hoogstens die we gekregen hebben. Niet omdat we het geld ervoor iet hebben, maar omdat ik het zonde vind. Ze kunnen het maar zo kort aan, ik vind de kleertjes van de hema/zeeman/bentex ook goed genoeg hoor. Hij spuugt en kwijlt ze toch onder.

4. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik bedoel daarmee te zeggen dat je als ouder zijnde je kind "leuk" wilt aankleden naar "jouw" inzicht, en zoals je kleding koopt voor je kindje omdat je wil dat hij of zij er leuk-lief uitziet, vinden sommige ouders "knopjes' leuk-lief staan bij hun kind... :D

maar ja zoals met alles "smaken" verschillen he :) (gelukkig maar)

5. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Waar ik vandaan worden de gaatjes met een paar dagen al 'ingeschoten'. Het is gewoon een feit dat vrouwen/meisjes oorbellen hebben. Dan zit je ook niet met het dilemma of het wel zo hoort of niet. Ik kan ook niet tegen zilver of andere spul in mijn oren. Maar dat is alleen maar mooi, want wit-goud staat het mooist :D . Ik weet niet of ik het bij mijn dochter (als ik die ooit krijg) ook zo zal doen. Alleen omdat ik haar dan zo lang mogelijk puur wil houden.

6. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Dan lees het eerste berichtje van TS maar eens goed ;)

Maar ik vond het juist fijner voor haar als we het nu deden.

7. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    maar het is toch bijna logisch dat je het laat doen omdat jij als moeder het mooi vind?
    een baby/dreumes kan zelf niet zeggen 'mama ik wil oorbellen'!
    ik heb het inderdaad gedaan omdat ik het leuk/mooi vind en heel lief vind staan en meisjesachtig vind... kijk als ze er last van had gehad of eraan zou trekken had ik ze er gelijk uitgehaald want in de eerste 6 weken groeit het wel dicht.... maar ze heeft er geen last van gehad en na 6 weken heb ik er hele lieve kleine knopjes in gedaan zelfs dat deed geen zeer of iets..

maar zo ieder toch zijn eigen de 1 vind het oer lelijk d ander super gaaf... kijk hier in de familie doet iedereen het.. dus met de pap-lepel erin gegoten inprinciepe.. :)

maar ieder toch zijn eigen ding? :)

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    pff gaan we nu kleding vergelijken met oorbellen?
    Voor de merkkleding van mijn dochter hoef ik nergens gaten in te laten boren hoor!

9. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    nee de vergelijking heeft niet met de handeling te maken. Ik maakte de vergelijking omdat iemand zei 'je doet t alleen omdat mama het zo leuk vindt staan'...en dan zeg ik 'ja maar dat is met alles zo'
    Een kleintje draagt geen nikeschoentjes omdat ie ze zelf uitkiest maar omdat mama t zo leuk vindt staan. Een kind loopt niet in esprit omdat ie dat zo'n leuk merk vindt maar omdat mama dat vindt.

En zo is t met alles....ouders kiezen toch alles?

Nu krijg je al gepikeerde reacties 'ik heb geen esprit kleding voor mijn kids'....wederom het was maar een voorbeeld.

Beetje zinloze discussie wordt dit...De gaatjes zitten er al in, ieder heeft zijn eigen mening en gelukkig kan iedereen zelf doen met zijn mening wat ie wil en komt er niet zomaar iemand onaagekondigd aan je deur om ongevraagd gaatjes in de oortjes van je kind te schieten maar ligt deze keus altijd nog bij jezelf :D

Dus ;)

10. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Hier ook gister laten schieten, heb ze zelf ook al bijna 29 jaar.
    Ze heeft er weinig van gemerkt. Niet meer dan de prikjes van CB.

Hier werd juist geadviseerd door meerder juweliers om het voor hun 1e verjaardag te laten doen. Anders word het wel een drama en meestal als ze zelf willen, willen ze de 2e niet meer.

Mijn dochtertje heeft er helemaal geen last van.

Mijn gaatjes groeide echter wel weer dicht. dus dat verschilt ook per persoon.

Ik vind het wel lief en leuk, gelukkig verschillen de meningen, maar goed ook. anders zou iedereen hetzelfde zijn.

11. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Ik vind ook hoe vroeger hoe beter ;) De meeste meisjes willen graag oorbellen, en als ze ze niet meer willen doen ze ze gewoon uit ;)
    wij hebben ook al oorbellen sinds 6 maand ofzo, ik weet er niets meer van.
    Beter zo dan met 5 jaar en dan héél hard huilen en mss maar één laten prikken en de ander niet :D
    Het is een persoonlijke keuze, ik vind het schattig! als ik een dochtertje heb dan krijgt ze ook oorbelletjes !
    Ze schieten ze trouwens gewoon in het lelletje he, niet in kraakbeen (heb ik hier ergens gelezen)..

12. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    wij hebben trouwens geen eens lang hoeven zoeken naar een juwelier die het deed.. hier in de buurt deden ze het allemaal...

en ze schoten ze tegelijk ook.. speciaal een afspraak voor gemaakt zodat het tegelijk geschoten werd.. maarjah ;) ieder zo zijn eigen ding :)

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik zou het persoonlijk (dus mijn mening!) niet doen, ik vind het niet mooi staan en zou ook bang wezen dat ze er tijdens het spelen ergens mee achter zou kunnen blijven haken met alle gevolgen van dien.
    Bovendien vind ik dat je niet lekker kunt slapen met oorbellen in, weet niet hoe het met jullie zit maar bij mij prikken ze dan in mijn hoofd.

Zelf heb ik met 12 jaar gaatjes laten prikken en toen mocht het alleen omdat mijn 6 jaar oudere zus ze ook had genomen. Zij was toen dus 18 en mocht ze dus helemaal zelf gaan laten prikken want ze wat toen immers meerderjarig ;) .

Groetjes Anita

14. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Wat een verschillende reacties'

Gelukkig ook een paar die het met mij eens waren.
    Anders voelde ik mij wel heel slecht :oops:

Ik vind het enig zijn. Misschien ben ik dan maar ego geweest. :oops:
    Ik hoop maar dat mijn meisje het eens was met onze keuze..
    Ben er mee opgegroeid, ik was net zo jong. Misschien dat Yocena over 20 jaar hetzelfde doet.

Ik heb trouwens, de allerkleinste wit-goud knopje met een briljant.

15. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik neem niet alles zo serieus :rolleyes:

16. Murmel

Murmel VIP lid

7 jan 2007
    6.628
    0
    36
    Noord-Brabant
    Heb zelf 9 gaatjes in mn oren die na al die jaren ECHT NIET meer dichtgroeien en bijzonder lelijke littekentjes vormen... :cry:

SPIJT SPIJT SPIJT SPIJT

Ik zou het mijn eigen dochter dus echt NOOIT aandoen!

17. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.955
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    9 is wel erg veel hhihi

Heb dat ook gehad. 4 in mijn lelletje, in de kraakbeen, en binnenin.

Maar bij mij is alles dichtgegroeid net als mijn een wenkbrauwpiercing die ik 2x heb laten prikken.
    Mijn neuspiercing en tong.

Misschien lgt het aan mijn huid

18. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Ik vind het ook wel lief staan hoor en ik kan me er ook helemaal niet druk om maken als iemand gaatjes laat schieten bij een baby.
    Zelf wacht ik nog even, want ik mis ze ook niet bij haar en als ze er later om vraagt, mag ze ze van mij hebben. Ik heb zelf gaatjes sinds mijn elfde, eerder had ik er geen behoefte aan.

19. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    miss x.. wij deden het bij cailynn toen ze 4 maanden was... vond t ook ergschattig staan maar nu heeft ze ze niet meer in.. net voor ze 1 werd zat ze er de hele tijd aa en trok net zo hard tot ze ze eruit trok.. e vond dat te gevaarlijk wordenn wil niet dat dr oortje uitscheurt dus heb ze uit gedaan.. bij de volgende wacht ik wel want voor mij was t weg gegooit geld voor die paar maandjes..

maar vind niet dat je een slechte moeder bent hoor... zoveel vrouwen doen t... hier doen sommige ziekenhuizen t ook op verzoek en t kindje is dan net 1 /2 dagen oud

20. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    snap niet waar iedereen zich zo druk overmaakt zeg, ik bedoel moeten de mama´s zelf weten of ze het willen of niet bij hun kinderen.

Deel Deze Pagina