Gisteren Oorbellen laten schieten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MIss X, 24 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Inderdaad! Dit zijn van die zinloze discussies omdat iedereen (gelukkig) een andere mening deelt...

2. French

French Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    hier ben ik dus bang voor dus ik wacht maar tot ze wat ouder is

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    MIss X, je moet je echt niet schuldig voelen hoor... je bent zeker geen slechte moeder omdat je je kindje oorbelletjes geeft. Het is zoals al gezegd een bepaalde keuze die je (voor je) kindje maakt.

Persoonlijk; ik wacht tot Louise oud genoeg is om zelf aan te geven ze te willen want die gaatjes blijven erin, of ze nou wil of niet. En ik vind zoals (volgens mij was het) Anakin het omschrijft oorbellen niet passen bij een wezentje dat zo puur en ongeschonden is.

4. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    hoi,

het zijn al zoveel pagina's dat ik alles niet eerst gelezen heb maar mijn dochtertje heeft ook oorbellen en die heeft ze gekregen toen ze 5 en half maand was ik heb ze laten prikken bij een juwelier zaak die 25 jaar ervaring heeft met kleintjes prikken en eerst meet voordat ze schiet ze zitten dus in het midden en recht en ik heb no ggeen moment spijt van gehad en ik vin dhet suppermooi staan!

wel he ik iets gelezen over ontstekingen,
    ik ben van mening dat je beter een kindje van 5 maand oorballen kan laten schieten dan een kind van 7 die in de zandbak speelt enz.. volgens mij is de kans op ontstekkingen dan veel groter,

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn dochter heeft sinds 3 weken oorbellen!
    Maar ze heeft daar zeker 3 jaar om moeten vragen.
    Bij haar als baby wilden we het absoluut niet, we vonden het niet bij haar passen. Kijk, als ik op Bali rondloop, en ik zie daar een meisjesbaby, dan vind ik het lief staan hoor, maar niet in mijn eigen kind!
    Toen ze 2 werd kreeg ze van een kennis die niet wist dat ze geen gaatjes had een paar hele mooie oorbellen. Sindsdien vraagt ze om gaatjes. Eerst zeiden we dat ze maar moest wachten tot ze 21 was :) maar ze was wel vrij consequent in het vragen. Heb haar al heel jong uitgelegd dat het iets voor ALTIJD is, dat het soms pijn doet, en dat we wilden wachten tot ze het echt wilde.
    Vorig jaar had ze een periode dat ze NEE zei, als ze vroeg of ze gaatjes wilde. NEE, ik moet eerst mijn rijbewijs halen (dat hadden we namelijk eens voor de grap gezegd). Maar goed, nu was het al weer een aantal maanden 'mama, wanneer mag ik oorbellen?', dus toen we door het winkelcentrum liepen en ze weer begon, zijn we gewoon de juwelier binnengestapt, die eerst helemaal uitlegde hoe het apparaat werkte, en na die uitleg wilde ze nog steeds.
    Ze houdt bij hoog en laag vol dat het geen pijn deed (bij het eerste gaatje vroeg ze nadat het geschoten was wanneer ze nou gingen beginnen). Geen zweertjes, niets, het ziet er netjes uit.

Ze is apentrots op die dingen, en ik ben blij dat ze ze gekregen heeft nu ze echt een beetje bewust is van wat het is. IJdeltuitje.

In mijn familie komen gaatjes niet veel voor. Mijn tante zei altijd dat het ordi was. Tja. Volgens mij heeft de koningin ze ook...ordi he? :)

6. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik beb bij mijn dochtertje oorbellen laten zetten met 2 dagen. Dus 8 maanden vind zeker weten niet raar.

7. mamita feliz

mamita feliz Actief lid

20 okt 2007
    260
    0
    0
    docente
    Lima
    Ik zou denk ik ook wat langer wachten, maar hier in Peru krijgen de meeste babies de eerste maanden gelijk oorbelletjes. Heel normaal hier.

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik laat het volgende week doen en heb de gouden knopjes al liggen. ik doe het omdat IK het mooi vind en hopelijk alicia ook als ze ouder is. Zo niet dan doet ze die dingen toch uit! is ook geen punt maar ik denk er zo over nu beseft ze het allemaal niet en als ze een jaar of 5 zijn gaan ze pulken en peuteren en dan heb je een grote kans op een infectie die je nu niet hebt. Mijn neefje wilde oorbellen en hij is nu 3 jaar geworden pas en hij heeft er 1 gekrgeen. het was de bedoeling om er 2 te geven maar na 1tje besloot hij toch maar van niet :). het is trouwens een echt ventje om te zien en staat hem ook erg dtoer dat oorbelletje.

wat betreft kleertjes, ik trek alici akraag mexx aan en al die andere merken maar net zo goed wibra of zeeman trek ik haar aan. ik koop iets omdat ik het mooi vind en kijk dan ehct niet waar het vandaan komt. de prijs kan nogal verschillen maar ik let daar echt niet op. ook hefet ze schoentjes aan als we de deur utigaan en meestal mini nike claccic en ook dit staat er goed maar heeft ze niet nodig.

ik geef dus toe dat ik het doe omdat ik het leuk vind maar goed doe je dat niet met alles. gaatjes in de oortjes die vallen niet een sop als je geen oorbellen in hebt hoor. ik heb in elk oor 3 gaatjes en in een oor bovenin ook nog 1 maar draag alleen een oorbel in me onderste gaatje en die andere vallen niet eens op. kreeg me 1ste gaatje zo rond me 5e verjaardag

9. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik ben vanuit mijn 'cultuur' gewend dat dat meteen gedaan wordt.
    Ik had het graag gedaan bij Eva maar ik begrijp ook wel dat hier in Nederland 'not done' is.
    Daarnaast wil haar vader het niet dus...

Overigens staat het een beetje 'kamperig' hier in Nederland omdat maar weinig meisjesbabies dat hebben.

Ik wil het zelf ook heel graag bij Eva. Dan maar een kamperige dochter ;)

Ik hoop dat ik het zo rond dr 1e levensjaar mag doen van papa.

10. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Overigens zijn ze bij mij als baby ook te hoog geschoten. daarna dus gaatjes eronder laten prikken.
    En daarna hb ik er nog een rijtje naast laten zetten.
    Waarvan 1 gaatje ook te hoog was geschoten. Naast mijn 1e gaatje zeg maar.
    Ik heb nu in elk oor 6 gaatjes en in gebruik er 3 per oor.

Hebben mijn ouders nooit moeilijk over gedaan trouwens.

11. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Das volgens mij een fabel. Dat zei mijn moeder ook altijd. Jij kan alleen maar tegen goud.
    Nou ik kan anders handig oorbellen van de six in hoor.
    Alleen plastic begin ik niet aan. Maar zilver gaat prima hiero.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou, er zijn toch echt heel veel vrouwen met een metaalallergie hoor! Die echt problemen krijgen van 'onzuivere' oorbellen!

13. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    het is gaatjes schieten, boren doen we hier in muren ed. :D :D

14. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik heb het bij mijn dochters ook laten doen met 3 maanden, mijn zoon krijgt geen oorbel (vind ik echt afschuwelijk bij mannen), nu zijn mijn dochters 11,8,7, en 4 jaar en ik betwijfel het of ik het nu weer zou doen mocht ik weer een dochter krijgen, achteraf vind ik het toch best wel dom :oops:

15. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen

Ik kon toen ik klein was ook alleen maar tegen goud kreeg er zelfs ontstekingen aan, dus toen alleen goud ingedaan nergens geen last van.

16. gina18

gina18 Bekend lid

30 dec 2006
    536
    0
    0
    Nijmegen
    waar maken ze zich hier zo druk om daar erger ik me rot aan als die gene het willen doen of niet is hun keuze toch of zie ik dat verkeerd.

17. talleke

talleke Actief lid

19 okt 2006
    304
    0
    0
    Ameide

Volgens mij wou de ts graag weten wat de meningen zijn hierover.
    Mijn mening is dat ik het zielig vind en waarom een kind van 3 kan er aan pulken en aangeven dat het irriteert een kleintje van 8 maanden kan dat nog niet. Iedereen zijn keuze hoor maar ik vind het persoonlijk ook niet mooi bij zo'n kleintje.

18. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Serjenka heeft kort na nieuwjaar haar gaatjes gekregen. Ze was toen ongeveer 21 maanden.

Ik heb m'n gaatjes gekregen toen ik anderhalf jaar was.

19. sabrina27

sabrina27 Actief lid

21 aug 2006
    279
    0
    0
    ik zelf heb met 6 maanden me oorbelen gekregen en de 2 oudste hebben ze met 4 maanden gekregen en alleen de jongste heeft nog geen oorbellen maar die zullen binnenkort wel komen
    de 2 meiden zijn erg trots op hun oorbellen en ze hebben er nooit geen last van gehad ;)

20. amalia1

amalia1 Actief lid

17 jun 2007
    129
    0
    0
    Brabant
    Miss X, je hebt PB.

Deel Deze Pagina