ordinair vind ik ook te ver gaan... het is iets waar je eindeloose discussie over kunt voeren en je komt er gewoon niet uit mijn meisje heeft ook oorbellen gekregen toen ze 6 maand was, en ik vind het mooi staan heeft nix met je kind mooier maken dan het al is te maken want dat slaat ook nergens op, en ik vind dat een kind van 4 jaar ook nog niet kan zeggen ja ik wil oorbellen dan heeft het kindje naar mijn menign ook nog maar weinig te 'willen'(hoop dat jullie dit een beetje begrijpen) en kind van 4 kan ook nog geen beslissings nemen waar hij/zij het verere leven ook mee door moet
mijn dochter heeft ook oorbellen en heb een stukje terug en foto neergezet van toen ze net geschoten waran. ze heeft nergens last van gehad en het staat er beeldig. ik ben het helemaal met je eens Calimero dat een kind van 4 ook niet kan beslissen dat ze oorbellen wilt dus dan is het ook de keus van mama net zoals oorbellen laten schieten bij een kindje van 6 maanden. een kind van 4 kan ook zeggen dat ze graag een tatto wilt dan laat je dat toch ook niet zetten maar bij oorbellen zeg je ja omdat ze het zelf wil. mijn dochter heeft oorbellen en dat is niet om haar mooier te maken. ze is al mooi en mooier kan gewoon niet in mijn ogen dus dat is zwaar onzin. geen een kindje is ordinair maar goed iedere zijn eigen ding. dit is mijn dochter en vind je haar dan ordinair (voor de geen die dit vond)
Ik vind het geen gezicht bij kleine kindjes (meisjes en jongetjes). Prima voor de mensen die dat wel doen, maar ik ga dat never nooit niet bij mijn zoon doen.
Ik vind het bij jongentjes ook geen gezicht, en juist wel ordinair, maar ik vind het niet zielig, dat is een kwestie van smaak. Maar bij meisje vind ik het zeker niet ordi
miss stom ik het zeg maar ouders lopen altijd te zeggen germ ze heb prikjes gehad en ow de hielprik moest bijna mee huile en als er gaatjes in de oren worden geschoten is dit niet zeilig meer omdat het mooi is? of zie ik het verkeerd maar goed ieder zijn mening wou dit nog even kwijt groetjes carola
wie zegt dat ik prikjes zielig vind? Die zijn hard nodig, en ook dat voelen ze maar heel even. Al hoewel ik denk dat je van een hielprik langer last hebt dan van een oorbelletje!
dat is in ons geval zeker te weten. en ik vond zowel de hielprik als de oorbellen kei zielig maar die oorbellen was ze zo vergeten en van de prikjes had ze minimaal 1 dag last en dan koorts, pijnlijke beentjes en nog een paar dingen. prikjes zijn ne eenmaal nodig en oorbellen niet maar goed ik heb er voor gekozen en het was even moppere maar ze zitten erin. bij de prikjes is ze trouwens altijd histerisch en bij de oorbellen was het even moppere en meervan schrik dus je kunt die 2 kwa pijn niet vergelijken hoor
okey bij ieder kind verschild dat maar stel jullie kinderen vragen dadelijk op later leeftijd waarom ze oorbellen heb en dat ze het zelf niet mooi vind wat zeg je daarop mama mama vond het schatig of mooi staan daarom heb je ze? is maar even een vraag he niet aanvallend bedoelt groetjes carola
Hahahaha, in mijn cultuur hoor je dat niet eens te vragen. Je bent een meisje, dus je krijgt oorbelle. Punt.
Vind zo iets zo stom omdat in de cultuur zit is zelfde als dat het in de fam zit dus als er in je cultuur gezegt word je baby moet een tattoo dan zou je dat ook doen als in de cultuur hoort komt op zelfde neer ik vind dat je eigen kind moet laten kiezen of ze het wel of niet wil later als ze ouder is en deze keuze kan maken maar goed ieder zijn eigen ben blij ik me kind later kan laten kiezen of ze het wil of niet groetjes carola
iets wat in je cultuur zit is stom? Ik denk niet dat je dat zomaar kan zeggen, het misschien anders dan je gewend bent. Ik vind jouw uitspraak dus stom. En sowieso wat heeft je culuur met iets wat normaal is in je familie te maken? Je familie leeft in een cultuur...maar hoeft zich er niet aan te houden! En als in onze cultuur het normaal is, of verwacht wordt dat een baby een tattoo krijgt, zou ik dat zeker doen. Aangezien dat dan voor mij als normaal beschouwd wordt. En later is dit dus dan ook normaal voor mijn kind, want zij is in die cultuur opgegroeid
Ja, precies. Als je in Africa was geboren liep je hoogstwaarschijnlijk met ringen om je nek of zo'n plaat in je lip of weet ik nog wat allemaal. Het hoort bij cultuur, daar kunnen mensen zich mee onderscheiden.
danzou ik sorry zeggen en dan gaan de oorbellen uit. en ik vind het niet aanvallend hoor. de een doet het wel en de ander doet het niet en zo is het ook met andere dingen in de opvoeding en/of cultuur niemand doet het perfect maar probeerd er het beste van te maken op de manier doe je als ouder het beste vind en dan hoef je het niet altijd met elkaar eens te zijn toch als je er zelf maar vrde mee hebt
maar goed ieder zijn eigen ik zou me kind die pijn niet aan doen ook al is het maar voor ff dat ze het voelen vind al vreselijk ze prikjes moeten laat staan ik dan oorbellen zou laten zetten zou me dan zo schuldig voelen en dat alleen om dat ik het mooi vind of het cultuur is cultuur is toch je leven lang en mooi vinden ook dus het zou dan altijd kunne ook als ze ouder zijn maar ieder zijn eigen ik zou het gevaar van uittrekken en in slikken niet op me willen nemen maar ik recpecteer de meningen en meningen zijn gewoon verschilend groetjes carola
Hoi Dames. Alle eerst voor de gene die het topic opende wat leuk meid! Ik heb ook oorbellen laten prikken bij me dochter toen ze 2 maanden was, Heb er geen spijt van. Mocht ik nog een dochter krijgen zou zij het ook krijgen. En ik moet zeggen dat je de oorbellen vaak haast niet eens ziet zijn meestal van die baby oorbellen. Knuffels,
als je ze niet ziet wat heb je er dan aan? maar goed mij maakt het niet uit hoor moet iedereen lekker zelf weten
Dus omdat je ze haast niet ziet moet je het maar niet doen? Alleen bij mij meisie zijn de knoppen niet groot vandaar ik zeg je ziet ze niet haast wel als je er met je neus op ga zitten