Hallo dames, Ik ben bijna 20 weken zwanger en volgende week donderdag heb ik 's avonds mijn 20-weken echo. Nu zit ik me al een week lang zenuwachtig te maken... Ik ben zo bang dat er misschien iets niet in orde is! Ik ben in staat om op zeer korte termijn nog een afspraak bij een pretechobureau te maken! Waar doe ik nu het beste aan? Mezelf nog een week lang op de kast jagen of toch een afspraak maken bij een echobureau? Liefs Isa
Hallo Ik heb volgende week ook de pret echo. Ik kon zelf ook niet afwachten en heb een pret echo gehad met mijn 16e week. Toen is mij verteld dat het een meisje is, maar heb nog steeds sterk gevoel voor een jongen. Als ze wat anders gaan zeggen, ga ik meteen een afspraak maken voor een pret echo. Maar als ze gaan zeggen dat een meisje is, dan blijf ik wel daarbij zitten denk ik.
Hoi! Het probleem is dat ik overdag geen vrij kan krijgen van mijn werk.. Ik wil heel graag nog een pretecho voor die tijd laten maken, maar mijn vriend denkt ook dat alle straling voor het kindje erg slecht is. Hij heeft het liever niet! Ik weet het nu ook niet meer zo goed... :S
Wat is voor jou het verschil dan tussen een pretecho ervoor of erna? Als er iets niet goed is kom je daar ook met een pretecho achter. Ik zou daar net zo zenuwachtig voor zijn. Misschien toch handig om dat even voor jezelf duidelijk te hebben. als je een goede 20 weken echo hebt gehad dan zou ik met week 25 een pretecho laten maken waar je dan lekker ontspannen naar kan kijken. Succes en probeer je niet te druk te maken.
Dit bericht had ik kunnen plaatsen...heb namelijk precies hetzelfde! Ik heb volgende week dinsdag de 20-weken echo en ben al weken echt super en super zenuwachtig. Ben zo bang dat er wat mis is. Mijn vriend zegt dat ik me niet te druk moet maken en dat ik niet teveel van die verhalen moet lezen (bv hier op het forum) maar dat doe je toch automatisch. Laat het maar gauw zover zijn dan is het voorbij. Aan de andere kant kan ik niet wachten want we hopen dan het geslacht te weten... Zie trouwens dat je 2 dagen verder bent als ik...dus 12 augustus uitgeteld? Ikke de 14e.
Ik denk dat onze vrienden elkaar de handen kunnen schudden, haha! Die van mij zegt ook constant dat ik niet te veel "enge" verhalen moet lezen! Ik ben inderdaad 12 augustus uitgerekend.. Het is zo spannend! Ik ben al weken bang dat er iets niet goed zou zijn met ons kindje, terwijl het de hele dag door volop beweegt! Stom he, dat we ons zo druk maken! Dan moeten we elkaar maar een beetje steunen, haha! Hoe laat mag je volgende week dinsdag voor je echo?
Ik was ook echt extreem zenuwachtig (net al over gehad in topic over 20 weken echo) maar ik zou nooit kiezen voor een pretecho voor de 20 weken echo. Er is namelijk verschil tussen een pretecho en een 20 weken echo waarbij alles wordt opgemeten en dubbel gecheckt! Dat maakt het natuurlijk ook juist zo spannend, die 20 weken echo maar ik wilde niet het risico lopen dat ik dacht "relaxed" naar een pretecho te gaan en dat ze dan toch al afwijkingen zouden zien. Dit gezegd hebbende: er zijn nog meer niet-enge verhalen over de 20 weken echo, zoals het mijne . Alles was helemaal OK en we krijgen een meisje en ik ben nu echt in de 7de hemel. :-D Dus nog ff geduld en het komt goed, echt!
ik heb ook pas de pretecho na de 20 weken echo gepland, (met 23 weken) je moet er toch niet aan denken dat je voor je plezier naar je kindje gaat kijken en er iets ergs wordt ontdekt.. bij een 20 weken echo ben je je er nog van bewust dat het medisch is... overigens is de kans op een afwijking echt heel erg klein, het komt vast wel goed!
Hoi dames, Bedankt voor jullie geruststellende reacties! Het doet me wel goed om te merken dat ik niet te enige ben die mezelf op de kast jaagt! Gisterenavond had ik een afspraak met een echobureau gemaakt, maar toen ik vanmorgen wakker werd, vond ik het zo onzinnig dat ik de afspraak maar afgebeld heb! Jullie hebben wel gelijk: het zou maar zou zijn dat je naar een pretecho gaat en slecht nieuws te horen krijgt. De 20-wekenecho is er natuurlijk niet voor niets! Die paar daagjes kunnen er nog wel bij. Misschien moet ik maar een goed boek gaan lezen ofzo . Bedankt voor jullie "niet-enge" verhalen!
Hier ook 1 met zenuwen hoor... en ik moet nog wachten tot 2 april! Bij mij worden de zenuwen versterkt omdat mijn buikje klein is en ik de baby nog niet gevoeld heb. Slaat nergens op want iedereen zegt dat het niet uitmaakt maarja, als zoiets eenmaal in je hoofd zit?! Ach, denk dat het enige dat we kunnen doen is dagen aftellen en vertrouwen op de natuur. Ik ben 16 aug uitgerekend.
Hoe laat mag je? Ik ben echt super blij dat ik om 8.15 uur al mag. De 1e echo had ik pas in de middag en na de miskraam van de vorige keer heb ik echt heel de ochtend dood zitten gaan! Dus wilde deze echo echt perse heel vroeg in de ochtend.
Wat fijn dat je al zo vroeg mag! Ik mag pas om 19.45u 's avonds, dus ik zit waarschijnlijk de hele dag te stuiteren! Ik kan het me goed voorstellen dat je, wanneer je eerder een miskraam hebt gehad, en je pas 's middags terecht kunt voor de eerste echo.. Dat lijkt me echt zenuwslopend. Maar nu gaat alles goed toch?
Ik ken dat: heb ook niet een groot buikje en verstandelijk weet ik dat het niet uitmaakt (mijn moeder droeg ook diep) maar gevoelsmatig als ik om me heen kijk naar andere zwangeren van mijn termijn.... Maar echt, het is niet te geloven, maar daarbinnen speelt zich echt heel wat af! Ik vraag me af waar ze de ruimte vandaan haalt in die kleine buik van mij, maar wát een bewegingen, hahaha! Is dit je eerste? Ik kan em dan ook voorstellen dat je je kindje wel voelt, maar het niet herkent. Pas met de echo kon ik de bewegingen rijmen met wat ik voelde maar waarvan ik niet zeker wist of het de kleine was. Maar dan nog: dit is natuurlijk bij iedereen anders (om maar even te proberen je versnatdelijk bij de staan, hihi)
Ik ben ook best zenuwachtig... Ik heb a.s. Dinsdag mijn 20 weken echo. Ben 13 augustus uitgerekend Maar ik wacht nu al zo lang dat die paar dagen er ook nog wel bij kunnen suc6 allemaal volgende week met de 20 weken echo...
Het is inderdaad mijn 1e. Vandaag had ik voor het eerst dat ik er echt bijna van overtuigd was dat ik de baby voelde. Maar ging weer twijfelen omdat ik het ook aan de buitenkant voelde. En leek me zo raar dat ik de 1e keer dat ik de baby echt voel van binnen het ook gelijk aan de buitenkant al voel. Maarja, hoe dan ook, het is gewoon nog een paar dagen aftellen ;o)
Meiden....ik was ook zooooo nerveus... Ging me al in mijn hoofd halen dat mijn baby afwijkingen zou hebben en de organen niet in orde zouden zijn. Nou, alles is prima in orde! Was zo opgelucht! ik vond het wel een medische echo. Ze kijken ook naar de organen en soms weet je echt niet waar je nou naar zit te kijken, hoor. Dus verwacht aub geen pretecho ofzo. En ik kreeg na afloop van de echo ook nog eens een inwendige echo (waar ik dus echttt niet meer op rekende met de 20 weken echo). Ze kon iets van de moederkoek ofzo niet zien dus vandaar. Ik sloeg even rood aan, maar het viel hartstikke mee. ik hoefde niet eens helemaal wijd met de benen, gewoon mijn panty omlaag en ze kon er al bij. Viel me hartstikke mee!
Het kan wel, hoor. Je wilt niet weten hoe vaak ik mijn baby al voel, oh my God En soms voel ik het zelfs van buiten al. bij mij begon het ook met 19 weken. Toen was het echt duidelijk!
Ik voel mijn baby al geruime tijd allemaal capriolen uithalen. Vorige week hebben we de uitslag van de vp gekregen en dat was dik in orde allemaal. Ook weten we daardoor dat het een jongetje is. Maandag hebben we de 20wk echo (op mijn verjaardag notabene!) en ik ben nu niet meer zo zenuwachtig als eerst. Maar er kunnen evengoed nog steeds dingen geconstateerd worden die ze met een vp niet waarnemen. Eigenlijk verheug ik me er vooral op om Spruitje weer te zien, hij is enorm bewegelijk en ik hoop dat hij dat dan ook is, zodat ik een beetje een idee heb van wat hij allemaal uitspookt daarbinnen . Als hij 24 weken is hebben we een 4D pretecho afspraak en dat wordt dan de laatste keer dat we hem zien tot de geboorte. Het blijft spannend allemaal.