Gisteren even koud op ons dak bij de gynaecoloog. De tweede afspraak waarin we een hoop uitslagen kregen. Zowel mijn inwendige echo als het uitstrijkje en soa test waren niks op te zien. Helaas bij mijn vriend zijn sperma onderzoek (2e keer) weer t zelfde resultaat. Hij heeft maar 2 actieve zaadcellen waardoor we meteen overschakelen naar xi behandelingen of te wel icgs. Mijn vriend krijgt volgende week nog een aantal onderzoeken bij de uroloog en daarna de uitslagen weer. Dan worden we doorgestuurd naar een ander ziekenhuis aangezien ze het in de onze niet doen. Nu heb ik me eigen wat ingelezen op Internet maar zou graag jullie ervaring horen. We zijn bang en tegelijkertijd kapot van dit nieuws. We hadden dit op onze leeftijd ( 23 & 28) en zo gezond nooit verwacht.
Hoi Joyce bedoel je ICSI of icgs? Ik ben niet van alles op de hoogte..heb zelfs icsi gehad en dat viel enorm mee.
Hey Joyce, wat een rot nieuws! ICSI is niet leuk, maar het viel mij ook mee en ik heb inmiddels een heerlijk mannetje! Als je op de site van het Vumc kijkt en naar de resultaten kijkt zie je dat je met jouw leeftijd en jullie indicatie: zaadfactor hele goede kansen hebt! Misschien geeft het wat hoop. Bij ons was het onverklaard.
Beste Joyce, ik heb ook een aantal icsi behandelingen gehad en nu een heerlijke dochter! Het was pittig, vooral omdat het traject zo lang was alles bij elkaar. Van de behandelingen vond ik met name de wachtweken zwaar (tja, wie niet). Bij ons heeft het lang geduurd voordat bekend was wat de oorzaak was van het niet innestelen van de embryo's Als daar geen problemen bij jou te zijn verwachten kán je met icsi ook snel zwanger worden. Het hoeft dan niet als nog heel lang te duren. Helaas kan niemand je die garanties geven. De hormonen spuiten vond ik goed te doen, ik heb geen prikangst oid. Niet echt bijwerkingen gehad, behalve wat extra kilo's en een zgn "behandelbuikje" Mijn omgeving wist waar we mee bezig waren (ook op werk) en dat maakte het logistiek wat makkelijker (als ik weer es weg moest voor echo's etc of op korte termijn afspraak afzeggen ivm punctie) Daarnaast heb ik bij de laatste (2x) icsi acupunctuur gehad van een acupuncturist die veel ervaring heeft met begeleiding bij vruchtbaarheidsbehandelingen. Ik zeg niet dat dit het ei van columbus was, maar ik zou het zo weer doen. Ik wens je in elk geval heel veel sterkte komende tijd!