IVF Buitenland, vergoeding verzekering

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sellypelly, 15 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sellypelly

26 sep 2009
    5
    0
    0
    hoihoi,

Mijn man en ik hebben al 5 IUI pogingen, 1 IVF ronde met 6 terugplaatsingen en 1 ICSI poging met terugplaatsing van 2 embryo's tegelijk achter de rug. Helaas allen zonder resultaat.

We willen nu onze 3 poging in het buitenland gaan doen.
    We twijfelen nog tussen Dusseldorf en Cyprus.
    We willen gaan voor terugplaatsing van 3 embryo's.
    Ik ben bezig toestemming van het Zilveren Kruis te vragen voor vergoeding (deels) van deze 3e poging in het buitenland.
    Maar lees nu ook ergens dat zij beperkingen stellen aan hoeveel embryo's je terug laat plaatsen en dat dat max 2 embryo's zijn in de 3e poging. Hebben jullie hier ervaring mee??
    Kan iemand mij helpen?

En als er dames tussen zitten die in Cyprus zijn geweest dan hoor ik het ook heel graag!!

Alvast bedankt!!!

2. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Denk er nog maar eens goed over na, de risico´s van een drieling zijn behoorlijk hoog.

In Duitsland plaatst men geen 3 embryo´s terug. Cyprus geen idee, voor de verzekering kun je er niet meer terecht door de max 60 km van de grens constructie. Dat is vast niet voor niets...

3. Sellypelly

26 sep 2009
    5
    0
    0
    Hoi Klaasje

Op site van kliniek van Dr Scholtes in Düsseldorf staat weldegelijk dat ze maximaal 3 embryo's tegelijk terugplaatsen hoor.

4. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Heb in Dusseldorf bij Scholtes wel eens een tp van 3 embryo's gehad...
    En dat was toen zelfs nog 'maar' m'n 7e tp.
    En ken ook iemand die in Gent eens een tp van 3 en zelfs 4 embryo's heeft gehad.

Alles hangt een beetje af van je geschiedenis, leeftijd en welke arts je treft ;)
    Niet iedereen hoeft alles schriftelijk vast te leggen.
    Zo heeft men mij (meer dan eens) ook wel eens geholpen de assited hatching te verzwijgen (zowel in Duitsland als Belgie) om zo toch via de verzekering de pogingen vergoed te krijgen.

5. klavertje3

klavertje3 Actief lid

22 nov 2013
    140
    0
    0
    ziekenhuis
    Bussum
    Hai zilvere kruis vergoed wel wat in Düsseldorf ga alleen niet naar dr Scholtes wat een verstrooide man is dat vraag naar zn collega s dr Cuypers broer en zus.

6. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Zilveren kruis vergoed maar 75% van de nl gehanteerde "prijs" van ivf of een icsi

Max 2 emmys in de 3e poging of boven de 38 jaar is bij elke verzekering!

7. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    Ja maar niet elke arts noteert het als ze 3 embryo's terugplaatsen...
    Dus de verzekering weet dan van niks ;)

8. Sikki

Sikki VIP lid

20 okt 2008
    5.050
    15
    38
    Vrouw
    in het ooooooosten
    oeps per ongeluk 2x hetzelfde bericht :)

Deel Deze Pagina