Clomid; waar blijft mijn positieve ovulatietest?!

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Chocoladetaart, Sep 6, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Chocoladetaart

Chocoladetaart Niet meer actief

Dames, is er iemand die hier iets over kan vertellen? Deze ronde gebruik ik voor het eerst Clomid 50mg. Nu had ik gisteren een follikel van 20mm op dag 13 dus zou hij nu op zo'n 22mm moeten zitten.

Alleen.. mijn ovulatietest blijft negatief? Nu weet ik dat het eitje wat langer kan doorgroeien, maar aangezien je eisprong pas 1 - 2 dagen ná je piek komt, zou hij nu toch al positief moeten zijn? Heb normaal met zo'n follikel al knaltesten.

Wanneer hebben jullie een positieve ovulatietest met Clomid, hoe groot is je follikel dan? Ik begin hier toch wat onzeker over te worden.. straks groeit dat ding door en springt ie niet?

2. Bacio

Bacio Bekend lid

Jan 25, 2017
    825
    500
    93
    Female
    Zwolle (omgeving)
    Ik slik ook chlomid en het is hiervan inderdaad bekend dat eitjes vaak groter worden op chlomid. Dit betekent dat ze langer doorgroeien en dus ook later springen. Maandag had ik een echo en was mijn follikel 30mm. Bloed wat maandag was geprikt liet nog geen eisprong zien. Vandaag weer een echo en follikel was ruim 32mm. Nogmaals bloed laten prikken en ben vanmiddag gebeld met de uitslag dat mijn eitje net gesprongen is. Cyclusdag 19. Dus heb geduld! 20mm op dag 13 op basis van chlomid 50mg is super netjes!

3. Chocoladetaart

@Bacio bedankt voor je reactie! Jeetje 32mm? Kunnen eitjes dan niet 'overrijp' worden?

Ondertussen maken we het wel om de dag gezellig, heb vrijdagochtend weer een meting..

4. Bacio

Bacio Bekend lid

Jan 25, 2017
    825
    500
    93
    Female
    Zwolle (omgeving)
    Eigenlijk zeggen we het verkeerd...
    Je eitje groeit in de follikel. Wat gemeten word met de echo is de follikel. Dus het zakje waar je eitje in ontwikkeld. Als je eitje springt (de follikel knapt), gemiddeld 14 dagen na 1ste dag laatste menstruatie, heb je een cyclus van +/-28 dagen. Gemiddeld komt menstruatie 14 dagen na springen van eitje op gang. Bij de één is de cyclus wat langer, bij de ander kan het wat korter zijn. Tussen de 24 tot 35 dagen wordt volgens mij als normaal beschouwd. echt overrijp bestaat dan volgens mij niet... ? Als je wel een veel langere cyclus hebt dan kan het een ander verhaal worden..
    Mijn NOD zou op cyclusdag 33 zitten als ik 14 dagen optel bij dag van eisprong. Daar maak ik mij geen zorgen om.

5. Chocoladetaart

Dat was mij wel bekend inderdaad, krijg al behoorlijk lang follikelmetingen. :D

Dacht dat als ze te lang doorgroeien het 'kwaad' zou kunnen of dat het uitgroeit tot een cyste. En er zit al een cyste (dermoid waarschijnlijk) dus zit daar niet op te wachten, haha.

Maar fijn dat je ei gesprongen is, hopelijk over 2 weken een mooie test! :)

Bacio likes this.
  6. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik had mijn eisprong pas rond de 24 mm, dus ik denk dat je eisprong nog moet komen. Een follikel wordt een cyste als hij niet springt. Tot 30 mm kan hij zeker nog gewoon springen en dan is je eicel niet van slechtere kwaliteit. Dus nog even geduld, succes!

Chocoladetaart likes this.
  7. Inge1984

Inge1984 Fanatiek lid

Sep 10, 2015
    1,800
    1,619
    113
    Met clomid heb ik maar 1x een eisprong gehad dus niet veel vergelijkings materiaal. Maar die keer had ik de laatste follikel meting een follikel van 20mm. Volgens de gyn zou die dus bijna springen. Direct hierna ben ik op vakantie gegaan en heb ik geen metingen meer gehad. Achteraf terug gerekend vanaf m'n menstruatie is hij pas 9 dagen later gesprongen. Hij moet dus behoorlijk groot zijn geweest.

8. Chocoladetaart

Ik had deze vanmorgen :D.

Attached Files:

Ukkie1 and Inge1984 like this.
  9. Chocoladetaart

Was nog even nieuwsgierig.. hoe kunnen ze op de dag zelf al zien met een bloedtest dat het ei gesprongen is? Volgens mijn ziekenhuis kan dat pas na een aantal dagen, eigenlijk na een week. Hoe doet jouw zkh dit?

Share This Page