Webwinkel beginnen

Discussion in 'De lounge' started by Mama81, Feb 5, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik kijk regelmatig op van alles en nog wat op marktplaats en het valt mij op dat er, volgens mij, een hoop particulieren een eigen webwinkeltje hebben. nu vraag ik mij eigenlijk af of dat heel makkelijk te beginnen is en of je dat een beetje rendabel is. Dat ligt natuurlijk ook aan het product dat je verkoopt, maar ik ging er ineens over nadenken of dat misschien iets voor mij is.
    Volgens mij zitten hier wel een aantal dames met een eigen webshop, dus ik zou graag van hun tips en informatie krijgen hoe dat in het werk gaat, waar haal je bijvoorbeeld je voorraad vandaan, heb je een startkapitaal nodig, moet je je inschrijven bij de KvK, hoe begin je etc. etc.

Ben benieuwd naar de reacties!

2. nanette77

nanette77 VIP lid

Jan 11, 2009
    10,817
    545
    113
    Female
    volgens mij is er een boekje.. webwinkel voor dummies oid.. die stap voor stap uitlegt hoe alles in zijn werk gaat

3. liebrando

liebrando Niet meer actief

zorg dat je iets hebt wat echt loopt of uniek is, anders red je het tegenwoordig niet meer helaas.....er zijn al zoveeeeeeeeeel webwinkels die hetzelfde verkopen....

Je moet je inschrijven bij de kvk daar krijg je een nummer en btw nummer...die kan je gebruiken om je in te schrijven bij groothandels waar je de spullen weg wil halen. Tenzij je zelf wat gaat maken....Je hebt je kvk en btw nummer ook nodig om belasting af te dragen, en de belasting aan te geven. Verder proberen zoveel mogelijk reklame te maken zodat je site er ook uit springt en dan hopen dat het loopt! Als je iets goeds hebt en goed doet dan loopt het zeker wel!

succes!!

4. hanneke88

hanneke88 Fanatiek lid

Nov 3, 2008
    1,066
    1
    38
    Jammer dat je de beurs in Utrecht hebt gemist ik ben daar vorige
    week heen geweest en dat ging allemaal over om een webwinkel te beginnen.
    Zelf wil ik dit ook heel graag beginnen vandaar ik daar heen ben gegaan..
    Zelf wacht ik nog even omdat ik nu eerst een fotostudiotje begin
    en doe nu een opleiding voor Oriflame.
    zodra ik dat allemaal op de rit heb begin in met de webwinkel.

5. Within

Within Niet meer actief

Je hebt sowieso een startkapitaal nodig om spullen in te kopen, je webwinkel op te bouwen en je in te schrijven bij de KvK.

Op zich is een webwinkel erg handig, omdat je geen opslag, winkel of wat dan ook hoeft te betalen.

6. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Bedankt voor de reacties, ik ga me er eens goed in verdiepen.

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Voor mij is, hoe oppervlakkig dat ook klinkt, een mooie website heel bepalend of ik ergens wat bestel. En kwaliteitsspullen vind ik ook wel belangrijk. Niet eens zozeer qua prijs, maar meer qua uitstraling. Amateuristische huis-tuin-en-keuken-foto's zorgen er ook voor dat ik direct weg klik.

Dus naar mijn idee: als je een succesvolle webwinkel wil, moet je het direct goed doen en een professionele uitstraling creeeren.

8. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    En een website die goed werkt. Ik zat gister op een prachtige webwinkel, maar traaaaaaag. Daar kan juffertje ongeduld niet tegen. Erg jammer want ze verkochten precies mijn merken e.d.

9. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

May 2, 2007
    1,477
    0
    0
    Nog een vraag:
    Wat vinden jullie dat er nog ontbreekt aan webshops? Qua aanbod bedoel ik dan. Zelf denk ik dat, als het zover komt dat ik een webwinkel ga beginnen, ik zit nog echt in een oriënterende fase, dat ik mij wil richten op kinderen. Maar heb je daar niet al genoeg van eigenlijk?

10. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Ik vrees dat je er daar al veel te veel van hebt. Bovendien: wat dan voor kinderen? Speelgoed? Kleding? Meubeltjes? Dat is er allemaal al. Ook al winkels die dat allemaal verkopen.

Bovendien gaat het er ook om de juiste merken/stijl te verkopen, en smaken verschillen nu eenmaal.

11. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Zit zelf soms te spelen met de gedachte aan iets met kinderfotografie. heb ooit eens een reportage laten maken door een "professionele amateur" die bij je thuis komt en in je eigen omgeving mooie kinderportretten maakt. Vond ik zo leuk en is ook nog best origineel ( mits je je kan onderscheiden van andere fotografen). Moet je wel goed kunnen fotograferen of bereid zijn er cursussen/ opleiding voor te volgen ;).
    Maar misschien ben jij ergens goed in of heb je een bepaalde interesse? Je kan wel kijken waar de markt ligt maar als jouw interesse daar niet in ligt lijkt het me lastig er echt wat van te maken!

Share This Page