Eerste bezoek..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kalush, 1 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ben vandaag voor het eerst bij de VK geweest.. Had hier met iedereen wat meegelezen wat ze allemaal gedaan hebben, en ik heb eigenlijk alleen een gesprek gehad, allemaal vragen over mijn achtergrond en die van mijn man.
    Hoorde dat ze nu geen harttonen mochten zoeken, zolang er nog geen echo geweest was :cry:
    Dat had ik toch wel verwacht.. Mijn man en ik zaten daar vol spanning, maar goed de echo staat voor 13 maart, schiet ook alweer op.

    Vond het wel heel vreemd, ja misschien moet dat wel zo, maar dat ze het nog niet echt een zwangerschap noemde, aangezien ze nog niet wist of alles goed was. :(

    Nou ja, al met al vond ik het erg jammer, moet ik nog langer voor me houden dat ik zwanger ben..

    Heb wel heel erg veel informatie meegekregen, tijdschriften en een CD-rom, die toch wel heel erg leuk is...
    Een klein knuffeltje.. ach ja.. had toch ook wel iets.
    Toen we weer weggingen zei mijn man: nu krijgt het toch steeds meer vorm.. maar het krijgt echt vorm als we het gezien en gehoord hebben..

    Ook de vraag, wil je bepaalde testen doen, en als het dan niet gezond blijkt te zijn, wat ga je doen.. Daar schrok ik toch wel van, eerlijk gezegt heb ik daar nog niet overna gedacht..
    Dat spookt nog door mijn hoofd.. maar goed daar zal ik toch overna moeten denken.. Tjong veel informatie in zo'n kleine tijd.. :confused:

    Nou ja, dit wilde ik even vertellen, op naar de echo!

    Groetjes Kalush
     
  2. Jenny

    Jenny Fanatiek lid

    14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hoi, ik ken dat niet hor dat ze nog geen harttonen willen zoeken omdat er nog geen echo is geweest. Je kan er gewoon van uitgaan dat je zwanger bent. Ik vind het wel gek, maar het zal wel overal net wat anders zijn. Hopelijk hoor je snel het hartje. Liefs Jenny
     
  3. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Dat herken ik inderdaad ook niet! Hopelijk hoor je het hartje snel, al is het maar voor je eigen gevoel, he! Veel plezier met de 1e echo!
     
  4. Silly

    Silly Fanatiek lid

    24 okt 2005
    1.537
    0
    0
    Herken jouw verhaal direct.
    Ben gisteren ook bij de vk geweest.
    Alleen een gesprek idd over achtergrond, ziekten in de familie e.d.
    Bij mij hebben ze ook verder niks gedaan alleen de bloeddruk opgemeten.
    En ook dat verhaal i.v.m. die testen dat heb ik ook meegekregen. Ook heb ik er een brochure bijgekregen dus even goed doorlezen.

    Had ook een beetje de hoop al iets van het hartje te horen te krijgen; ben momenteel zo onzeker maar ben pas bijna 7 weken dus zal nog wel te vroeg zijn. Jij bent er al 10, idd raar dat ze dat bij jou niet gedaan hebben.
    Maar je hebt over 2 weken je echo; ik moet er nog 4 wachten :cry: .

    Haha ben ook overladen met info. Kreeg een grote tas mee naar huis, ook met een heel lief knuffeltje.

    Silly
     
  5. KeeJBie

    KeeJBie Fanatiek lid

    25 jan 2006
    2.322
    0
    0
    Apeldoorn
    Ook ik herken het hoor.

    De eerste bezoek gaan ze gewoon ook niet het hartje beluisteren.

    Ik had geluk dat mijn vk zelf echoscopiste is en kon dus ook meteen me echo laten maken daar om te kijken hoever ik was. Was dit niet geweest had ik moeten wachten op het ziekenhuis.

    Ik kreeg dus ook gewoon de vragen over je familie enz. En kreeg dus wel een echo maar heb op dat moment niet het hartje beluisterd. Dat kwam pas met me tweede bezoek aan de vk toen ik gewoon voor controle kwam ;)
     
  6. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    volgende week dinsdag is ons eerste echo onderzoek ben hartstikke zenuwachtig .

    Ik kijk alleen tegenop de onderzoek voor syndroom van down kindje.
    We werden gevraagd of wij dat wilden doen een testje om te kijken of de kans er in zat of niet.

    Maar in gen van beide van onze familie komt dat voor dus de kans is klein , maar wij willen het toch graag weten.

    Dit gebeurt alleen in de vroege stadium van zwangerschap, en is nieuw bij de VK praktijk.

    We zullen zien Morgen vroeg moest ik ff komen om er over te hebben over de minnenen de plussen zei ze

    liefs loesmari

    Ik hou jullie op de hoogte
     
  7. Elina

    Elina Actief lid

    2 mrt 2006
    184
    0
    0
    huismama
    Friesland
    Als er geen reden voor zo'n onderzoek is dan doen ze het toch niet??

    Bij mij is het erg logisch dat ze het doen. Ik heb 7 mk gehad en heb 2 afwijkende chromosonen. Dus ik moet gewoon voor het onderzoek. maar bij mijn dochtertje wisten we nog van niks en vroegen ze niet eens of ik een onderzoek wilde doen en hebben ze ook niet gedaan.
    En je bent ook nog maar 23?/

    Elina
     
  8. cass001

    cass001 Actief lid

    15 dec 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Hallo,

    Ik denk dat voor meerderen het eerste VK bezoek wat tegenvalt. Ik ging ook naar buiten van nouja. Maar is een groep van 5 en ik krijg bij ieder bezoek een ander.

    De irritatie begon toen ik zei dat ik al een pret echo had laten maken.... Toen had ze het al met mij gehad. Ik was een ketting roker en ben naar 5 sig. per dag gegaan. Dat werkt voor mij, en toen zei ze; vind je jezelf nu goed? Ik was liever tuurlijk helemaal gestopt maar dit werkt het beste voor mij. Het ging maar door, maar ga niet om een andere vragen, intereseert me eigenlijk niet zoveel. Belangrijk dat mijn zwangerschap goed gaat en ze kundig zijn en achja de irritaties, zal de hormonen wel zijn.

    Ze heeft proberen het hartje te luisteren was toen net 10 weken en lukte niet. Heb Belly talk en pas sinds paar dagen hoor ik de hartslag duidelijk.

    Ze willen je niet terleurstellen, want als ze het niet vinden en ook al weet je dat het mogelijk is, je bent toch teleurgesteld.

    Je echo zal alles Goed maken!

    gr. cassandra
     
  9. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hmmm bij mijn eerste bezoek, was ik net 11 weken... en hebben ze wel naar eht hartje geluisterd.. het was ff zoeken, maar uiteindelijk toch gehoord... niks gehoord over, eerst een echo, terwijl ik die de week erna zou krijgen.

    maja.. nog twee weekjes.. en je ziet je babytje... :D en de meeste apparataten hebben ook de functie om het hartje te laten horen... dus kan je om vragen als je daar bent... of ze ook het hartje kunnen laten horen, want dat deed ze bij mij ook :D

    gr. sarah
     
  10. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ach ja, ik was die dag gewoon wat teleur gesteld, wist dat ik geen echo zou krijgen, maar had toch wel iets meer verwacht.
    Mijn man was ook mee, die zat al helemaal in spanning, die wilde ook zo graag iets horen.. vond het in eerste instantie echt jammer voor hem, hij beleeft het niet zoals mij, en nu dacht ie eindelijk zijn kindje te horen en dat viel tegen..

    Nou ja binnenkort een echo, en dan zien we ons kindje.. ik had hier de verhalen allemaal gelezen, dus vandaar dat ik dat verwacht had.
    Ik heb wel een hele stapel met boeken en folders gekregen om door te lezen.. vond ik wel leuk..
    En een klein knuffeltje..

    Maar goed, ik zit nu eindelijk in het molentje om langs de VK te gaan, vind ik ook alweer een hele stap.
    Toen ik net zwanger was, of het net wist, leek het een eeuwigheid te duren totdat ik daar eindelijk heen mocht.. en nu ben ik er!

    Het gaat allemaal zo snel.. tis net of ik gister de test gedaan heb, en nu ben ik al bijna 11 weken zwanger!
    Nou op naar de 13e..
    We zien er naar uit!

    Groetjes Kalush
     
  11. rachel22

    rachel22 Actief lid

    16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    ben vandaag voor het eerst naar de vk geweest,
    ze hebben bij mij geprobeerd het hartje te luisteren maar het zat nog te diep.wel jammer hoor :( 23 maart echo!!!
     
  12. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hoe ver ben je heen?
    Tja, ik denk dat ze tijdens mijn bezoekje mij dit wilden besparen.. aangezien de hartslag dan nog moeilijk te vinden is..
    Ik moet nog even wachten tot aankomende maandag, dan zal ik kennis maken met ons beebje..

    Heel veel plezier de 23ste!

    Groetjes Kalush
     
  13. toetie83

    toetie83 Fanatiek lid

    20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    We zijn dus naar het ziekenhuis geweest.
    En de Gyn was heel lief (ook een halfbloedje) ze zei meteen nou had je het hartje al gehoord bij de vk?

    Ik zei nee ze kon het niet doen omdat ik ook nog niet wist hoever ik was dus dit was ook een termijn echo. :(

    En ze deed het apparaatje aan en mijn vriend schreeuwde meteen van hé ik zie hem al!! hahaah wij lachen we hadden zelfs nog niks gezien .
    Toen later zag je hem bewegen echt lief die tenen en handjes en het hartje klopte. :)

    Toen deed ze het geluid aan en je hoorde duidelijk het hartje daar verbaasde ze haar door. :D

    Echt je hoorde het heel goed.

    Maar op het andere apparaatje hoorde je het hartje niet goed daar is het wel mischien te vroeg voor .

    Maar ik was al blij dat ik de kleine kon zien dat alles goed was en dat het hartje klopte enz.

    Ze zei als ik het zo zie krijgt die van jullie ook net zo'n haar als ik.

    Ik zei echt? ik hoop het.

    Heb een blanke vriend ben zelf half antiliaans / colombiaans.

    Maar in Nederland opgegroeid (wat dat betreft een echte donkere kaasje)hahahaah :oops: :)

    IK vond het echt leuk nu pas realiseer ik me dat ik ZWANGER BEN echt waar. :p

    Vroeg meteen om een foto'tje mijn vriend eentje in zijn portomenee.

    kuzzz loesmari
     
  14. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hai Loesmari

    Wat leuk dat alles zo goed gaat, en al een mooi fotootje mee.. :)
    Ik hoop dat ons dit aankomende maandag ook boven het hoofd hangt..
    Ben zo benieuwd.. wordt er al zenuwachtig van als ik er aan denk..

    Gefeliciteerd!!
    IK wens je een hele mooie zwangerschap!

    Groetjes Kalush
     
  15. Semmi

    Semmi Fanatiek lid

    25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Ik wist niet zo goed wanneer ik de verloskundige kon bellen, omdat veel vrouwen hier inderdaad rond 11/12 weken pas hun eerste bezoek en eho hebben. De huisarts zei toen dat ik meteen kon bellen, omdat ze hier vroeg willen weten van je zwangerschap en dan eerste afspraken in kunnen plannen. Dus ik heb deze week gebeld en mag met 8 weken komen voor een intake gesprek en een week later met 9 weken al voor een echoscopie. Ben ik wel blij mee! Heeft iemand dat ook zo snel gehad? Hier doen ze dat dus standaard. Zou ik een inwendige of uitwendige echo krijgen met 9 weken?

    Liefs Sämira
     
  16. Miky

    Miky Bekend lid

    18 jan 2006
    604
    0
    0
    Groningen
    Hoi!

    Ik ben ook zo vroeg al heen geweest voor een eerste gesprek. Kreeg informatie, bloeddruk gemeten maar verder niets. Ik wist dat ik geen echo zou krijgen, verder hadden we zoiets van: we zien het wel, was dus niet echt een teleurstelling.
    Een paar weken terug voor de echo geweest ( met 11 weken ) en onze baby zag er goed uit... hartje niet gehoord, wel goed zien kloppen.
    Morgen naar de vk en dan gaat ze t hartje beluisteren.
     
  17. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Als je wat later een echo krijgt, dan hebben ze ook meer duidelijkheid dat ze wat kunnen zien.
    Dat is bij mij ook zo.. Ik moet alleen nog maar afwachten of er al wat te zien is, mijn baarmoeder zit redelijk ver achterover gekanteld, tegen mijn ruggegraat aan..
    Dus ik moet toch wel een tijdje zwanger al zijn, anders kun je met de echo niks vinden. :rolleyes:
    En dat is iets wat ik toch echt niet wil horen!

    Nou ben erg benieuwd, het lijkt nu nog een eeuwigheid te duren.. maar ja ik zal toch moeten wachten, kan de klok nu al moeilijk een uur vooruit zetten.. hihi ;)

    Groetjes Kalush
     
  18. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Nou morgen is het zover, heb de afgelopen 2 nachten er al over gedroomd, en echt leuk was het niet.
    Of ze konden niks vinden of ik had de hele zwangerschap verzonnen :( :(
    Tja leuk om zo te dromen, sochtend helemaal depri wakker.. en dan gelukkig te bedenken dat het een droom is.. Pffff...

    Maar goed zie er heel erg naar uit.. ben zo benieuwd.. ben morgen precies (volgens mijn berekeningen) 12 weken.
    De VK heeft er een berekening oplos gelaten waarin ik vandaag 12 weken zou zijn.
    Misschien krijg ik morgen wel weer een hele andere datum.

    Ik heb de schrik toch wel een beetje te pakken, want ik heb toch alwel een buikje.. Mijn zuster is ook zwanger.. en die is ook echt zwaar.. en ze is nog maar 27 weken.. gister moest ze naar de vk en die zou haar buik even voelen enzo..
    Deze gaf aan dat het al helemaal totaan de ribben zat.. en dat het kindje voor die leeftijd behoorlijk hard schopte..
    Toen de harttonen nog beluitsteren..

    Toen vonden ze aan 2 kanten van haar buik een harttoon.. de ene was sterker dan de ander.. maar toch...
    Nu moet ze binnenkort voor een medische echo.. want ze denken of aan een tweeling.. of gewoon een hele grote baby... ;)

    Haha.. ik moest er wel even om lachen.. ze kijkt al zo tegen de bevalling op.. en nu ook nog zo..
    Maar goed, we zien wat er bij mij komt.. misschien lach ik dan wel niet meer zo hard!

    Groetjes Kalush
     
  19. conny

    conny Bekend lid

    11 mrt 2006
    891
    0
    0
    Directiesecretaresse
    Kalush: hoe is het afgelopen met je echo? Nou heb je ons wel nieuwsgierig gemaakt hoor !!
     
  20. Kalush

    Kalush Fanatiek lid

    7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hai Conny!

    Ja alles was goed.. ik heb een vaginale echo gehad, dat was weer even wat minder.. maar met de gewone echo was nog weinig te zien!
    We hebben het zien schoppen al.. en het handje kwam al omhoog.. heel appart om te zien.. Wel super mooi..
    Je bent eigenlijk al een tijdje zwanger.. maar je ziet nog niks, had ook helemaal geen kwaaltjes.. dus dit was voor ons het eerste punt, dat we nu echt gezien hebben dat we zwanger zijn.. Mooi moment..
    Hartje klopte ook goed.. niet gehoord, wel gezien.

    Geluukig kan ik zeggen dat alles goed is.. ben daar heel blij om.. de kans is altijd aanwezig dat je niet zo blij bent.. maar ik ben bevoorrecht.. dat alles wel goed is!
    Dit wens ik een ieder toe!

    Kan wel uren door vertellen.. maar dat lijkt me nou ook weerniet handig, dit was gewoon het belangrijkste.. het gaat goed!

    Groetjes Kalush
     

Deel Deze Pagina