teveel voeding?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by gemma87, May 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gemma87

gemma87 Actief lid

Mar 14, 2011
    371
    2
    18
    Mijn meisje is nu 1 mnd oud woog bij de geboorte,met 38 wk geboren,2795 gr bij 45 cm.
    Nu is ze 51 cm en weegt 3520 gr.
    Ze krijgt kruidvat standaard 120 ml water en 4 schepjes voeding.
    Maandag was ik bij het cb en die zeiden,toen gaf ik nog 110 per voeding,dat ik niet op mocht hogen voorlopig.
    Echter was ze heel ontevreden en huilde vrij veel en sliep dan ook weinig ook vanwege krampjes.
    Nu krijgt ze sinds gister 1 pipetje infacol dit werkt super want de krampjes zijn praktisch weg en ze slaapt dus ook beter/vaster.
    We hebben met het voeden nog helemaal geen schema nu drinkt ze ook niet mer zo gulzig maar de 120 gaat er goed in dan komt ze ook niet meer om de 3 uur maar om de 4 uur. Behalve de ochtend dan dus wel...
    Nu is mijn vraag of ze niet teveel voeding binnen krijgt en zoja of ik nu dus o0m de 4 uur moet gaan voeden of op de 3 uur blijven..
    Ik heb het gevoel dat als ze sochtends om de 3 u krijgt en dan tegen de middag om de 4 uur dat de hoeveelheden net uitkomen wat raadt je me aan om te doen ?

gr gemma

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo Gemma,

Wanneer je dochter ongeveer 700 ml per 24 uur drinkt is dit prima. Deze hoeveelheid kan je bijvoorbeeld over 6 voedingen verdelen. Dit kan je op je dochter afstemmen, wat voor haar prettig is en waar ze het goed op doet.
    Verder is het goed om het drinktempo in de gaten te houden. 15-20 minuten is een goed drinktempo, dan gaat het niet te snel maar ook niet te langzaam.

Groeten Angelique

3. gemma87

gemma87 Actief lid

Mar 14, 2011
    371
    2
    18
    hoi

heb je evt een klein schematje als richtlijn ?
    gr gemma

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Gemma,

Het is normaal dat je nu nog niet echt een schema hebt hoor! Je kunt dit een beetje aan je dochtertje overlaten, als je maar wel in de gaten houdt dat ze per dag maximaal ongeveer 700 ml drinkt.

Als je een schema wilt hebben , dan kan ik me voorstellen dat je 5 voedingen van 120 ml per dag geeft, of als dat nog niet lukt maximaal 3 van 120 ml en 3 van 90 ml (totaal 6 voedingen per dag). Dan kom je rond de 700 ml uit.

Groetjes Linda

5. gemma87

gemma87 Actief lid

Mar 14, 2011
    371
    2
    18
    ze krijgt nu alle flessen 120 met mind4er hoef ik niet aan te komen dat pikt ze niet :D..
    ze zit ook nog steeds op 7 voedingingen want 4 uur red ze echt nog niet ...

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hoi Gemma,

Dat klinkt als een hongerig babytje! Het is wel belangrijk om maximaal rond de 700 ml uit te komen voor het gewicht van je dochtertje.

Hoe snel drinkt ze haar flesje leeg? Als dat sneller gaat dan 15-20 minuten kan je misschien een kleiner speentje proberen. Een beetje extra water bij de fles (10-20 ml) mag ook altijd. Anders is misschien een voeding voor hongerige baby's een idee (bv. Friso Extra).

Groetjes Linda

Share This Page