Creatieve hulp gezocht :)

Discussie in 'De lounge' gestart door Flamingooo, 27 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

We zijn afgelopen week voor het eerst op vakantie geweest met onze dochter en ik heb zand meegenomen van het strand omdat ik voor haar zoiets wil gaan maken.
    Bekijk bijlage 579086 Bekijk bijlage 579087

Ik zoek alleen nog een goede manier om aan te geven waar het zand vandaan komt. Vind de opties in de voorbeelden niet zo mooi. De eerste echt ronduit lelijk :p en de tweede mwah.

Ik ben ook nog niet overtuigd van waar ik het zand in ga doen dus tips op dat gebied zijn ook welkom.

2. Manque

Manque Niet meer actief

Je kunt met een dremel letters in glas graveren, maar dat vergt een beetje oefening en een bepaald soort glas.

Er is ook zoiets als glasverf, waarmee je direct op het glas kunt schrijven. Van Marabu bijvoorbeeld.

Flamingooo vindt dit leuk.
  3. fafa

fafa Niet meer actief

Maar dan moet je wel een hele vaste hand hebben en goed kunnen handletteren. Als je dat niet al goed kan op papier, zou ik er op glas niet aan beginnen. Niks zo lelijk als slordige letters.

(vindt de grafisch ontwerper in mij)

puzzelstukje, Blijdorp, Ysabella en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Heb je een mooi handschrift? Dan kan je het met een marker op het glas schrijven

Flamingooo vindt dit leuk.
  5. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Hoe je aan kan geven waar het zand vandaan komt ben ik nog over aan het nadenken.. Ik zou in plaats van een glazen vaas een 3d fotolijst gebruiken om het zand in te doen. Super leuk om op te hangen of neer te zetten. Je heb van die wereldkaarten waar je met een punaise aan kan geven in welke landen je geweest bent. Misschien op die manier een verwijzing maken.. maar hoe dan precies daar ben ik ook nog niet over uit. Ben gewoon hardop aan het nadenken nu :oops:.

Edit: zoiets bedoel ik
    https://www.radbag.nl/catalogsearch/result/?q=Wereldkaart

fafa en Flamingooo vinden dit leuk.
  6. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

ik heb als jonge tiener heel verdienstelijk glas gegraveerd bij mijn tante. simpelweg met een voorbeeld achter het glas geplakt. maar goed, ik ben later wel opgeleid tot grafisch ontwerper, dus misschien zat het talent al wel in mij. :D

Flamingooo en Manque vinden dit leuk.
  7. Manque

Manque Niet meer actief

Zo leerde ik het ook aan mijn studenten, met een geprint voorbeeld achter het glas. Dan is het een kwestie van overtrekken. Maar een beetje talent en een vaste had maken wel degelijk het verschil :)

Flamingooo en Whysteria vinden dit leuk.
  8. Flamingooo

Bedankt alvast voor de leuke ideeën!

@Kipsate de 3D lijst ga ik zeker overwegen.

En ik denk dat ik op alle opties op het glas eerst moet gaan oefenen haha :D. Maar ik heb gelukkig alle tijd.

@fafa ben het helemaal met je eens dat het er dan wel goed uit moet zien. En niet zo van ik wil wel maar ik kan eigenlijk niet.

Kipsate vindt dit leuk.
  9. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

#9 DastyQueen, 27 jun 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jun 2018
    Of zo een mooie wereldkaart en dan van die inie minie flessenpost flesjes eraan bevestigen met wat zand erin en dat dan op de plek waar je geweest bent.

edit. zoeits zeg maar. Bekijk bijlage 579096

en er bestaan ook verschillende van dit soort decoratie lijsten in 3d met wereldkaart erin, daar zou je met punaises de plekken kunnen markeren en in de rand allemaal van dit soort flesjes verzamelen.

10. Kipsate

Kipsate Fanatiek lid

22 jul 2015
    1.224
    1.240
    113
    Kijk, samen komen we er wel ;):D

DastyQueen vindt dit leuk.
  11. Flamingooo

Oeh dat is ook erg leuk!

12. DastyQueen

heb mijn idee nog even aangepast met fotos erbij! :thumup:

13. Flamingooo

Heel leuk. En beter ook denk ik. Want in die foto’s uit mijn OP zijn het allemaal heel afwijkende kleuren. Maar de kans dat het volgende strand qua kleur lijkt op dit strand is best aanwezig en dan is het effect helemaal weg.

14. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

ik denk inderdaad dat de grootste uitdaging bestaat uit de verschillende kleuren zand. ik vermoed dat er in jouw voorbeelden iemand heeft lopen sjoemelen...
    l

15. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Je kunt transparante stickerpapier kopen. Dan kun je alles wat je wilt erop printen en dan op het glas plakken.

16. Flamingooo

Daar ben ik ook vrij zeker van :roflmao: ach ik heb het eerste zand en kan nog heeeul lang nadenken over wat ik er mee ga doen. Bij het tweede zand kijken we wel weer verder.

17. fafa

fafa Niet meer actief

Ik heb ook een aantal jaren zand gespaard. Ik had op een gegeven moment een soort pyramide van kleine glazen potjes gebouwd. En dat waren ook best heel verschillende kleuren. Zonder vals te spelen. ;)

Nou zocht ik ze er ook wel op uit natuurlijk. Als ik 2 weken op vakantie was en ik tijdens een uitstapje een opvallende kleur zand zag (heel roodachtig, licht of juist donker) nam ik dát mee. Niet het saaie beige zand waar ik de overige 13 dagen overheen sjokte.

Whysteria en DastyQueen vinden dit leuk.
  18. DastyQueen

@Flamingooo dat kun je ook nog doen in iets van een houten theedoos (of iets gelijks met kleinere vakjes evt. zelf timmeren) met glazen deksel en dan in elk vakje zand en bovenop de deksel dan zo een sticker met locatie en jaartal.

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ik denk aan etspasta, maar dan heb je ook een snijmachine nodig. :roflmao:

20. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Wij hebben van de action een glasstift, met een beetje leuk handschrift ziet dat er heel gezellig uit.

Deel Deze Pagina