I know, jullie zijn geen huisartsen.. maar heeft er iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Mijn dochter heeft op haar wang een rode bult zitten die warm aanvoelt, hij komt en gaat. De afgelopen tijd heeft ze hem al vaker op haar gezichtje gehad maar ik dacht: die verrekte muggen, hebben ze haar nu weer op dezelfde plek gestoken.. (beetje dom misschien) Nu valt het mij op dat hij ook warm aan voelt.. wat zou het kunnen zijn? “Het gaat dus om de rode plek onder haar oog” de rest qua rode vlekken heeft ze sinds vanmorgen ineens erbij gekregen“
Wat een mooi meisje! Het lijkt ontstoken, heeft ze zichzelf misschien gekrabt oid? Ik denk dat je er inderdaad verstandig aan doet om even de dokter te bellen.
Het zit er al ruim 4 weken en komt en gaat steeds weer.. het begon met een paar muggenbulten maar lijkt nu dus wel echt anders. Morgen middag kan ik met haar langs de huisarts, toch maar even checken!
Lijkt wel een beetje op een allergische reactie. Iets wat ze via haar handjes in het gezicht wrijft, zo zag een kennis van mij er jaren terug uit en die bleek een nikkelallergie te hebben. Heb je plantjes in huis, huisdieren, iets nieuws aangeschaft?
Geen planten waar ze bij kan, niks anders dan normaal gegeten of gedronken en we hebben geen huisdieren of ineens ander wasmiddel.. Het enige wat ik mezelf kan bedenken is haar knuffelbeer.. dat is haar grote liefde en zit aan haar vast geplakt, daar ‘pulkt’ ze aan.. maar die heeft ze al ruim een jaar en die bult is echt pas van een paar weken
Gewoon even bij de huisarts laten zien, kan ook een eczeemplek zijn, hebben mijn kinderen okmregelmatig gehad toen ze nog klein waren en dan altijd op dezelfde plek, ook wel allergische aanleg.
Herkenbaar! Ik sta op bijna al mijn jeugdfoto’s met net zo’n rode vlek op mijn gezicht. Die kwam en ging ook, en uiteindelijk weggebleven. Wat het is geweest, geen flauw idee.
Mijn kinderen kregen deze plekken van mayonaise, heeft ze dat soms gegeten? Daar waar de mayo op hun huid kwam ontstonden deze olekken
Ja! Met mayonaise heeft ze ook van die plekken, maar dan worden ze gewoon rood, en niet warm en dik. Dus er zit wel verschil in de plek van nu en ‘normaal’ met mayonaise
Opzich lijkt mij dit een goed eerste advies. Mocht het niet werken na een week en/of de klachten verergeren dan neem ik aan dat je gewoon weer terug gaat en dan zal hij/zij wel verder onderzoeken toch?
Als het eczeem is kan het helpen hoor. Ik smeer mijn zoon 3 keer per dag helemaal met vaseline in, zo blijft het onder controle. (wel vaseline van de apotheek,)
Het lijkt niet op eczeem.. mijn zoon heeft eczeem en dat is echt niet te vergelijken met dit. Maar we gaan ‘t zien!