Mijn visie hierover: Met dingen als glaasje draaien en een ouijabord trek je al gauw de lagere entiteiten aan...deze kunnen zich zelfs voordoen als een overleden dierbare. Je hebt grote kans op "auralifters" die komen je aura binnen en blijven daar,vooral tieners die door hormonale werking bijv gaten in hun aura hebben zijn een gemakkelijk doelwit. Er gaan dingen mis, je krijgt vervelende dromen waarin je je aangevallen voelt of krijgt nachtmerries, ineens een dodelijke vermoeidheid, stemmen horen, maar ook in huis koude tochten voelen(je kunt ze meenemen van huis tot huis),voetstappen horen terwijl je weet dat er niemand boven is, het hard kraken van de trap alsof er iemand vanaf loopt. Dan zijn er nog de bedorven luchten, die zonder aanwijsbare oorzaak zomaar ergens in huis hangen , angsten etc. Thuis werden we er ook al vroeg voor gewaarschuwd.
Om ff een beeld t geven van wat ik heb meegemaakt. -Nadat mijn opa was overleden heb ik een aanwezigheid "gezien". Het voelde zo sterk dat dat mijn opa was dat ik het zeker weet. -Op de basisschool had ik een vriendinnetje wiens moeder allemaal boeken over het bovennatuurlijke had. We zijn daar eens met zn tweeen in gaan lezen en hadden 1 en ander uitgeprobeerd. We dachten dat er niks gebeurde totdat haar moeder de deur los deed en we allebei een gedaante zagen die voor haar stond (menselijke vorm maar verder heel wazig). We hebben fikse straf gehad. -Met een vriendin ging ik een geest oproepen...We dachten eerst dat er niks gebeurde totdat ineens ALLE kaarsen op mijn slaapkamer tegelijk uit gingen. Toen zijn we maar snel opgehouden. Dan nog wat vreemde gebeurtenissen. -We gingen verhuizen naar ons vorige huis, appartement waar van de bewoonster was overleden. Op de slaapkamer flikkerde de lamp continu, dus voor de gein zei ik: Kappen ouwe, geen fratsen he! En toen hield het op... Lamp heeft nooit mer geflikkerd. -De vader van mijn man leeft niet meer. Ik heb hem nooit gekend. We hadden een foto van hem in de kamer staan. Zo'n lijstje met onderaan een steuncirkeltje waardoor de foto dus achterover ligt. Ik was en x alleen thuis en toen viel die foto zo ineens voorover! -Toen mijn man en ik nog niet samenwoonden ging zijn moeder een keer op vakantie. Ik bleef bij hem slapen. We hadden savonds gedoucht en de douchedeur(schuifdeur) open laten staan. De ramen waren allemaal dicht omdat het best koud was. Middenin de nacht, een vette knal. We zaten beide rechtop in bed. Volgende ochtend: De douchedeur was dicht!
Off topic: Is gtst niet sowieso een kindonvriendelijke soap? Er komen wel meer heftige onderwerpen zoals drugsgebruik aan bod.... On topic: Geen ervaring, maar ik geloof er heilig in en zal het dan ook nooooit proberen!
Nee en zou dit ook niet willen laat staan durven! ik snap ook niet waarom mensen dat wel doen, je hoort er toch veel enge dingen over! misschien als je jong bent uit nieuwschierigheid maar brrr nee dankje
het is ook zeer dom om eraan te beginnen, helaas was ik in die tijd erg veel bezig met dat soort enge dingen... ik had toen der tijd ook een erg goedlopende wiccan website... en samen met de leden deden we ook enge dingen.... dit is wel járen geleden en heb dat helemaal afgesloten en alles wat me eraan herinnerde verbrand in een grote vuurkorf.... was meer de spanning in het ontwetende.... kan me nu niet meer voorstellen waarom ik zoiets kicken vond.... zwaar gestoord gedrag was dat..... ik werd ook vaak gewaarschuwd door vrienden die op para beursen stonden.... maarja... ik gaf er geen gehoor aan... totdat ik dus na het glaasje draaien dacht dat doe ik nooit weer!! ben toen direct met alles gekapt...
Ik geloof er zelf niet in, ook nooit gedaan. Over GTST, ik denk dat ze het nu even over dat glaasje draaien hebben en dat er dan iets gaat gebeuren. Ze gaan dan vast laten zien dat het óf gevaarlijk is óf onzin is. In elk geval iets zodat 'kinderen' het niet meer willen doen. Dat is vaak met van die thema's die ze daar hebben en ik kan zelf niet anders denken dan dat dit weer zo iets is.
Bij het idee alleen al krijg ik de kriebels Van alle dingen die onverklaarbaar zijn word ik knettergek, ik moet weten hoe iets kan anders is het eng
Ben wel benieuwd naar wat er gebeurd is...maar als je het niet wil vertellen kan ik dat best snappen. Ik zou het nooit doen, ben echt een schijterd op dat gebied! Bij het lezen van dit topic krijg ik al rillingen.
Maar zou het niet zo kunnen zijn dat je je misschien dingen in je hoofd haalt, juist omdat je glaasje hebt gedraaid? Tenminste, als ik een enge film kijk en s'nachts er over na ga denken ga ik me ook dingen inbeelden. Dan kan varieren van een krakende trap, voetstappen horen, het idee hebben dat er "iets" is of dat er iets voor het raam staat, en soms is het dan ook net alsof het ineens kouder wordt in onze slaapkamer.
ik heb een verhaal van vroeger. toen ik op het internaat zat. een paar uit mijn groep wilde dat ook weleens proberen. ik ben niet zo voor dat soort dingen dus ik was elders die avond het ding schijnt bewogen te hebben en bla bla. het fijne weet ik er ook niet precies van. degene die allemaal vragen had gesteld had geen rust meer. ze wilde op laatst niet meer in haar slaapkamer zijn, ervan overtuigd dat er iemand was. laat ze nu net de mooiste kamer van de hele groep gehad hebben. dus ik heb met haar geruild, nooit ergens last van gehad. mijn mening, waar je geen verstand van hebt kun je beter niet in gaan zitten modderen. laar de geesten gewoon met rust. los van het feit of het al dan niet mogelijk is.
Ik geloof wel dat er iets is maar ik begin er absoluut niet aan! Ik ben er veel te schijterig voor hihi Gister weer eens ghost wisperer gekeken na hele lange tijd en vannacht gelijk weer gedroomd over geesten Mietje dat ik ben hihi
Heb het nooit gedaan en zal het ook nooit doen. Niet alleen vanuit eigen principes maar ook vanuit geloofsovertuiging. We moeten ons er gewoon niet mee bezig houden want je hebt geen idee wat je je op de hals haalt door je deur open te zetten en contact te leggen met de 'andere wereld'. Het is gevaarlijk. Ik had vroeger een meisje in de klas die samen met haar vriend en nog 2 mensen ging glaasje draaien in een hotel. Ze vertelde dat ook gewoon in de klas. Er schijnen allemaal enge dingen gebeurd te zijn die nacht. En daar bleef het niet bij want thuis werd ze ook vaak lastiggevallen. Sinds ze dat gedaan had was ze trouwens ook een heel ander meisje. Stil en afwezig. Het meest enge van alles is dat dat hotel de volgende dag helemaal afgebrand is.
Ik zou het ook nooit doen! Ten eerste vanuit geloofsovertuiging, ten tweede omdat ik van mening ben dat je geen spelletje moet spelen met geesten/entiteiten. Je hebt geen idee waar je je mee in laat. Maar wat ik niet helemaal verwacht had, is dat vrijwel iedereen hier die mening lijkt te hebben. Zijn er uberhaupt wel mensen die er geen problemen mee hebben en het 'gewoon' doen?
Weet natuurlijk niet of het echt is, misschien wel ontzettend goed geacteerd..maar wat je eigenlijk ziet is hoe 'iemand' bezit neemt van dat meisje..en hoe ze op het laatst weer bij komt en iets van bloed uit haar mond verliest.
Ik vind het een heel dom én gevaarlijk spel. Meer zeg ik er niet over. Vind het trouwens be-lache-lijk dat ze het in GTST zo naar voren halen. Wat zullen al die tienermeisjes wel niet doen. Ok nu echt klaar