glaasje drinken

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Hansje123, 17 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ook blijkt dat de vrouwen die af en toe nog iets drinken tijdens de zwangerschap meestal hogeropgeleide vrouwen zijn met een hoger inkomen dan vrouwen die helemaal niks hadden gedronken. Deze betere sociale achtergrond zou ook een rol kunnen spelen.

zo zie je maar dat hogeropgeleide niet gelijk slimmer zijn dan lager opgeleide, LOL.

ff ontopic:

Ik heb nooit een druppel gedronken, ik hield mezelf steeds voor. Direct is er wat met mn kind na de geboorte, dan ga je jezelf je hele leven afvragen: Lag het aan dat ene glaasje.

En daarnaast, dat ene glaasje, komop, dat kan je toch wel missen...

2. Stippeltje

Stippeltje Bekend lid

14 okt 2009
    612
    0
    0
    NULL
    NULL
    ff off-topic:

@ Devilschase: Natuurlijk moet je een man nemen zoals ie is, maar je moet 'm niet zo laten.
    LOL LOL LOL :D :D :D LOL LOL LOL
    Mwoehahahaha..., Humor!

3. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Ik wil dus niet thuis bevallen :D. En ik veroordeel overigens niemand die wel alcohol drinkt hoor, maar ik begrijp alleen niet waarom sommige er voor kiezen het wel te doen terwijl alcohol gewoon niet gezond is voor je ongeboren kind. Het is zowiezo niet heel erg gezond, maar dat is wat anders :p. En ik ben geen drinker, maar zeker niet vies van een lekker wijntje op z'n tijd, alleen niet tijdens m'n zwangerschap. En dat kost me dan ook geen greintje moeite.

Ach, iedereen moet lekker doen waar zij zich goed bij voelt!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Een ziekenhuis bevalling is geen garantie voor een veilige bevalling. In een ziekenhuis staat een gyn ook niet direct aan je bed en hetzelfde geldt voor een kinderarts. De tijd dat een gyn / ka nodig heeft om bij jou te komen is in veel gevallen net zo groot als de tijd die je nodig hebt om van huis naar het ziekenhuis te komen.
    Onder normale omstandigheden is een ziekenhuisbevalling gewoon een verplaatste thuisbevalling (andere locatie). Het overgrote deel van de bevallingen verloopt normaal, zonder complicaties. Het strekt dus echt te ver om alcohol en thuis bevallingen met elkaar te vergelijken!

Het is natuurlijk wel zo dat als je je hele zwangerschap lekker veel gezopen hebt (en dat is heel wat anders dan een glaasje af en toe) je maar beter kunt bevallen in het ziekenhuis en vooraf zorgt dat de KA aan je bed staat want de kans dat er iets is met je kindje is erg groot ;)

5. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0

:D:D:D hier kan ik het alleen maar mee eens zijn!

6. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    soms wordt een half glaasje rode wijn zelfs geadviseerd...

7. Alita

Alita Niet meer actief

:p....helemaal mee eens!!

8. Alita

Alita Niet meer actief

wie adviseert dat dan?:$

9. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    een paar jaar geleden was dat, toen had ik een collega en die had heel veel last van spataders en ik geloof ook een hoge bloeddruk, weet niet meer precies hoe dat zat. Haar vk adviseerde dat toen, een paar keer per week een half glaasje rode wijn. Omdat dat de bloedsomloop stimuleert en het minder slecht is om dat beetje rode wijn te drinken als een slechte bloedsomloop. Maar ik zeg al, weet niet meer precies hoe het zat he.

10. Alita

Alita Niet meer actief

raar verhaal idg....ik heb ook hoge bloeddruk gehad, ivm zwschapsvergiftiging, maar als mij een arts zoiets zou zeggen zou ik hem toch eens vreemd aankijken....haha zou mooi zijn.
    Vindt ik hetzelfde dat vrouwen moeten doorroken want de stress van het stoppen is niet goed....

Deel Deze Pagina