Kledingruilparty - hoe aanpakken?

Discussion in 'De lounge' started by prettymum, Oct 1, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. prettymum

prettymum Niet meer actief

Wie heeft er al eerder een Kledingruilparty georganiseerd? Er zijn denk ik verschillende manieren om het praktisch aan te pakken dus ik ben benieuwd welke systemen er al uitgeprobeerd zijn en hoe dat werkte.

Ik heb het een keer eerder gedaan met acht meiden en toen hebben we gewoon alles neergelegd en heeft iedereen iets uitgezocht. Ging toen prima. Maar nu zullen er ws meer mensen komen dus moet het wellicht iets gestructureerder.

2. mol81

mol81 Niet meer actief

Haha, ik had vorige week een topic geopend over een kledingruilbeurs in het noorden van het land. Helaas weinig reactie. Ik zie dat je ook in het noorden woont? Organiseer je de beurs voor vriendinnen of zoek je nieuwe ruilgenoten?

Wij deden altijd eerst een korte showronde. Iedereen liet snel zien in een kringetje wat zij mee had. Als iedereen geshowd had kon er gepakt en gepast worden.

3. prettymum

prettymum Niet meer actief

Hey Mol, jouw topic zag ik idd voorbij komen! Wij gaan een soort reünie met vriendinnen doen en dit leek ons wel erg leuk. Bij dat showen kun je er natuurlijk meteen een hilarisch verhaal bij doen omdat het zo'n miskoop was ofzo. Klinkt leuk, dank voor de tip!

4. Aude

Aude Bekend lid

Jan 8, 2009
    776
    0
    0
    Lijkt mij alleen wel moeilijk wat betreft de kledingmaat, ik heb zelf xs maar niemand in mijn vriendinnengroep met deze maat :( het moet dan wel enigzins matchen qua maat?!

5. Selly

Selly Actief lid

Feb 22, 2010
    222
    0
    16
    NULL
    NULL
    Als er echt veel mensen komen, zou ik kijken of je van die kledingrekken op wieltjes ergens kunt regelen en dan de spullen per soort bij elkaar hangen (dus jasjes bij jasjes, rokken bij rokken etc.).
    Dan zou ik bijvoorbeeld 2 rondes of 3 (afhankelijk van jullie uithoudingsvermogen haha) doen dat je spullen kunt uitzoeken en daarna passen en dan wat je niet wilt weer terughangen voor de volgende ronde.
    In elk geval veel plezier, ik ga er net weer eentje organiseren met mijn (schoon)zussen, altijd een succes.

Groetjes,
    Selly.

6. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    ooo wat leuk!!!

ik wil oooooooook!!! :)

7. mroos

mroos Niet meer actief

Wij doen het altijd met vriendinnen. Eerst laat iedereen haar aankoop zien en kan de rest aangeven of er interesse in is. Mocht er 1 zijn, dan mag uiteraard diegene het hebben, mochten er twee zijn dan kunnen ze overleggen en mochten er drie of meer zijn dan doet het kledingstuk mee in het spel.

Je begint door omstebeurt een kledingstuk te pakken en als alles is opgedeeld begint het dobbelspel. De regels verzinnen we telkens opnieuw.
    Gooi je bijv:
    1. 1 kledingstuk naar links
    2. 1 kledingstuk naar rechts
    3. 1 kledingstuk ruilen met iemand naar keuze

etc..

1 iemand zet een wekker en zodra die afgaat weet je wat je kunt houden. Daarna wordt er uiteraard altijd gepast en onderling nog veel geruild/weggegeven maar het is de garantie voor een leuke avond:).

8. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Jep hier, wij hebben een aantal weken van tevoren uitnodigingen verstuurd met daarop onze adressen waar de kleding van te voren kon worden ingeleverd, vervolgens hebben wij de kleding bij mijn schoonzusje thuis op rekken etc. gehangen en er een echte kleding winkel van gemaakt dus op maat gelegd en op spijkerbroek, sieraden, brillen, zomerkleding etc. Verder hebben we de hal (groot met een spiegelwand) omgetoverd tot grote paskamer :) we hadden er tegelijkertijd wel een high tea bij en iemand die mensen masseerde en nagels lakte... Was heel gezellig ook handig is een tassenmand met plastic tassen en naamstickers zodat iedereen alles gelijk in zijn plastic tas kon stoppen :D... Gewoon lekker gratis shoppen het leuke is dat je elkaar goed kunt helpen en dat iedereen met iets leuks naar huis is gegaan (of eigenlijk meerdere dingen ;)) ik denk dat iedereen gemiddeld 2 tassen vol had... echt superleuk om te doen want het zijn kleren die je zelf niet meer draagt!

P.S. ik denk dat er zo'n 25-30 meiden waren wel een beetje krap maar ontzettend gezellig ;) we liepen trouwens lekker door elkaar heen je krijgt dan ook dat mensen bij je aankomen van he dit vond ik echt iets voor jou pas eens enz :D... je moet het niet erg vinden om je uit te kleden waar andere vrouwen bij zijn ;)

Share This Page