Ik wil iets aan jullie voorleggen vooral omdat ik er zelf geen kwaad in zie en mijn man ook niet. Sinds ik op een vaste locatie werk heb ik ook een grote vaste klantenkring ontwikkeld. Ik ben goed gebekt en kan daardoor flink met de voor 90% mannelijke klanten mee ouwehoeren. Nu heb je natuurlijk altijd wel mannen die niet onder stoelen of banken steken dat ze "wel een beschuitje zouden willen eten" waarop mijn antwoord dat ook heel duidelijk is dat ik daar niet van gediend ben. Mijn directeur weet ook dat het allemaal goed zit en vind het juist fijn dat er een grote klantenkring is. Maar nu... Door de leuke plaats herkenning van facebook krijg ik dus steeds vaker vriend suggesties van facebook van mensen die vaak op dezelfde locatie zijn. Nu word ik dus uitgenodigd door een van de vaste klanten. Ik heb daar geen zin in en dat verwijder ik. Maar nu knaagt er in eens iets van wat als hij boos word omdat ik geen vrienden wil zijn en er komt gezeur over...... Begeef ik mij hiermee op glad ijs of is het gewoon prima dat ik geen gehoor geef aan zijn verzoek?
Je kan het toch uitleggen waarom je hem (en anderen) niet accepteert? Geen klanten/ werk op je prive fb. lijkt me helder
Dat is helemaal prima dat je daar geen gehoor aan geeft. Fb is prive en als jij daar geen klanten op wilt is er niemand die jou daar op kan aanspreken hoor!
Als je gezeik zou krijgen als volwassenen onder elkaar, omdat de een niet vriendjes wil zijn met de ander op Facebook, lijkt me dat niet erg gezond...
Ik denk eerder dat iemand zich op glad ijs begeeft door klanten of andere zakelijke relaties op facebook en daarmee in je privéleven toe te laten.
Kun je je instellingen niet zo zetten dat je moeilijk vindbaar bent op fb? Dus dat alleen vrienden van vrienden je kunnen vinden? En een onherkenbare foto en fictieve achternaam? Edel Weiss, zeg maar, maar dan met je eigen naam? Ik zou het vriendschapsverzoek ook niet accepteren.
Als die persoon er over begint of je het vriendschapsverzoek hebt gelezen, dan zou ik antwoorden dat je werk en privé gescheiden wilt houden. Daar moet hij/zij maar begrip voor hebben.
Voor dat soort contact heb ik linkedin dus ik weiger op facebook en maak vervolgens connectie via linkedin.
Nee hoor ik doe dat ook niet. Zat klanten of leveranciers die dat willen of doen maar ik accepteer niet. Nooit vragen of klachten over gehad ook...Facebook is prive en LinkedIn gebruik ik zakelijk. Ik connect dan meestal gewoon via LinkedIn!
Ik heb mijn profiel al zo afgeschermd dat je nagenoeg niets kan zien dus dat scheeld. Profielfoto ja die dan wel 😂 kun je zien. En mijn achternaam noem ik bij klanten eigenlijk nooit vanwege dit. Het is puur die gedeelde locatie
Ik zeg altijd ik heb linkedin voor mijn werk en Facebook als privé account. Waarom zou iemand daar boos om worden?
Beetje kinderachtig ook toch als volwassenen boos zouden worden omdwt ze niet worden geaccepteerd als vriend op FB 😁