Glad ijs?

Discussion in 'De lounge' started by edelweiss, Apr 7, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Ik wil iets aan jullie voorleggen vooral omdat ik er zelf geen kwaad in zie en mijn man ook niet.

Sinds ik op een vaste locatie werk heb ik ook een grote vaste klantenkring ontwikkeld.
    Ik ben goed gebekt en kan daardoor flink met de voor 90% mannelijke klanten mee ouwehoeren.

Nu heb je natuurlijk altijd wel mannen die niet onder stoelen of banken steken dat ze "wel een beschuitje zouden willen eten" waarop mijn antwoord dat ook heel duidelijk is dat ik daar niet van gediend ben.

Mijn directeur weet ook dat het allemaal goed zit en vind het juist fijn dat er een grote klantenkring is.

Maar nu... Door de leuke plaats herkenning van facebook krijg ik dus steeds vaker vriend suggesties van facebook van mensen die vaak op dezelfde locatie zijn.

Nu word ik dus uitgenodigd door een van de vaste klanten. Ik heb daar geen zin in en dat verwijder ik.
    Maar nu knaagt er in eens iets van wat als hij boos word omdat ik geen vrienden wil zijn en er komt gezeur over......

Begeef ik mij hiermee op glad ijs of is het gewoon prima dat ik geen gehoor geef aan zijn verzoek?

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Je kan het toch uitleggen waarom je hem (en anderen) niet accepteert?
    Geen klanten/ werk op je prive fb.

lijkt me helder

3. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dat is helemaal prima dat je daar geen gehoor aan geeft. Fb is prive en als jij daar geen klanten op wilt is er niemand die jou daar op kan aanspreken hoor!

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Als je gezeik zou krijgen als volwassenen onder elkaar, omdat de een niet vriendjes wil zijn met de ander op Facebook, lijkt me dat niet erg gezond...;)

5. klarinet

klarinet Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    2,985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik vind het heel begrijpelijk. Facebook is prive. Ik zou precies hetzelfde handelen!

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,766
    18,911
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik denk eerder dat iemand zich op glad ijs begeeft door klanten of andere zakelijke relaties op facebook en daarmee in je privéleven toe te laten.

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zou aangeven dat je werk en privé graag gescheiden wil houden, je goed recht.

8. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Kun je je instellingen niet zo zetten dat je moeilijk vindbaar bent op fb? Dus dat alleen vrienden van vrienden je kunnen vinden? En een onherkenbare foto en fictieve achternaam? Edel Weiss, zeg maar, maar dan met je eigen naam?

Ik zou het vriendschapsverzoek ook niet accepteren.

9. cactusje

cactusje VIP lid

Feb 12, 2015
    6,752
    1,993
    113
    Mee eens

10. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,866
    5,104
    113
    Ik ook. Niet meer dan logisch ook.

11. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

Sep 15, 2008
    2,803
    70
    48
    Female
    Dit zou mijn antwoord ook zijn.

12. dreumesje

dreumesje VIP lid

Jan 7, 2014
    7,561
    1,863
    113
    Female
    Dit dus

13. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Als die persoon er over begint of je het vriendschapsverzoek hebt gelezen, dan zou ik antwoorden dat je werk en privé gescheiden wilt houden.
    Daar moet hij/zij maar begrip voor hebben.

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tsjah ik werk in een sportschool, en ik wijs ook zo'n beetje alle vriendverzoeken af.
    Jammer dan.

15. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

Feb 16, 2015
    4,272
    3,239
    113
    Female
    Voor dat soort contact heb ik linkedin dus ik weiger op facebook en maak vervolgens connectie via linkedin.

16. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

Sep 15, 2008
    2,803
    70
    48
    Female
    Mooi alternatief!

17. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Nee hoor ik doe dat ook niet. Zat klanten of leveranciers die dat willen of doen maar ik accepteer niet. Nooit vragen of klachten over gehad ook...Facebook is prive en LinkedIn gebruik ik zakelijk. Ik connect dan meestal gewoon via LinkedIn!

18. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Ik heb mijn profiel al zo afgeschermd dat je nagenoeg niets kan zien dus dat scheeld. Profielfoto ja die dan wel 😂 kun je zien. En mijn achternaam noem ik bij klanten eigenlijk nooit vanwege dit. Het is puur die gedeelde locatie

19. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

Jan 24, 2015
    1,841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Ik zeg altijd ik heb linkedin voor mijn werk en Facebook als privé account.

Waarom zou iemand daar boos om worden?

20. LMSB

LMSB Fanatiek lid

Feb 24, 2017
    3,994
    3,321
    113
    Beetje kinderachtig ook toch als volwassenen boos zouden worden omdwt ze niet worden geaccepteerd als vriend op FB 😁

Share This Page