speciaal systeem om een maxi cosi in de auto te klikken?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Angel Eyes, Apr 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hallo,

Ik hoorde van iemand laatst dat als je de maxi cosi in de auto wilt gebruiken dat je daar een bepaald kliksysteem o.i.d. voor nodig hebt.

Ik dacht namelijk dat de maxi cosi gewoon in de auto gezet kon worden, en dan met de gordels vastgemaakt moest worden.

kan iemand vertellen hoe dit zit?

thnxs!

2. munt

munt Actief lid

Dec 11, 2005
    290
    0
    0
    friesland
    JA DAT IS TOCH OOK ZO

3. Angel Eyes

wat een kliksysteem of gewoon in de gordels?

4. erlida

erlida Fanatiek lid

Oct 2, 2006
    1,999
    0
    0
    beidde,je kan hem op de isofix plaatsen,maar je kan hem ook gewoon met gordels vastmaken.....die van ons wel teminste ;)

5. Racebabe

Racebabe Fanatiek lid

Mar 16, 2007
    3,491
    0
    0
    administratief mdw
    in Twente
    Die van ons gaat gewoon in de gordels, wellicht dat de nieuwere modellen beide mogelijkheden hebben.

Racebabe

6. Angel Eyes

thnx!
    ik heb net maar even gebeld naar prenatal die legde het als volgt uit:

Je hebt 3 manieren
    1. de maxi cosie gewoon met de gordels vast maken
    2. een easybase gebruiken, dan zit dat ding vast met gordels en je klikt je cosi er zo in (easybase kost 109 euro)
    3. een easybase fix gebruiken alleen is dit alleen maar mogelijk bij bepaalde soort auto's. onze auto'is 10 jaar oud en dat kon zoiezo niet zei ze. (asybase fix kost 149 euro)

dus voor ons blijft alleen 1 en 2 over.

7. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Wij hebben optie 3 gekocht (werkt hetzelfde als optie 2) en het lijkt ons heel erg makkelijk, je hoeft niet meer telkens met die gordels te klooien om die maxi cosi vast te zetten.
    Wij hebben een tweedeurs auto, dus niet echt makkelijk om dan voorovergebogen te gaan staan hannesen. :D

8. liselotte

liselotte Actief lid

Jun 11, 2006
    446
    0
    0
    Wij hebben een vrij nieuwe auto en dat was zo fijn, want er zat isofix in. Dat is het nieuwste systeem om de maxi cosi vast te klikken. We moesten alleen wel even 150 euro betalen voor dat systeem. En dan komt de maxi cosi er nog bij.
    Wij vonden dit voor de ongeveer 9 maanden dat het kindje erin zit erg veel geld en hebben gekozen voor het normale systeem. We hebben de maxi cosi bij de kinderwagen gekregen en die zetten we gewoon en heel makkelijk met de riemen vast!

Liefs liselotte

9. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Hier gewoon met de gordel! Lijkt mij idd ook een vrij dure uitgave voor die paar maanden dat je de maxi-cosi gebruikt ;)

10. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Ach, gemak dient de mens..... voor die 150 euro ben ik van een hoop ergernis af ;)

11. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij hebben ook de maxicosi met isofix systeem. Geweldig handig en ook heel veilig. Als de maxicosi alleen met een gordel vastzit kan er toch nog beweging inkomen bij een botsing. Met isofix zit íe veel vaster.

12. Pendrag

Pendrag VIP lid

Jul 26, 2006
    6,458
    1
    0
    Kan het volgende stoeltje, als je kindje wat groter is, ook met isofix worden vastgezet?

Mijn auto heeft trouwens geen isofix, wij gebruiken dus de gordel.

13. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Wij hebben een easy base gekocht omdat onze auto geen easy fix had en bevalt trouwens erg goed! Maxicosi kan je er zo inklikken binnen 2 sec.

14. Wendy06

Wendy06 Actief lid

Jun 26, 2006
    437
    0
    0
    Velserbroek
    zou je zo'n easy base niet ook "gewoon" tweedehands kunnen kopen? scheelt toch weer...!

effe op marktplaats speuren! :)

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    En bij de Baby-Dump (in Veenendaal) zijn ze sowieso goedkoper dan de prenatal, easybase is 89 euro en easyfix geloof ik 109 euro.

16. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    3,914
    0
    0
    ergens in het gezell
    Wij hebben ook de easybase gekocht.
    Die verkoper liet ons zien dat wanneer je een klap maakt met de auto dat de maxi cosi die in de gordels zit toch niet helemaal goed vast zit (kan niks met de kleine gebeuren, maar klapt toch naar achter).
    De maxi cosi met de easybase bleef fijn op zijn plaats. :D
    Dat gaf mij toch een fijner gevoel. :)

17. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Nee, dit kan niet.
    In principe is dit niet erg, want de maxi cosi haal je constant uit de auto met kind erin, het losmaken en vastklikken is dan ideaal. Het volgende autostoeltje blijft gewoon in de auto zitten, tenminste, ik neem aan dat je daar niet constant mee gaat slepen. Dat is dan 1 x vastzetten met gordels en klaar ben je.
    Groetjes, Anakin.

Share This Page