nutriton tegen vermoedelijke verborgen reflux en krampen/dunne ontlasting. Wat nu?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Elines, May 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elines

Elines Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,252
    1
    36
    Holland
    Nou ja, de titel zegt het al. Jongste dochter begon tekenen van verborgen reflux te geven wat ik herkende van oudste indertijd. Ze leek last van het opkomende maagzuur te hebben. Om er op tijd bij te zijn (en medicatie te vermijden) begonnen we afgelopen woensdag met nutriton door de flesvoeding en bedje wat schuin. Dit werkt goed want ze slikt amper meer en de voeding blijft netjes in haar buik. Maar nu heeft ze veel pijn van de krampen en heeft ze minimaal 7 dunne luiers per dag. Net ook: voor de voeding een dunne luier en erna nog een. Ik weet dat de darmen even moeten wennen maar hoelang? Want dit is erg sneu..
    En heeft iemand ervaring met de pure johannesbroodpitmeel? Die zou minder kramp geven maar laxeert die ook minder? Want steevast na elke poepbroek heeft dochter kramp (ook voor start nutriton).

2. KimK

KimK Niet meer actief

Hier ook zware verborgen reflux en dochter kreeg ook enorme krampen van zowel nutriton als pure johannesbroodpitmeel... Wij zijn er dus echt mee moeten stoppen na 2 weken omdat de krampen echt veel te heftig waren (ook kwam de voeding nog steeds omhoog). Succes, hopelijk gaat het met jouw dochtertje wel goed met nutriton...

3. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

Feb 10, 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Normaal ongeveer 2 weken. Met pure johannesbroodpitmeel geen ervaring. Hoeveel nutriton geef je?

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    Hier bleef nutriton problemen geven. Pure johannesbroodpitmeel is beter. In nutriton zit maar 30% johannesbroodpitmeel, overige 70% zijn toevoegingen/opvulmiddelen. Deze zorgen vaak voor de problemen, maar weinig kinderen hebben echt last van de johannesbroodpitmeel. (Maar die zijn er wel, jongste is er 1).

Dus als je graag het wilt verdikken kun je beter overstappen naar de pure versie, is mijn mening.

5. Elines

Elines Fanatiek lid

May 23, 2010
    1,252
    1
    36
    Holland
    Ik doe 1,5 schep in haar fles (90+3).Daarna gieten we de totale fles af tot 90cc en dat krijgt ze

6. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

Feb 10, 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hmm... dat is op zich niet extreem veel...
    Misschien dan beter overstappen naar de pure versie. Ik heb makkelijk praten wat betreft de nutriton, want mijn zoontje had/heeft daar heel weinig last van.
    Als je het je kleintje kunt besparen om pijn te moeten hebben zou ik dat altijd doen.
    Let wel even op, want je hebt daar minder van nodig. Dus niet daar ook 1,5 schepje van gebruiken dan. (Jaja, ik heb wel opgelet hier :p)

7. Sleepless

Sleepless Bekend lid

Jun 1, 2013
    892
    173
    43
    Female
    Brabant
    Wij gebruiken ook pure johannesbroodpitmeel. Onze kleine heeft juist niet vaak ontlasting (eens per 3/4 dagen) en daarvoor krijgt ze via biologische arts weer Darmocare. Hierdoor heeft ze vrijwel dagelijks ontlasting. Wanneer we geen johannesbroodpitmeel toevoegen, blijft de voeding steeds omhoog komen (verborgen reflux) dus we willen het wel echt blijven geven, ondanks dat ze daardoor weer iets anders nodig heeft voor haar ontlasting.. Blijft zoeken die reflux...

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier hielp een osteopaat erg goed :)

Share This Page