Glamping tent in meivakantie koud?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Shay25, 30 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Ik heb een hele leuke glamping tent gezien voor in de meivakantie maarrrrrr ik twijfel of het niet te koud zal zijn?
    Wie heeft er ervaring?
    Met name de vloer of de kou die optrekt?
     
  2. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Als er een kacheltje in de tent zit of je kan een kacheltje meenemen, dan kan het best. Hoewel er wel verschil zit in glampingtenten. Staat die op het gras/grond of opeen houten vlonder, dat scheelt. Overdag is het al snel goed (evt met kacheltje, maar ‘s nachts kan het koud zijn.
    Wij gaan ook kamperen in de mei-vakantie, maar met onze caravan, dat is toch warmer.
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Wij kamperen al jaren in de meivakantie/hemelvaart. De laatste jaren met de vouwwagen, maar ook vaak genoeg met de eigen tent.
     
  4. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.537
    6.231
    113
    zuid-holland zuid
    Als er een kachel in zit is het te doen. Dan nog moet je wel rekening houden met warme truien aan savonds en met dikke sokken aan in bed, daar moet je van houden, niet iedereen vindt dat vakantie.
    Wij hebben een keer in de meivakantie in Schotland in een tent gezeten voor een paar nachten, toen gingen we maar meteen met de kinderen naar bed om half 9 , lekker warm onder de wol:D

    Maar het weer kan ook meevallen natuurlijk.
     
  5. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.497
    3.161
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    als je niet op de grond ligt is het prima te doen hoor. Eventueel dekbedden mee van thuis ;) . Meivakantie is verdeeld over 3 weken.. Ga je 23 april ofzo of 2 weken later. Dat maakt ook nog wel verschil voor de temperatuur snachts. .
     
  6. DisneyMama

    DisneyMama Bekend lid

    7 nov 2013
    727
    372
    63
    Ik ga a.s. weekend kamperen met de tent op slaapmatjes en slaapzak met twee kinderen.. Volgens mij wordt het rond de 3 graden in de nacht.. Dus ik zeg gewoon doen.. Het kan in de nacht koud zijn maar daar kun je je op kleden. Ook kun je kijken of er een kacheltje is en anders meenemen.
     
    aappie20 vindt dit leuk.
  7. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Jemig koud lijkt mij dat :| Ervaren kampeerder hier...dan moet je flink kunnen stoken in een tent van doek. Als je binnen niet genoeg plek hebt om te zitten, lig je dus om 20 uur al bed :roflmao: Maar bij het woord glamping denk ik wel aan een kachel, plaats binnen en echte bedden. Ik denk dat het wel kan. Zit dat er niet in....ik weet niet hoe klein je kinderen zijn? :|
     
    Shay25 vindt dit leuk.
  8. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Het is een echte glampingtent hoor, je ligt op een echt bed maar het idee dat je om 21 uur als het kouder wordt onder de wol moet.. brrrrrr maar ja alles wordt vochtig

    Het is gelijk de eerste week dus 26 april, dus daarom twijfel ik, overdag zal het lekker weer zijn.


    https://glampings.nl/visuals/images/listings/photos/23544/large.jpg
     
    Armina vindt dit leuk.
  9. Shay25

    Shay25 Fanatiek lid

    16 okt 2018
    2.641
    2.377
    113
    Vrouw
    Mijn kinderen zijn 11 en 14 maar ik maak me drukker om mijn man hahahahaha
     
    Neuzeke, Cindy1977 en MissXray vinden dit leuk.
  10. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Het oogt als een echte glamping tent met kachel :cool: Je kunt evt de camping nog bellen en vragen wat hun er van zeggen? Je kids zijn oud genoeg om op te blijven, dus als je binnen lekker kunt stoken in de avond, zie ik het probleem niet heel erg. Ik hoop op zon! Je tent oogt in iedergeval jaloersmakend mooi!
     
  11. Mooiezomer

    Mooiezomer Fanatiek lid

    22 apr 2017
    2.055
    875
    113
    Vrouw
    Wij hebben een keer op een camping gestaan waar naast ons zo'n glamping tent stond. Omdat deze niet in gebruik was hebben wij gevraagd of we binnen mochten kijken. Het was echt heel mooi! Met een badkamer, meerdere slaapkamers, woonkamer met keuken.. En ik meen me te herinneren dat het ook een verwarming- en koelingssysteem had.

    Wij hebben toen wij onze caravan kochten zijn wij een weekend gaan proefkamperen. Dat was met Pasen. Het was toen nog zo koud dat de waterkranen op de kampeerplek nog afgesloten waren ivm de nachtvorst. 's Nachts was het koud, maar met een legging en een shirt met lange mouwen konden we prima slapen. Zelfs zonder kacheltje. Die hadden we wel in de caravan, maar we wisten toen nog niet hoe dat werkte.
    Als wij dit zo overleefd hebben gaat dat jullie zeker lukken! Fijne vakantie alvast.

    P.s Je kan ook zelf een klein elektrisch kacheltje meenemen. Denk er dan wel aan om het einde van de middag al aan te zetten. Dan hoeft hij het alleen op temperatuur te houden.
     
  12. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Dit kan echt wel hoor! Je staat op een vlonder, dat scheelt echt al. Zou navragen of er een kacheltje inzit en anders voor €30 een elektrisch kacheltje kopen bij Obelink ofzo. Heerlijk veel plezier! Waar ga je heen?

    Dit is een hele fijne

    https://www.obelink.nl/tristar-ka-5019-halogeen-kachel.html
     

Deel Deze Pagina