Wij hebben boven alle deuren van dat bobbelige glas (uit het jaar 0...). Om het glas nu compleet te vervangen is financieel even niet haalbaar. Wel zou ik deze ruitjes 'donkerder' willen maken, aangezien het ganglicht vaak asnstaat vanwege onze dochter.Mijn man zei simpelweg "plak er een sticker overheen". Maar zijn hier misschien nog andere tips die ook voor het oog niet heel storend zullen zijn?
Schilderen in dezelfde kleur als de deur of omlijsting van de deur? Hebnen de vorige bewoners bij ons gedaan stoort helemaal niet en geen last meer vann licht
Wij hadden vroeger hetzelfde behang op het glas, wat ook op de muur zat. Ook omdat mijn zusjes bang waren en het ganglicht dus aan was, maar mijn oudere zus en ik er last van hadden.
Ik heb het heel goedkoop via Ali express besteld. Niet op het raampje geplakt, maar wel op een lockerkastje en een hoop andere spulletjes van m'n dochter ☺️. Echt een groot stuk opgerold vel, ideaal!
Hier ook maar dan gewoon glas (nieuwbouwhuis) wij hebben verduisterend sticker bij ons zoontje erop geplakt. Van de Gamma of Karwei ofzo...
Dat hadden wij in het oude huis ook, sticker erover werd nog lelijker omdat het bobbelig glas is. We hadden daarna bij de Bruna dun karton gehaald op a nog wat formaat, dat hadden ze in heel veel kleuren. Dat ertegenaan geplakt. Zag er gaaf uit en liet geen licht meer door.
Ik heb in mijn vorige huis overal aan beide kanten een plaatje mdf gezet, gekit en geschilderd in de kleur van de post. Echt heel netjes! Ik zou het niet zo overschilderen of beplakken want dan blijft het bobbeltje.