Glas in voordeur kapot

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 15 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Mijn man tikte per ongeluk het glas van de voordeur in, toen hij met een lang voorwerp door de gang liep.

Ik baal hier zo van hè, dat zijn van die dure geintjes die zomaar even tussendoor komen en helaas hebben we geen geldboom in de tuin.

We zijn WA-verzekerd en hebben ook een inboedelverzekering. Iemand hier ervaring mee? Vergoeden zij een nieuw raam, of is dat als je alleen schade aanbrengt bij anderen?

Maandag neem ik direct contact op met Unive, waar wij verzekerd zijn, maar misschien kunnen jullie me hier al iets over vertellen?

Morgen ook maar de glaszetter bellen. Ze kunnen eigenlijk zo inbreken hier. Er zit een grote ster in het raam en ik heb er wat ducktape op geplakt. Een vervelend idee. Maar mijn slaapkamer zit dichtbij en ik hoor ieder geluidje.

Iemand trouwens ook enig idee wat het kost als je een ruit in de voordeur laat vervangen? Het gaat om enkel glas van ongeveer 70 bij 70 cm, en het is van dat gebobbelde glas.

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Heb je een huur of een koop huis?

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
  4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    wij krijgen ook schade vergoed die we zelf veroorzaakt hebben.
    zijn nou niet super de luxe verzekerd dus zou het gewoon even navragen.
    ml koopt nog wel eens een plaatje glas maar dan wel gewoon helder glas en daar heeft ie nog nooit veel voor betaald..
    neem aan dat het gebobbelde niet veel duurder zal zijn.
    gaat hier meestal om hooguit een paar tientjes.
    maar hij zet het dan wel zelf dat scheelt natuurlijk ook

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ligt er helemaal aan welke dekking je hebt.

Inboedelverzekering is voor spullen IN je huis, niet voor het glas. Daar is je woonhuisverzekering of WA voor. Welke weet ik even niet.

6. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Of je opstalverzekering, of je glasverzekering.

7. dotje1986

dotje1986 Fanatiek lid

25 apr 2007
    1.759
    194
    63
    Bij ons is 2 keer het raam van de schuurdeur kapot gegaan. 1 keer een ongelukje van iemand en andere keer kapot gevroren. Beide keren vergoedt door de opstalverzekering.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.885
    113
    Mijn man heeft het glas van de tuindeur eens kapot gemaakt met de container. Werd bij ons vergoed, maar wij hebben wel een redelijk uitgebreide dekking.

9. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Wij kregen dit jaar niks vergoed. Was onze eigen schuld maar een dure ruit.

10. mamavan3jochies

mamavan3jochies Niet meer actief

even bellen met je verzekering, zolang het geen opzet was wordt het volgens mij vergoed.

11. lemontree

lemontree Niet meer actief

Als je glas op je opstalverzekering hebt meeverzekert of een losse glasdekking hebt valt het er zeker onder. Welk pakket heb je?

Wij hebben namelijk eens exact hetzelfde gehad, en zijn ook bij Unive ;)

12. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Wij hebben een ruitje in moeten slaan omdat dochter de deur op de knip had gedaan. Incl noodruit is alles vergoed. Was dubbelglas gekke vorm, ondoorzichtig glas + noodruit geplaatst na kantooruren €495,-

13. Onje

Onje Niet meer actief

Kost niet veel of je moet heel bijzonder glas hebben. Als je een foto maakt van het glas vertel ik je hoe die heet. Als jullie tussen de sponning meten en dit doorgeven aan de glashandel scheelt het je voorrij kosten, de precieze maat snijden ze ter plekke dan

14. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ligt eraan of glas in je verzekering zit, wat je eigen risico is en hoe je dekking is. Bij ons is alle glasschade, ook door eigen toedoen, gedekt. Wij hebben al een paar ruiten moeten laten vervangen door stormschade. Omdat het dubbel glas was en HR+ of iets dergelijks, was dat best prijzig. Een ruitje in de voordeur zal waarschijnlijk minder duur zijn.

15. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik ga even kijken hoe we precies verzekerd zijn.

16. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik heb problemen bij het inloggen op mijn Unive. De inloggegevens zijn vergrendeld. Erg fijn als je dat op zondag hebt en je kunt de klantenservice niet bellen. :x

Dan gaan we morgenvroeg even langs het Unive-kantoor in onze woonplaats. Dan horen we het gelijk...

17. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Wij kregen dit wel vergoed.
    Het werd zelfs met spoed gerepareerd ivm inbraakgevoeligheid.
    Het zal wel aan je soort verzekering liggen

18. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hier is het ook gewoon vergoed.
    1x sloeg de deur te hard dicht door de wind en meerdere openstaande deuren en ramen. En de andere keer ging de klink van de wcdeur erdoorheen (tactisch geplaatst allemaal)

19. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Nog even een vraagje: opstalverzekering is niet hetzelfde als inboedelverzekering toch? We hebben volgens mij namelijk geen opstalverzekering, maar een inboedelverzekering. Daarnaast dus WA-verzekerd. Volgens mij hebben we niet een aparte glasverzekering erbij.

20. lorreke

lorreke VIP lid

10 sep 2013
    5.298
    394
    83
    wij waren ok verzekerd bij unive, voor dit soort zaken kun je hun normaal altijd bereiken, hun hebben een glaszetter die dan langskomt,ook werd het bij ons gewoon verzekerd.

Deel Deze Pagina