Glasje rode wijn 5 dagen voor datum?

Discussie in 'De bevalling' gestart door piccolina, 29 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Sorry, ik vind het prima dat jij er voor kiest een glas wijn te drinken (en nee, ik denk ook niet dat 1 glas op een hele zwangerschap kwaad kan,maar zal ik er zelf nooit voor kiezen) maar om hier op een forum te zetten dat dat het wetenschappelijk bewezen is dt elke dag een glas enkel kan leiden tot een laag geboortegewicht en vroegeboorte (alsof dat niet erg genoeg is trouwens)... Dat vind ik echt over de grens!
    Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt, maar kindjes kunnen wel degelijk blijvende schade overhouden aan zulk alcoholmisbruik!
    Ik hoop voor alle zwangere vrouwen die gaan googlen, dat ze dan niet op dit topic komen en jouw info voor 'waar' aannemen!

2. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

22 nov 2010
    1.115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je bent nog niet eens bevallen, dus je weet helemaal niet hoe groot je baby is etc. Echo's zeggen echt niet alles.
    Ik vind het ronduit idioot om alcohol te drinken tijdens je zwangerschap, of dat nou in week 6 of week 39 is.

3. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    nou, ik lust beide... en in een stevige trappist zit ook wel vitamine B ;) maar ik kom er niet aan...
    Ik vind nu ook dat men niet de hele zaak moet doen ontploffen... klein glaasje kan geen kwaad... en 't is al ellenlang geleden, dus...
    Geniet van je trouw en je klein glaasje ;)

4. indy22

indy22 Fanatiek lid

20 okt 2012
    1.829
    25
    38
    Alcohol ontspant (net als een warm bad, seks, wandelen en nog veel meer dingen). Dus als je bevalling al op gang aan het komen is kan ontspanning er voor zorgen dat het allemaal iets sneller verloopt.
    Opwekken volgens mij niet, maar ontspanning kán voor een vlotter verloop zorgen.

Alcohol zorgt er ook voor dat je bloed sneller stroomt en/of dunner wordt en kan dus leiden tot meer/heviger bloedverlies (om die zelfde reden worden o.a. aspirines afgeraden). Veel bloedverlies is niet positief voor je hb.

Los van of alcohol goed of slecht is voor je baby tijdens de zwangerschap (ik geloof dat daar al aardig wat over gezegd is in dit topic) zou ik het dus afraden omdat het:

-niet opwekt, hooguit ontspant en daar zijn ook andere manieren voor te bedenken.
    -misschien je hb iets verhoogd door een betere doorbloeding (dat weet ik niet, nooit gehoord, maar wil niet zeggen dat het niet kan) maar ook risico vergroot op veel meer bloedverlies wat natuurlijk erg slecht is voor je hb!

5. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    My god, wat een kansloze reactie zeg!
    Het gaat hier dus wél om het drinken van een glas wijn.
    Er wordt voor het gemak vergeten dat die wijn dus ook bij die baby in het bloed terecht komt.
    Je geeft je baby toch ook geen wijn als het geboren is? Dat is toch precies hetzelfde?
    En dan het willen drinken met de smoes dat het de bevalling zou kunnen opwekken, omdat moeders het zat is.
    :x

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Helemaal mee eens, en dan doe je het nog niet goed want waarschijnlijk heb je door die glazen bol weer zoveel stress dat dat weer nadelige gevolgen heeft....

Terecht dat dames zeggen: ik zou het niet doen want het is niet goed, maar de toonzetting is hier en daar wel erg belerend. Net of het allemaalvan die heilige boontjes zijn hier, daar geloof ik echt helemaal niks van. En van die opmerkingen als ik ga over mijn nek van de aanblik van een hoogzwangere vrouw met een glas wijn in haar hand, er bestaat ook alcoholvrije wijn en bier, en aan dat glas zie je het niet hoor.

Af en toe een glaasje, als je dat echt zo lekker vindt, niet zo erg naar mijn mening, zolang je het maar tot heel af en toe beperkt. Er is dus ook alcoholvrije wijn te krijgen, is niet helemaal hetzelfde maar het komt in de buurt.

Succes met de laatste loodjes! Ik moet ook eerlijk bekennen dat mijn Leffe Blond al klaar staat hoor, voor na de bevalling :D

7. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Over kansloos gesproken.. :p

8. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Noem mij dan maar kansloos, kan me niet schelen.
    Ik kan in ieder geval met een schoon geweten terug kijken, zal nooit een glas wijn drinken zolang ik zwanger ben. En dit kost me absoluut geen moeite.

9. Liefschaapje

Liefschaapje Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.076
    409
    83
    Ergens!
    Ik snap niet waarom je het überhaupt vraagt als je zelf toch zo goed weet hoe het werkt en in elkaar zit?? ;)

10. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik kijk toch echt vaak "I did not now that I was pregnant" en daar hebben ze bijna allemaal wel een glaasje alcohol gedronken omdat ze niet wisten dat ze zwanger waren en toch worden al die kindjes gezond geboren. Ik ben het ermee eens dat het niet goed is om in je zwangerschap te blijven drinken maar als je eenmalig een glaasje hebt gedronken (vlak voor de geboorte en terwijl je kindje helemaal volgroeid is) dan kan dat echt geen kwaad hoor. Ik persoonlijk heb ervoor gekozen om helemaal niet te drinken en heb dat dus ook echt niet gedaan maar om nou heel slecht te gaan spreken over iemand die het wel een keertje doet of gedaan heeft hoeft van mij ook niet.

11. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    @ts Mooi dat je voorweeën van je wijntje hebt gekregen en hoop dat de kleine niet lang meer op zich laat wachten. S6 met de allerlaatste loodjes. :)

12. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.283
    2.984
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Deel Deze Pagina