pff harde buiken en buikpijn

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamajanneke, 28 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Ik had zo gehoopt dat ik deze zwangerschap wat meer kon genieten van het zwanger zijn, maar helaas zit dat er niet in. Al vanaf het begin heb ik last van buikpijn. Geen verklaring voor te vinden. Waarschijnlijk komt het doordat dit de vierde is. Daarnaast heel erg last van incontinetie en sinds 28 week al stee vast harde buiken. Heb 2 week terug in het zh gelegen een nacht omdat de buiken steevast om de 5 min. kwamen. Heb geen ontsluiting en de bmm is nog lang genoeg dus mocht naar huis.
    Sinds 3 dagen weer veel pijn en ook pijnlijke buiken. ctg was nu erg onrustig. heel veel harde buiken en een paar pieken van rond de 40 en 60.
    Kindje doet t goed. Vruchtwater test gehad en wederom geen ontsluiting. dus wederom mocht ik naar huis. mocht een paracetamol nemen tegen de pijn en gebruik maken van kruiken en een warme douche.
    Maar word hier behoorlijk onrustig van moet ik zeggen.
    Zijn er meer dames die zo veel kampen met harde buiken en weeen? En zijn jullie dan ook eerder bevallen?
    Bij mijn vorige had ik dit ook al was dat minder erg en ben ik ingeleid met 36 week. maa toen had ik een peuter er bij lopen en mijn jongens zijn nu vrij zelfstandig met 8 en 6 jaar, dus zie dat nu niet gebeuren.
    ons meisje doet t verder zelf goed en groeit goed, zat bij de controe op gemiddeld 2100 gram. en dat was afgelopen vrijdag.
    Ze ligt overigens al helemaal ingedaald al een x aantal weken en daarvoo ook al heel laag. misschien dat dat ook reden is vd klachten...

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier idem. Mijn eerste zwangerschap was een droom, deze echter... Met 32 weken opgenomen ivm vroegtijdige weeen. Continu harde buiken en voorweeen gehad. Ben morgen 41 weken dus...

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Vreselijk ik heb het ook gehad bij de eerste. Uiteindelijke conclusie was dat ik gewoon een hele gevoelige baarmoeder had. Met 37 wkn spontaan mn vliezen gebroken.
    Nu ben ik 20 wkn zwanger en al een paar weken voel ik dat het weer dezelfde kant uitgaat. Slaap ook slecht want vooral in rust komen de krampen en harde buiken opzetten.
    Rustig aan doen...nog rustiger... wat idd niet meevalt als je al andere kinderen hebt rondlopen.

4. Storm1

Storm1 Actief lid

19 mei 2014
    208
    0
    0
    Ik herken je volgens mij van een ander topic dat je had geopend. Balen dat het nog steeds zo flut gaat, maar je mag echt blij zijn dat het 'niks' doet deze harde buiken qua bmm en ontsluiting.
    Ik lig nu voor de derde keer in het ziekenhuis, bmm is nkg maar 0,6 mm en ontsluiting hebben ze niet naar durven te voelen.. In elk geval + 2 cm... Maar artsen kunnen mij ook geen zekerheid geven, hoe lang de keine nog zal blijven zitten, sommige lopen door met zo'n bmm en ontsluiting tot 39 weken, sommige bevallen alsnog heel snel... De onzrkerheid is killing en ik hoop zo voor je dat je harde buiken gaan afnemen of dat je meer rust kan vinden, ondanks je kids die je nog hebt rond lopen..

5. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Ik had het bij de tweede zwangerschap ook.

Conclusie van de gynaecoloog je baarmoeder vind het niet fijn om zwanger te zijn. Ze hoefde mn buik maar aan te raken of hup harde pijnlijke buik.

Uiteindelijk ingeleid op 38 weken.

Nu derde zwangerschap en heb het nu ook alweer, nog niet extreem maar wel weer dat het nu al vervelend wordt en pas drieëntwintig weken zwanger.

Sterkte ermee, ik ken het gevoel, de spanning onzekerheid.

6. mamajanneke

mamajanneke Fanatiek lid

22 mei 2007
    2.688
    4
    38
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties. Wel fijn om herkenning te lezen moet ik bekennen, maar leuk is anders. HEt genieten van het zwanger zijn is zo moeilijk nu. en Storm1 we hebben in een ander topic elkaar ook inderdaad "gesproken". Balen dat je weer opgenomen bent zeg! Hopelijk blijft je kleine nog wel een poosje zitten! Ik had bij mijn vorige wel al vroeg ontsluiting, maar toch bevallen met 36 week met inleiding. hoop ook nu nog tot de 36 week te lopen in elk geval voo een goede start...

Deel Deze Pagina