beetje bang

Discussie in 'De lounge' gestart door talia, 16 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. talia

    talia Fanatiek lid

    27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    gisteren ging ik voor het eerst na 7maanden op de weegschaal staan en ik schrok me een ongeluk heb zeker een uur zitten huilen.
    ben misschien wel 15kg bij gekomen :cry:
    raak je die kilo's na de bevalling wel kwijt als je borstvoeding geeft en als je borstvoeding geeft kan je dan wel een degelijk dieet volgen??

    groetjes talia
     
  2. Ooievaar

    Ooievaar VIP lid

    22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Maak je geen zorgen Talia. Je bent zwanger meis!
    Geniet er nou van. Die kilo's gaan er echt wel weer af.
    Ik was 16 kilo aangekomen en ik ben het allemaal kwijt.
    Komt echt wel goed, zou als ik jou was geen zorgen maken...
    Genieten!!!
     
  3. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ze zeggen dat als je borstvoeding geeft je die zwangerschapskilo's veel sneller weer kwijtraakt.
    En 15 kilo is redelijk normaal hoor.
    Ik denk niet dat je een echt dieet mag volegen maar je kunt gewoon een beetje opletten op wat je eet.
    Veel sterkte.
     
  4. Mriek

    Mriek Actief lid

    1 dec 2005
    344
    1
    0
    Hoi Talia,

    Volgens mij kom je gemiddeld zo'n 14 kilo aan tijdens je zwangerschap. Het lijkt me dus hééél normaal hoor!

    Mriek
     
  5. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Niets om je zorgen over te maken hoor!
    Gaat er meestal vanzelf weer af na de bevalling en het geven van borstvoeding.

    Mijn buurvrouw is wel 30kg aangekomen en heeft haar figuur weer helemaal terug.

    Pim
     
  6. carry

    carry Fanatiek lid

    30 jul 2005
    1.397
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Van borstvoeding schijn je ook sneller je overtollige kilo,s na de bevalling kwijt te raken!! ;) Voor mij ook een reden om weer te gaan proberen borstvoeding te geven!!

    Groetjes Carry
     
  7. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Niet te hard schrikken joh, hoort er echt gewoon bij!
    In principe mag je Geen dieet volgen als je borstvoeding geeft, en is ook echt niet aan te raden want ook borstvoeding vergt een hoop van je, en zeker als je dadelijk een nieuwbakken mama bent, kan je alle energie gebruiken!!
    Gewoon lekker gezond eten, en vergeet niet, je bent 9 maanden zwanger geweest geef je lichaam ook minstens die tijd om te ontzwangeren :)
     
  8. Doortje D

    Doortje D Lid

    19 sep 2005
    33
    0
    0
    Receptioniste
    Omgeving Utrecht
    Ga er alsjeblieft niet teveel vanuit dat je door borstvoeding veel zal afvallen. Ik bedoel, het kan wel maar het hoeft niet zo te zijn. Ik ben pas na de borstvoedingsperiode op mijn oude gewicht gekomen. Ik wil je niet ontmoedigen maar wil ook niet dat je teveel hoop hebt en dat het dan tegenvalt.

    Verder is het niet verstandig om tijdens de zwangerschap of borstvoedingsperiode te gaan lijnen. Je maakt dan afvalstoffen aan en die komen dan bij je kindje en dat is niet goed. Je mag wel afvallen door gezond te eten en te sporten, maar je mag niet gaan dieten. Mijn verloskundige zei dat je maximaal een halve kilo per week mag afvallen.

    Ik hoop dat je wat hebt aan deze informatie.

    Gr, Doortje D.
     
  9. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Bij de eerste ben ik 45 aangekomen en dat is er met hard werken ook weer afgegaan.
    Nu ben ik inmiddels al weer 15 kilo aangekomen en ook dat zal ik er weer af krijgen.

    Zodra je na de bevalling weer in een "normaal" patroon komt, dan gaan de kilo's ook weer vanzelf weg. Geniet nu lekker van de laatste loodjes en je zal zien, als de kleine er eenmaal is, dan vergeet je die andere rolletjes net zo makkelijk.

    Succes en groetjes van Kiki
     
  10. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    Hallo talia

    Ik heb het ook gehoord dat als je borstvoeding dat je aan gekomen kilo's er weeer af gaan

    groetjes roelien
     
  11. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    lieve meis
    bij me eerste kids ben ik 23 kilo aangekomen en bij Caitlin 15
    en nu na 4 weken ben ik ze allemaal alweer kwijt :)
    en nee ik heb er niets aan gedaan en geef geen borst '
    met borst val je zelfs nog sneller af dus geen paniek meis je raakt ze allemaal gerust weer kwijt
    geniet nou maar lekker van je zwangerschap

    gr debbie
     
  12. Karola

    Karola Bekend lid

    22 nov 2005
    531
    1
    0
    Ik ben beide keren ruim 20 kilo aangekomen :confused:
    Kwam bij mij ook denk ik omdat ik niet meer rookte,tijdens de borstvoedingsperiode viel ik niet af.

    Maar ben nu wel weer helemaal terug op mijn normale gewicht.

    Zeg wel eerlijk dat ik bang ben om weer zoveel aan te komen als ik wel weer zwanger word,maar weet ook dat als je ook zelf je best doet het allemaal wel weer in orde komt.

    Geniet nu van je zwangerschap voor je het weer is het weer voorbij,je druk maken om je gewicht komt daarna wel weer.
     
  13. Mirna

    Mirna Bekend lid

    6 mei 2005
    908
    0
    0
    Heel normaal hoor!
    Ik ben nu ruim 4 en een halve week geleden bevallen en ZONDER TE LIJNEN er al weer 7 kwijt (van de 12 die ik was aangekomen).
    Je moet gewoon gezond eten (want je moet weer een beetje op normalen krachten komen) en gezond bewegen (ik wandel veel met mn hond). Na 6 weken mag je weer voorzichtig gaan sporten. Het komt vanzelf wel weer hoor!
    Je kunt een hoop vocht of vruchtwater in je lichaam hebben nu. Of gewoon aankomen, dat is heel normaal. Je wilt toch ook een gezond kindje krijgen? Tja, dan weegt het ook wel wat ;)
     

Deel Deze Pagina